Формування та реалізація облікової політики підприємства

Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 6.071.02.E.062
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: к.е.н., доцент Тесак О.В.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Формування та реалізація облікової політики підприємства» є набуття теоретичних знань та практичних навичок щодо формування, дотримання та розкриття облікової політики підприємства.
Завдання: Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми полягає у вивченні теоретичних основ формування облікової політики підприємства та набуття практичних навичок щодо застосування альтернативних способів і прийомів обліку окремих видів активів, зобов’язань, доходів, витрат і фінансових результатів, здійснення їх критичної оцінки та найбільш оптимального вибору залежно від поставлених завдань.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - розуміти підходи до формування, використання та удосконалення облікової політики підприємства, застосовувати знання в практичних ситуаціях та приймати рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: "Фінансовий облік I", "Звітність підприємств" - кореквізит: "Податковий і митний контроль", "Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи"
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичний матеріал навчальної дисципліни охоплює 11 тем, що розкривають особливості теоретичних основ, методичних і практичних підходів щодо формування та реалізації облікової політики підприємства. Розкриття предмета дисципліни розпочинається з розгляду сутності облікової політики. Розкрито економічний зміст облікової політики, чинники, що впливають на неї та визначено напрями удосконалення нормативно-правового забезпечення облікової політики. Узагальнено основні підходи до складання розпорядчого документу про облікову політику із урахуванням галузевих особливостей та організаційної структури підприємства. Висвітлено основні елементи облікової політики щодо окремих об’єктів бухгалтерського обліку та досліджено їх вплив на показники фінансової звітності. Визначено принципи облікової політики та їх вплив на методику обліку підприємства, порядок її документального оформлення, причини змін та розкриття у фінансовій звітності, які дозволяють забезпечити отримання необхідних інформаційних ресурсів для менеджменту.
Опис: Облікова політика: поняття, склад та зміст основних її елементів. Зміст, структура і порядок складання Наказу про облікову політику підприємства. Облікова політика як інструмент управління бухгалтерським обліком. Порядок формування та документування облікової політики. Організаційно-технічна складова облікової політики. Облікова політика в частині необоротних активів підприємства. Порядок формування облікової політики щодо оборотних активів. Порядок формування облікової політики щодо доходів, витрат та зобов’язань. Облікова політика підприємства щодо узагальнення даних для складання звітності. Зміни в обліковій політиці та порядок їх відображення в обліку і звітності. Аудит ефективності облікової політики підприємства в системі управлінського обліку.
Методи та критерії оцінювання: Методи контролю результатів навчання здобувачів освіти у процесі поточного та семестрового контролів: усні опитування на практичних заняттях; пояснювально-ілюстративні методи; індивідуальні відповіді на практичних заняттях; розв’язування задач; інтерактивні методи навчання; тестування за окремими розділами курсів; репродуктивний метод, евристичний метод, дослідницький метод; підготовка рефератів до практичних занять; метод письмового контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: - Поточний контроль (30%): усне опитування, робота на практичному занятті, виконання контрольної роботи; - Підсумковий контроль (70%): залік (письмова компонента).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Верига Ю.А. Бухгалтерський облік: навч. посібник / Ю.А. Верига. – К: Центр навчальної і практичної літератури, 2019. – 520 с. 2. Крупка Я.Д. Фінансовий облік: підручник / Я.Д. Крупка, З.В. Задорожний, Н.В. Гудзь. Тернопіль: ТНЕУ, 2019. – 478 с. 3. Давидюк Т.В. Бухгалтерський облік: навч. посібник / Т.В. Давидюк, О.В. Манойленко, Т.І. Ломаченко, А.В. Резніченко. – Харків, Видавничий дім «Гельветика», 2016. – 392 с. 4. Войнаренко М.П. Міжнародні стандарти фінансової звітності та аудиту: нач. Посібник / М.П. Войнаренко, Н.А. Пономарьова, О.В. Замазій. – К.: Центр навчальної літератури, 2017. – 488 с. 5. Правдюк Н.Л. Облікова політика підприємства: навч. посібник / Н.Л. Правдюк, Л.В. Коваль, О.В. Коваль. – Київ: «Центр учбової літератури», 2020. – 647 с. 6. Давидов Г.М. Облікова політика: навч. посібник / Г.М. Давидов, В.М. Савченко, О.В. Пальчук, та ін.; за заг. ред. Г.М. Давидова. 2-ге вид., перероб. і доп. – Кропивницький: ПП «Ексклюзив-Систем», 2017. – 362 с. 7. Бруханський Р.Ф. Бухгалтерський облік: підручник / Р.Ф. Бруханський. – Тернопіль: ТНЕУ, 2016. – 480 с. 8. Лаговська О.А. Бухгалтерський облік в управлінні підприємством: підручник / [О.В. Лаговська, В.І. Кузь, С.Ф. Легенчук, С.В. Кучер]. – К.: Кондор, 2018. – 418 с. 9. Плаксієнко В.Я. Облік, оподаткування та аудит: навч. посібник / В.Я. Плаксієнко. – К.: Центр навчальної і практичної літератури, 2019. – 509 с. 10. Загородній А.Г. Податки. Оподаткування. Податкове планування: навч. посібник / А.Г. Загородній, Г.Л. Вознюк, Л.М. Лучишин, В.Я. Оліховський. – Львів: ЗУКЦ, 2017. – 512 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).