Вступ до фаху "Облік і оподаткування"

Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 6.071.00.O.001
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: проф. Загородній Анатолій Григорович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни та результати навчання – ознайомлення студентів із загальними поняттями про бухгалтерський облік, оподаткування, аудит і аналіз господарської діяльності підприємства; з правами, обов’язками і відповідальністю посадових осіб, які здійснюють облік та оподаткування, та з основними вимогами до організації бухгалтерського обліку та аудиту; визначити місце і роль аудиту та аналізу в системі економічних відносин, механізм організації аудиторської й аналітичної діяльності, способи її здійснення.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: - загальних: ЗК 08. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
Результати навчання: ПР02. Розуміти місце і значення облікової, аналітичної, контрольної, податкової та статистичної систем в інформаційному забезпеченні користувачів обліково-аналітичної інформації у вирішенні проблем в сфері соціальної, економічної і екологічної відповідальності підприємств. ПР03. Визначати сутність об’єктів обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування та розуміти їх роль і місце в господарській діяльності. ПР29. Визначати сутність об’єктів обліку, аналізу, контролю, аудиту, оподаткування та розуміти їх роль і місце в господарській діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізит: • Бухгалтерський облік, Менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Розглядаються загальні підходи до навчального процесу підготовки фахівців з обліку, оподаткування, аналізу й аудиту; формується професійний портрет відповідного фахівця, а також визначаються перспективи його кар’єрного зростання. Теоретичний матеріал охоплює 15 тем, що сприяють формуванню фахових компетентностей у сфері бухгалтерського обліку, аналізу, фінансового контролю. Теми можна умовно об’єднати в такі модулі: організаційно-методичні засади підготовки фахівців з обліку і оподаткування (теми 1, 2, 3,11), вступ до вивчення бухгалтерського обліку і аналізу (теми 4, 5, 6, 7), вступ до вивчення фінансового контролю (теми 8, 9, 10), практика організації бухгалтерського обліку та контролю (теми 12, 13, 14, 15). Під час викладення матеріалу основну увагу звертають на: пришвидшення адаптації студентів до умов університетського життя; ознайомлення їх з організацією навчального процесу у ЗВО, профілем спеціальності, перспективами майбутньої професійної діяльності.
Опис: Сучасний фахівець з обліку і оподаткування: формування та перспективи реалізації. Організація підготовки фахівців з обліку і оподаткування. Професія бухгалтера в Україні. Історія бухгалтерського обліку. Теоретичні основи обліку та звітності підприємств. Облік як інформаційне джерело прийняття управлінських рішень. Економічний аналіз: особливості методики та організації. Теоретичні, методичні та організаційні аспекти аудиту. Державний фінансовий контроль в Україні. Податкова система і податкова політика України. Організація державного податкового контролю в Україні. Основи автоматизованого ведення обліку, аналізу і аудиту. Організація обліку та контролю на промисловому підприємстві. Організація бухгалтерського обліку та контролю в банківських установах. Організація бухгалтерського обліку та контролю в державному секторі економіки.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (50 %) : усне опитування, контрольна робота Підсумковий контроль (50%): диференційований залік (тестування)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: - практичні заняття - 30 балів; - виконання та захист контрольної роботи - 20 балів; - письмове тестування - 50 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Облік і оподаткування: вступ до фаху: навч. посібник / Кіндрацька Г. І., Загородній А. Г., Яремко І. Й., Грицай О.І., Воськало В. І., Пилипенко Л. М., Партин Г. О., Чубай В. М., Хомяк Р. Л., Яструбський М. Я., Лучишин Л.М., Шквір В. Д., Карп’як Я. С., Шепель Т.П., Борщук І. В. Височан О. С.; за заг. ред. проф. Загороднього А. Г. та проф. Яремка І.Й. - Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. - 270 с. 2. Бухгалтерський облік: основи теорії та практики: підручник / А.Г. Загородній, Г.О. Партин, Л.М. Пилипенко, Т.І. Партин. Черверте видання, доопрацьоване і доповнене. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. - 280 с. 3. Карп’як Я. С. Організація обліку: навч. посібник / Я. С. Карп’як, В. І. Воськало, В. С. Мохняк. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. - 368 с. 4. Кіндрацька Г.І. Аналіз господарської діяльності : підручник. / Г.І. Кіндрацька, А.Г. Загородній, Ю.І. Кулиняк. - Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2019. - 320 с. 5. Управлінський облік: підручник/ Г.О. Партин, А.Г. Загородній, А.І. Ясінська, Т.І. Воскресенська. -Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. - 340 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).