Облік у банках

Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 6.071.00.O.028
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: д.е.н., проф. Скаско Олег
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: є засвоєння знань з правил обліку і відображення активів, зобов’язань та власного капіталу у фінансовій звітності банків.
Завдання: Завдання дисципліни визначається вимогами до професійної підготовки бакалавра з економіки за спеціальністю «Облік і аудит» і включає вивчення бухгалтерських методів і процедур фінансового обліку базових операцій банків, доходів, витрат і фінансових результатів їх діяльності, вимог користувачів до фінансової звітності банків, методики підготовки і інтерпретації основних фінансових звітів.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен: засвоїти: основні положення організації бухгалтерського обліку в банках, правила обліку та відображення активів, зобов’язань та власного капіталу у фінансовій звітності банків, методику підготовки основних фінансових звітів. уміти: відобразити у фінансовому обліку базові операції банків, доходи, витрати та фінансовий результат їхньої діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Необхідні попередні та супутні модулі: - пререквізит: Бухгалтерський облік - корреквізит: Облік у бюджетних установах, Аудит.
Короткий зміст навчальної програми: Зміст модуля: Предмет, суть та значення системи обліку у банківських установах. Система рахунків бухгалтерського обліку в банках. Банківська документація. Облік власного капіталу. Облік доходів, витрат і фінансових результатів діяльності банків. Облік касових операцій. Облік розрахункових операцій. Облік депозитних операцій. Облік кредитних операцій. Облік валютних операцій. Облік операцій з цінними паперами. Облік внутрішньобанківських операцій. Облік операцій з лізингу. Звітність банку.
Опис: Система рахунків бухгалтерського обліку в банках. Характеристика та класифікація рахунків бухгалтерського обліку. Принципи формування Плану рахунків бухгалтерського обліку банків України. Ведення рахунків у системі аналітичного обліку. Взаємозв'язок рахунків синтетичного та аналітичного обліку. Облік власного капіталу. Система синтетичних рахунків для обліку капіталу банку. Облік операцій з формування статутного капіталу. Облік операцій, пов'язаних зі змінами величини капіталу. Облік доходів, витрат і фінансових результатів діяльності банків. Принципи відображення в бухгалтерському обліку доходів, витрат та фінансових результатів діяльності банку. Доходи і витрати банку, їх види та відображення в Плані рахунків бухгалтерського обліку. Принципи визнання доходів і витрат. Загальні принципи відображення в бухгалтерському обліку доходів і витрат. Облік формування і розподілу прибутку банку.
Методи та критерії оцінювання: . Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (30 балів): тестові завдання, ситуаційні задачі, усне опитування; - підсумковий контроль (70 балів): іспит (письмова та усна компоненти)
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття-30, тестовий контроль - 60; усне опитування -10.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література: 1. Бухгалтерський облік і звітність у комерційних банках: навчальний посібник / С.А. Алєксєєнко – К. : Аграрна освіта, 2016. – 418 с. 2. Варцаба М.І. Облік у банках (у таблицях і схемах): навч. посібник - Ужгород: в-тво УЖНУ “Говерла”, 2016. – 184 с. 3. Литвин Н.Б. Фінансовий облік у банках (у контексті МСФЗ). – К, Центр навчальної літератури, 2019.- 676 с. 4. Облік у банках: підручник / О.Г. Коренєва, Н.Г. Маслак, Н.Г. Слав’янська, Т.Г. Савченко. – Суми: Університетська книга, 2017.- 668с. 5. Журнали «Вісник НБУ», «Банківська справа» та ін. періодичні видання. 6. Інструкція про застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку банків України / Затв. постановою Правління НБУ № 89 від 11.09.2017 р. 7. План рахунків бухгалтерського обліку банків України / Затв. Пост. Правління НБУ № 89 від 11.09.2017 р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).