Облік у будівництві

Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 6.071.01.E.046
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: К.е.н., доцент Височан Ольга Олегівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Здатність ефективно вирішувати складні задачі, пов’язані порядком ведення обліку на підприємствах будівельної галузі та у замовників будівельно-монтажних робіт відповідно до національних стандартів бухгалтерського обліку з використанням сучасних технічних засобів і новітніх методик та формування потенціалу особистого наукового й фахового вдосконалення в руслі глобальних тенденцій розвитку європейських та світових цінностей.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральних: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері обліку, аудиту та оподаткування або в процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки і характеризується комплексністю й невизначеністю фахових: - здатність аналізувати і структурувати проблемні області щодо ведення обліку на підприємствах будівельної галузі в цілому, та на окремих функціональних ділянках зокрема, та знаходити конструктивні рішення на основі спеціальних знань в галузі фінансового обліку; - застосовувати професійні знання для розв’язання типових задач фінансового обліку на будівельному підприємстві та передбачати економічні, соціальні і морально-етичні наслідки застосування на практиці підприємств будівельної галузі нових розробок і методик у сфері обліку і оподаткування.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - розуміти наукові поняття, теорії і методи, що лежать в основі обліку у будівництві та використовувати знання галузевих особливостей при вирішенні облікових задач на підприємствах будівельної галузі. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: - здатність продемонструвати знання і розуміння наукових понять, теорій і методів, що лежать в основі обліку та оподаткування; - здатність продемонструвати знання професійно-орієнтовних дисциплін спеціальності в області фінансового та управлінського обліку, аудиту, звітності підприємств, обліку за видами економічної діяльності, обліку у фінансових установах та державному секторі, аналізу та оподаткування господарської діяльності, інформаційних систем і технологій в обліку, аудиті та оподаткуванні; - здатність продемонструвати поглиблені знання в спеціалізованій області обліку і аудиту або обліку, аналізу та оподаткування; - здатність продемонструвати знання сучасних тенденцій розвитку бухгалтерського обліку, аналізу, аудиту та оподаткування; - уміння здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання задач спеціальності; - здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни: Фінансовий облік Супутні і наступні дисципліни: Облік у будівництві (курсовий проект), Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичний матеріал навчальної дисципліни охоплює 7 тем, що розкривають порядок обліку на основних функціональних ділянках з врахуванням будівельної галузі, порядок визнання, оцінки доходів, витрат та калькулювання собівартості будівельно-монтажних робіт в частині документування, реєстрації на рахунках бухгалтерського обліку, в облікових регістрах та фінансовій звітності підприємства. Розкриття предмета дисципліни розпочинається з розгляду галузевих особливостей, що впливають на ведення обліку на будівельних підприємствах, визначення функцій, мети, цілей та завдань обліку у будівництві, розкриття основних принципів ведення обліку та законодавчо-нормативного регулювання здійснення облікових процесів. Навчальні матеріали дисципліни розкривають порядок ведення обліку за такими функціональними ділянками на будівельних підприємствах як: основні засоби, запаси, витрати і доходи за будівельним контрактом, розрахунків із замовниками і субпідрядниками, витрат і калькулювання собівартості будівельно-монтажних робіт, доходів і результатів діяльності будівельного виробництва, та особливості обліку будівництва у замовників.
Опис: Галузеві особливості, що впливають на ведення обліку на будівельних підприємствах. Бухгалтерський облік основних засобів у будівництві. Бухгалтерський облік запасів будівельних підприємств. Формування кошторису будівельно-монтажних робіт та особливості будівельних контрактів. Облік витрат і калькулювання собівартості будівельно-монтажних робіт. Облік доходів і результатів діяльності будівельного виробництва. Облік розрахунків із замовниками і субпідрядниками.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та екзаменаційний контроль. Поточний контроль: вибіркове усне опитування, тести, оцінка активності на практичному занятті Підсумковий контроль: екзаменаційний контроль (письмова та усна компонента)
Критерії оцінювання результатів навчання: - поточний контроль (30%): усне опитування, робота на практичних заняттях, тести - підсумковий контроль (70%): іспит (письмова та усна компонента)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Гура Н.О. Облік видів економічної діяльності: підручник / Н.О. Гура. – К.: Центр навчальної літератури, 2022. – 282 с. 2. Облік в галузях економіки: навчально-методичний посібник / О. І. Клімова. – Маріуполь: ДонДУУ, 2016. – 335 с. 3. Загородній А.Г. Бухгалтерський облік за видами економічної діяльності: навч. посібник / А.Г. Загородній, І.Й. Яремко, Л.М. Пилипенко, А.С. Мороз. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 320 с. 4. Крупка Я.Д. Бухгалтерський облік за видами економічної діяльності : навч. посіб. / Я.Д. Крупка, М.Б. Кулинич, А.Т. Сафарова. – Луцьк: Вежа-Друк, 2016. – 452 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Облік у будівництві (курсовий проєкт)

Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 6.071.01.E.049
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: К.е.н., доцент Височан Ольга Олегівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Здатність ефективно вирішувати складні задачі, пов’язані порядком ведення обліку на підприємствах будівельної галузі та у замовників будівельно-монтажних робіт відповідно до національних стандартів бухгалтерського обліку з використанням сучасних технічних засобів і новітніх методик та формування потенціалу особистого наукового й фахового вдосконалення в руслі глобальних тенденцій розвитку європейських та світових цінностей.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральних: здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері обліку, аудиту та оподаткування або в процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки і характеризується комплексністю й невизначеністю фахових: - здатність аналізувати і структурувати проблемні області щодо ведення обліку на підприємствах будівельної галузі в цілому, та на окремих функціональних ділянках зокрема, та знаходити конструктивні рішення на основі спеціальних знань в галузі фінансового обліку; - застосовувати професійні знання для розв’язання типових задач фінансового обліку на будівельному підприємстві та передбачати економічні, соціальні і морально-етичні наслідки застосування на практиці підприємств будівельної галузі нових розробок і методик у сфері обліку і оподаткування.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - розуміти наукові поняття, теорії і методи, що лежать в основі обліку у будівництві та використовувати знання галузевих особливостей при вирішенні облікових задач на підприємствах будівельної галузі.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Фінансовий облік І, Фінансовий облік ІІ Кореквізити: Податковий облік та звітність, Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Виконання курсового проекту передбачає вивчення порядку обліку на основних функціональних ділянках з врахуванням будівельної галузі, порядок визнання, оцінки доходів, витрат та калькулювання собівартості будівельно-монтажних робіт в частині документування, реєстрації на рахунках бухгалтерського обліку, в облікових регістрах та фінансовій звітності підприємства. Під час викорання проекту студент засвоює практичне ведення обліку за такими функціональними ділянками на будівельних підприємствах як: основні засоби, запаси, витрати і доходи за будівельним контрактом, розрахунків із замовниками і субпідрядниками, витрат і калькулювання собівартості будівельно-монтажних робіт, доходів і результатів діяльності будівельного виробництва, та особливості обліку будівництва у замовників.
Опис: Галузеві особливості, що впливають на ведення обліку на будівельних підприємствах. Бухгалтерський облік основних засобів у будівництві. Бухгалтерський облік запасів будівельних підприємств. Формування кошторису будівельно-монтажних робіт та особливості будівельних контрактів. Облік витрат і калькулювання собівартості будівельно-монтажних робіт. Облік доходів і результатів діяльності будівельного виробництва. Облік розрахунків із замовниками і субпідрядниками
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання знань: оцінка внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, застосування при виконанні курсового проекту дослідницького методу.
Критерії оцінювання результатів навчання: Під час оцінювання курсового проєкту до уваги беруть правильність його оформлення, повноту висвітлення теми, своєчасність виконання і подання на кафедру та правильність відповідей студента під час захисту. Курсовий проєкт, виконаний не за затвердженою темою, до захисту не приймається. Оцінювання курсового проєкту відбувається за 100-бальною шкалою. 1. За виконання курсового проєкту (0-60 балів): за повноту висвітлення питання, правильність, обсяг наведеного матеріалу, табличний та графічний матеріал, використання додатків; наявність логічних та обґрунтованих висновків та пропозицій. 2. За усний захист курсового проєкту (0-40 балів): за правильні відповіді на поставлені питання, їх обґрунтованість, наявність логічного мислення, вміння застосовувати набуті теоретичні знання відносно теми курсового проєкту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Гура Н.О. Облік видів економічної діяльності: підручник / Н.О. Гура. – К.: Центр навчальної літератури, 2022. – 282 с. 2. Облік в галузях економіки: навчально-методичний посібник / О. І. Клімова. – Маріуполь: ДонДУУ, 2016. – 335 с. 3. Загородній А.Г. Бухгалтерський облік за видами економічної діяльності: навч. посібник / А.Г. Загородній, І.Й. Яремко, Л.М. Пилипенко, А.С. Мороз. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 320 с. 4. Крупка Я.Д. Бухгалтерський облік за видами економічної діяльності : навч. посіб. / Я.Д. Крупка, М.Б. Кулинич, А.Т. Сафарова. – Луцьк: Вежа-Друк, 2016. – 452 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).