Менеджмент

Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 6.071.00.O.012
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Процик І.С.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування у студентів необхідних базових знань з управління організацією, підготовка їх до свідомого і ефективного сприйняття виробничого менеджменту, менеджменту персоналу, фінансового менеджменту, маркетингу та вироблення у них потреб у постійному інтелектуальному і загальнокультурному самовдосконаленню.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК01. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК03. Здатність працювати в команді. фахові компетентності: ФСК1.13. Ідентифікувати та виокремлювати небюджетні неприбуткові організації як окремих суб’єктів господарювання з врахуванням особливостей створення, реєстрації, господарської діяльності та порядку фінансування таких організацій; ФСК2.4. Здатність до розуміння організаційно-технологічних особливостей діяльності підприємств різних видів економічної діяльності і їхнього впливу на формування обліково-аналітичної системи підприємства та до відображення інформації про діяльність таких підприємств у системі бухгалтерського обліку.
Результати навчання: ПР01 Знати та розуміти економічні категорії, закони, причинно-наслідкові та функціональні зв’язки, які існують між процесами та явищами на різних рівнях економічних систем. ПР20 Виконувати професійні функції з урахуванням вимог соціальної відповідальності, трудової дисципліни, вміти планувати та управляти часом. ПР31. Розуміти особливості практики здійснення внутрішньогосподарського контролю діяльності підприємств різних форм власності та організаційно-правових форм господарювання. ПР35. Розуміти особливості практики здійснення контролю та ревізії діяльності підприємств різних форм власності та організаційно-правових форм господарювання. УМ1. Розв’язання складних непередбачуваних задач і проблем у спеціалізованих сферах професійної діяльності та/або навчання, що передбачає збирання та інтерпретацію інформації (даних), вибір методів та інструментальних засобів, застосування інноваційних підходів КОМ1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. КОМ2. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. АіВ1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АіВ3. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: - "Вступ до фаху "Облік і оподаткування"; - "Інформатика" кореквізит: - "Міжнародна економіка"; - "Маркетинг"; - "Розробка системи менеджменту".
Короткий зміст навчальної програми: Сутність менеджменту і його місце в системі управління підприємством. Історія розвитку менеджменту. Організація як об’єкт управління. Функції та технологія менеджменту. Планування як загальна функція менеджменту. Організування як загальна функція менеджменту. Мотивування як загальна функція менеджменту. Контролювання як загальна функція менеджменту. Регулювання як загальна функція менеджменту. Методи менеджменту. Управлінські рішення. Інформація і комунікації в менеджменті. Керівництво та лідерство. Відповідальність та етика у менеджменті. Організаційні зміни та ефективність менеджменту.
Опис: 1. Лекційні заняття Тема 1. Сутність менеджменту і його місце в системі управління підприємством. Тема 2. Історія розвитку менеджменту. Тема 3. Організація як об’єкт управління. Тема 4. Функції та технологія менеджменту. Тема 5. Планування як загальна функція менеджменту. Тема 6. Організування як загальна функція менеджменту. Тема 7. Мотивування як загальна функція менеджменту. Тема 8. Контролювання як загальна функція менеджменту. Тема 9. Регулювання як загальна функція менеджменту. Тема 10. Методи менеджменту. Тема 11. Управлінські рішення. Тема 12. Інформація і комунікації в менеджменті. Тема 13. Керівництво та лідерство. Тема 14. Відповідальність та етика у менеджменті. Тема15. Організаційні зміни та ефективність менеджменту. 2. Лабораторні заняття Л.р. № 1 «Дослідження трудової діяльності менеджерів за допомогою фотографії робочого часу» Л.р. № 2 «Оцінка внутрішнього і зовнішнього середовища організації в умовах обраної стратегії розвитку підприємства» Л.р. № 3 «Аналізування та вдосконалення організаційної структури управління підприємством» Л.р. № 4 «Використання менеджером форм та систем оплати праці з мотиваційною метою» Л.р. № 5 «Реалізація управлінських рішень щодо вдосконалення діяльності організації» Л.р. № 6 «Вибір та застосування стилів керівництва» Л.р. № 7 «Аналізування та знешкодження конфліктів і стресових ситуацій в апараті управління організації» 3. Самостійна робота Підготовка до навчальних занять та контрольних заходів: - підготовка до лабораторних робіт - підготовка до здачі екзамену
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%), з них: - виконання та захист лабораторних робіт, робота у ВНС, усне опитування; Підсумковий контроль (70%), з них: тестування - письмові завдання (50%); усна відповідь (20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК): Лабораторні заняття 30 балів. Екзаменаційний контроль: Письмова компонента 50 балів; Усна компонента 20 балів. Разом за дисципліну – 100 балів Рівень знань на лабораторних роботах оцінюється за 30-бальною шкалою: 24-30 балів студент одержує в разі правильного обґрунтування відповідей на поставлені теоретичні питання, ґрунтовного розуміння змісту роботи і отримання результатів, вміння узагальненого представлення висновків, акуратного оформлення виконаних відповідно до завдання лабораторних робіт; 16-23 балів студент одержує в разі, якщо він володіє теоретичним матеріалом, допускає певні неточності у формулюванні понять, категорій, критеріїв, методів, однак з допомогою викладача швидко орієнтується і знаходить правильні відповіді, відвідує лабораторні заняття, вчасно виконує завдання; 8-15 балів студент одержує в разі, якщо він дає необґрунтовані, невичерпні відповіді, припускається помилок у розрахунках і тільки з допомогою викладача може виправити допущені помилки. При цьому враховується наявність конспекту лекцій, відвідування лекційних та лабораторних занять, вчасність виконання завдань; 0-7 балів студент одержує в разі неправильної відповіді на 2-3 теоретичні питання за темою лабораторних робіт, не може пояснити змісту лабораторних робіт, припускається грубих помилок у розрахунках, використовує невідповідні методи, не має конспекту лекцій, не виконує лабораторних робіт вчасно.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Менеджмент» для студентів спеціальності 071 «Облік і оподаткування» всіх форм навчання / Укл.: Процик І.С., Романишин С.Б. Режим доступу: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=33 2. Кузьмін О. Є. Менеджмент: графічна і таблична візуалізація: навч. посібник / О.Є. Кузьмін, О.Г. Мельник, І.С. Процик, С.Б. Романишин, Р.З. Дарміць. – 5-те вид., випр. та допов. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 208 c. 3. Кузьмін О. Є. Менеджмент: практичні і лабораторні заняття: навчальний посібник / О. Є. Кузьмін, І. С. Процик, Х. С. Передало, Р. З. Дарміць. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 172 c. 4. Методичні вказівки до проведення практичних занять з курсу «Менеджмент» для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 071 «Облік і оподаткування», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 073 «Менеджмент», 051 «Економіка», 292 «Міжнародні економічні відносини» усіх форм навчання / Укл. Процик І.С., Дарміць Р.З., Вільгуцька Р.Б. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2022. – 48 с. 5. Методичні вказівки для самостійної роботи з курсу «Менеджмент» для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 071 «Облік і оподаткування», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 073 «Менеджмент», 051 «Економіка», 292 «Міжнародні економічні відносини» усіх форм навчання / Укл. І.С.Процик, Р.З. Дарміць, Р.Б. Вільгуцька. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2022. 28 с. 6. Методичні вказівки до виконання контрольних робіт з курсу «Менеджмент» для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 071 «Облік і оподаткування», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 073 «Менеджмент», 051 «Економіка» усіх форм навчання / Укл.: І.С. Процик, С.Б. Романишин, У.І. Когут. – Львів: Видавничий центр кафедри ММП ІНЕМ Національного університету «Львівська політехніка», 2020. – 32 с. 7. Методичні вказівки до проведення лабораторних занять з курсу «Менеджмент» для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 071 «Облік і оподаткування», 072 «Фінанси, банківська справа та страхування», 073 «Менеджмент», 051 «Економіка», 075 «Маркетинг» усіх форм навчання / Укл. Процик І.С., Вільгуцька Р.Б., Дарміць Р.З. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2021. – 46 с. 8. Менеджмент: практикум / І.С. Процик – Львів: Растр-7, 2022. – 102 с. 9. Креативний менеджмент: практикум/ Н.Г. Георгіаді, Р.Б. Вільгуцька – Львів: Растр-7, 2023. – 117с. 10. Кузьмін О. Є. Менеджмент: графічна і таблична візуалізація: навчальний посібник / О. Є. Кузьмін, О. Г. Мельник, І.С. Процик, С.Б. Романишин, Р.З. Дарміць. – 4-те вид., випр. та допов. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 208 c. 11. Кузьмін О. Є. Менеджмент: графічна і таблична візуалізація: навчальний посібник / О. Є. Кузьмін, О. Г. Мельник, І.С. Процик, С.Б. Романишин, Р.З. Дарміць. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 208 c. 12. Кузьмін О. Є. Менеджмент: практичні і лабораторні заняття: навчальний посібник / О. Є. Кузьмін, І. С. Процик, Х. С. Передало, Р. З. Дарміць. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 172 c. 13. Процик І. С., Романська О. Б. Емоційне вигорання працівників як гальмівний чинник розвитку підприємства в умовах розширення міжнародних економічних відносин // Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. – 2021. – Вип. 3, №2. – С. 99–105. 14. Chobitok V., Obydiennova T., Us Y., Demyanenko T., Skoromna O. Formation of the Information Resource Management System of Enterprises Under the New Digital Economy.International Journal of Recent Technology and Engineering (IJRTE). 2019. Vol. 8. Р. 256–262. Режим доступу: http://www.ijrte.org/wp-content/uploads/papers/v8i3c/C10431183C19.pdf. 15. Chobitok V., Obydiennova T., Us Y., Demyanenko T., Skoromna O. The Information Management of Business Enterprises Development Under The New Digitalised Economy. International Journal of Advanced Science and Technology.2020. Vol. 29. No.8. Р. 2337–2343. Режим доступу: http://sersc.org/journals/index.php/IJAST/article/view/14708/7496. 16. Dychkovskyy S., Maksymchuk M., Protsyk I., Kulikova S., Zviahina H. Digitalization of the management of social-cultural activities in the conditions of modern challenges // Amazonia Investiga. – 2023. – Vol. 12, iss. 63. – P. 341–350. 17. Dytrt, Zdenek; Serek, Radomir. Leadership - Management of Management. Business and Economic Research, [S.l.], v.10, n.1, p.274-283, feb. 2020. Available at: http://www.macrothink.org/journal/index.php/ber/article/view/16523/12814. 18. Fred R. David (2017) Management: Concepts and Cases - 16th edition, Pearson. 19. Gregory G. Dess, Gerry McNamara and Alan Eisner (2016) Management: Creating Competitive Advantages - 8th edition, Richard D. Irwin, Inc. 20. Hill C.W.L. & Jones G.R. (2016) Strategic Management: an Integrated Approach, South-Western, Cengage Learning. 21. Huirne R.B.M., Meuwissen M., Hardacker J.B., Anderson J.R. Risk and risk management in agriculture: an overview and empirical results. International Journal of Risk Assessment and Management. 2000. № 1. P. 125–136. 22. Kniaz S., Zaiats O., Shayda O., Danko T., Baidala N., Merezhko N., Kotsiumbas O., Lema H., Protsyk I., Holovina O. Development of environmental management system by industrial enterprises // Arctic. – 2020. – Vol. 73 (3). – P. 56–69. 23. Svydruk I. I. New trends in the economic systems management in the context of modern global challenges: сollective monograph / I. I. Svydruk, O. Yu. Klepanchuk // scientific edited by M. Bezpartochnyi // VUZF University of Finance, Business and Entrepreneurship. – Sofia: VUZF Publishing House “St. Grigorii Bogoslov”, 2020. – Vol. 2. – 317 p. 24. Ullah R., Shivakoti G.P., Zulfiqar F., Kamran M.A. Farm risks and uncertainties: sources, impacts and management. Outlook Agric. 2016. № 45. P. 199–205. 25. Державна служба статистики України. - Режим доступу: http://www.ukrstat.gov.ua/ 26. Законодавство України офіційний веб-портал – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws 27. Інтернет-портал для управлінців Management.com.ua. – Режим доступу: http://www.management.com.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).