Статистика

Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 6.071.00.O.025
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: д.е.н., професор Гальків Любов Іванівна, к.е.н., доцент Войцеховська Юлія Вікторівна.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни “Статистика” є формування у студентів системи знань, умінь і навиків використання методів збору, обробки та аналізу даних про масові явища і процеси суспільного життя. Ця мета досягається шляхом засвоєння методології статистики та набуття навиків оперування нею на практиці відповідно до завдань, які стоять перед майбутніми фахівцями.
Завдання: загальні компетентності: 1. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері обліку, аудиту та оподаткування або в процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів економічної науки і характеризується комплексністю й невизначеністю. 2. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. 3. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. фахові компетентності: 1. Здійснювати облікові процедури та процедури оподаткування із застосуванням спеціалізованих інформаційних систем і комп'ютерних технологій.
Результати навчання: - Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. - Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації. -Виконувати дослідження індивідуально та/або в групі під керівництвом лідера. - Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: економіко-математичні моделі, кореквізити: аналіз господарської діяльності.
Короткий зміст навчальної програми: Методологічні засади статистики. Статистичне спостереження. Зведення і групування статистичних даних. Узагальнюючі статистичні показники. Аналіз рядів розподілу. Аналіз концентрації, диференціації та подібності розподілів. Статистичні методи вимірювання взаємозв’язків. Статистичне вивчення рядів динаміки. Аналіз інтенсивності динаміки. Аналіз тенденцій розвитку та коливань. Індексний метод. Вибірковий метод. Форми подання статистичних відомостей: таблиці, графіки, карти.
Опис: 1.Методологічні засади статистики. 2.Статистичне спостереження. 3.Зведення і групування статистичних даних. 4.Узагальнюючі статистичні показники. 5.Аналіз рядів розподілу. 6.Статистичні методи вимірювання взаємозв’язків. 7.Статистичне вивчення рядів динаміки. Аналіз інтенсивності динаміки. 8.Статистичне визначення рядів динаміки. Аналіз тенденцій розвитку. 9.Індексний метод. 10.Вибірковий метод.
Методи та критерії оцінювання: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%); підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, іспит): письмова форма (70%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Бали за поточний контроль на практичних і лабораторних заняттях виставляються під час занять згідно розкладу. Бали за результатами тестування формуються автоматично у ВНС. Зарахування програмних результатів навчання, отриманих за неформальною та інформальною освітою та перезарахування програмних результатів навчання, які отримані у інших закладах освіти за результатами академічної мобільності, відбувається відповідно до освітньо-професійної програми підготовки за відповідною спеціальністю та внутрішніх стандарти забезпечення якості освітньої діяльності та вищої освіти (Положення про академічну мобільність студентів, аспірантів, докторантів, науково-педагогічних та наукових працівників у Національному університеті «Львівська політехніка», Порядок перезарахування (зарахування) навчальних дисциплін чи інших компонентів навчального плану в Національному університеті «Львівська політехніка»). • Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; • Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; • Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки. • Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Сайт Державного комітету статистики України. – Режим доступу : www.ukrstat.gov.ua. 2. Статистика: практикум: [навч. посібн.] / [С.О.Матковський, Л.І.Гальків, О.С.Гринькевич, О.З.Сорочак та ін.]. – Львів: Видавництво „Новий Світ-2000”, 2011. – 140 с. 3. Войцеховська Ю.В.,Новаківський І. І.Основи статистичного прогнозування економічних процесів: навч.посібник. Львів, «Новий світ -2000», 2020.- 200с. 4. Статистика: [Навчальний посібник, 2-ге вид.] / С.О.Матковський, Л.І.Гальків, О.С.Гринькевич, О.З.Сорочак. – Львів: Видавництво „Новий Світ-2000”, 2011. – 429 с. 5. Статистика підприємств: [навчальний посібник] / [С.О.Матковський, О.С.Гринькевич, О.З.Сорочак, Л.І.Гальків та ін.]. – Київ: Алерта, 2013. – 560 с. 6. Статистика: Підруч. / Герасименко С.С., Єріна А.М., Пальян З.О. – К.: КНЕУ, 2000. –468 с 7. Попов І.І. Теорія статистики. Практикум: навч. посіб. / I.I.Попов. – К.: КНТЕУ, 2016. – 290 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).