Фінанси, гроші та кредит

Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 6.071.00.O.026
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Фінанси
Лектор: Ярошевич Н.Б
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Отримання студентами базових теоретичних знань з теорії і практики фінансів, грошей, кредиту, засвоєння фінансових аспектів діяльності суб’єктів господарювання, структури та закономірностей функціонування бюджетної та податкової систем України, грошового та фінансового ринків, банківської справи, кредитних та валютних відносин; розуміння загальних закономірностей розвитку сучасних фінансових та грошово-кредитних відносин суспільства
Завдання: Вивчення дисципліни передбачає формування наступних компетентностей: – знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності – здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово – здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері обліку, аудиту та оподаткування, або в процесі навчання, що передбачає застосування теорій і методів економічної науки і характеризується комплексністю і невизначеністю
Результати навчання: В результаті вивчення дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: – знати та розуміти економічні категорії, закони, причинно-наслідкові та функціональні зв’язки, які існують між процесам та явищами на різних рівнях економічних систем – володіння поглибленими знаннями з комерційної діяльності та їх використання у сфері обліку, аналізу та оподаткування
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: Економіка підприємства Кореквізит: Організація бухгалтерського обліку, податкова система
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Фінанси, гроші та кредит» спрямована на вивчення основ грошово-кредитних та фінансових інструментів в бізнесі та в системі регулювання економіки України
Опис: 1. Суть і функції фінансів. Фінансова система та фінансовий механізм. 2.Фінанси населення. 3.Сутність фінансів підприємств. Капітал та активи підприємств. 4. Доходи, витрати, фінансові результати та фінансова звітність підприємства. 5. Податкова система України. 6. Соціальне страхування в Україні. 7. Бюджетна система України. 8. Доходи, видатки бюджету та система бюджетного вирівнювання. Бюджетний дефіцит. Державний борг. Державний кредит. 9. Суть і функції грошей. Форми грошей і грошові системи. 10. Грошовий оборот, функції центральних банків та грошово-кредитна політика. 11 . Інфляція та антиінфляційна політика. 12. Валютні відносини і валютні системи. 13. Кредит у ринковій економіці. Кредитні системи. 14. Банківська система України. 15Фінансовий ринок. Міжнародні фінанси
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (20%), контрольний захід (80%), екзамен
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (15%) передбачає тестову і усну компоненти, виконання індивідуальних дослідницьких завдань (5%), на практичних заняттях. Екзаменаційний контроль передбачає письмову компоненту (60%)у і усну компоненту (20%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Фінанси, гроші та кредит = Finance, money and credit: навчальний посібник / М. П. Політило, І. Б. Хома, О. М. Чубка, Н. Б. Ярошевич, А. І. Якимів. – Львів: Новий Світ-2000, 2022. – 234 c. 2. Шпак Н.О. Фінанси, гроші та кредит: навч.посібник / Н.О.Шпак, Н.Б.Ярошевич, О.Я.Побурко. – Львів:Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 416с. 3. Ярошевич Н.Б. Фінанси: Навчальний посібник / Н.Б.Ярошевич., І.Ю.Кондрат, М.В.Ливдар. – Львів:Видавництво «Простір-М», 2018. – 298с. 4. Ярошевич Н.Б. Фінанси підприємств: Підручник. – Львів: «Новий Світ-2000», 2022. – 316 с. 5. Бондарчук М.К., Алєкссєв І.В., Кльоба Л.Г. Банківська система: Навчальний посібник. — Львів: Ліга-Прес, 2021,- 246 с. Bondarchuk Mariia, Alieksieiev Ihor, Kloba Lev. Banking System: Tutorial – Lviv: Liga-Pres, 2021. – 246 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).