Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 6.071.00.O.039
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: к.е.н., доцент Ольшанська Марія Володимирівна
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою практики за темою БКР є систематизування та закріплення знань з фахових дисциплін, оволодіння студентами сучасними технологіями та формами організації праці у сфері їхньої майбутньої професії, формування у них, на базі одержаних під час навчання в університеті теоретичних знань та практичної підготовки, професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень у процесі їхньої професійної діяльності; формування здатності систематично поновлювати свої знання та творчо застосовувати їх у практичній діяльності.
Завдання: Основними завданнями практик за темою БКР є: – застосувати на практиці спеціалізовані теоретичні знання, набуті впродовж навчання; – засвоїти методи облікової складової фінансово-економічної роботи бази практики; – набути практичні навики у вирішенні окремих організаційно-економічних, фінансових, управлінських та інших проблем й завдань. Зокрема, оволодіти технікою ведення бухгалтерського обліку, навиками складання первинних документів, їхнього приймання, перевірки й оброблення, веденням записів в облікових реєстрах, здійснення аналізу окремого облікового об’єкта; – ознайомитися з порядком складання фінансової, статистичної, податкової звітності, аналізом її показників; – набути досвід прийняття самостійних рішень в умовах невизначеності на основі наявних знань; – підібрати і сформувати необхідну інформаційну базу для подальшого її використання у написанні звіту з практики та кваліфікаційної роботи; – підготуватись до самостійного виконання професійних обов’язків за спеціальністю 071 «Облік і оподаткування»;
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення; - здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики. Здатність продемонструвати знання і розуміння наукових понять, теорій і методів, що лежать в основі обліку та оподаткування Здатність продемонструвати поглиблені знання в спеціалізованій області обліку і аудиту або обліку, аналізу та оподаткування. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання задач спеціальності. Оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення. Здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фінансовий Облік І Фінансовий аналіз Фінансовий облік ІІ Податкова звітншість Звітність підприємства
Короткий зміст навчальної програми: Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи (БКР) для студентів Національного університету «Львівська політехніка» першого бакалаврського рівня вищої освіти відповідає Положенню про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України затвердженого наказом Міністерства освіти України від 08.04.1993 № 93 [1], Методичним рекомендаціям зі складання програми практики студентів вищих навчальних закладів Міністерства освіти України від 14.02.96 р. №31-5/97 [2], Положенню про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Львівська політехніка», затвердженого наказом ректора від 10.12.2015 р. № 235-10 [3], Положенню про організацію проведення практики студентів Національного університету «Львівська політехніка», затвердженим наказом ректора від 22.11.2017 р. № 265-10 [4], Порядку формування робочої програми навчальної дисципліни, затвердженого наказом ректора від 24 червня 2016 року №118-06 [5] та особливостям спеціальності 071 «Облік і оподаткування». Практика за темою БКР є невід’ємною компонентою освітньої програми підготовки здобувачів вищої освіти першого (бакалаврського) рівня. Вона є важливою та обов’язковою ланкою освітнього процесу і дає змогу забезпечити набуття фахових компетентностей студентами та можливість їхнього працевлаштування на українському та міжнародному ринках праці Базами практики є підприємства, організації та установи різних форм власності та підпорядкування. Вимогою до бази практики є наявність фінансово-економічного підрозділу, для забезпечення умов виконання програми практики для освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів за спеціальністю 071 - Облік і оподаткування.
Опис: Після закінчення терміну практики студент оформляє та подає звіт на кафедру. Для узагальнення результатів роботи, виконаної студентом під час практики та підготовки звіту відводиться 2 – 3 дні в кінці практики. Звіт студента з практики повинен відповідати правилам оформлення наукових звітів дотриманням ЄСКД, державних стандартів тощо. Матеріали звіту повинні відповідати темі БКР. В звіті коротко і конкретно описується робота, яка особисто виконана студентом, не допускається дослівного переписування матеріалів баз практики, а також цитування літературних джерел без посилань. Структура і зміст звіту з практики повинні відповідати всім етапам наукового дослідження і його логічній послідовності. Звіт з практики повинен містити: титульний аркуш, завдання на практику за темою БКР, зміст, вступ, основну частину, висновки, додатки, список використаних джерел. У вступі формулюють мету проходження практики та основні завдання, які будуть реалізовані у кожному з розділів звіту. Зміст основної частини звіту з практики охоплює: Розділ 1. Загальна характеристика бази практики Розділ 2. Облік на базі практики за основними функціональними ділянками Розділ 3. Облікові процедури за темою БКР відповідно до індивідуального завдання.
Методи та критерії оцінювання: Керівник практики від кафедри проводить збори зі студентами перед початком практики, розробляє та затверджує у встановленому порядку план проходження практики, видає студентам заповнені бланки «Завдання та результати проходження практики» (Додаток 1), систематично перевіряє робочі записи щодо виконання поставленого завдання, приймає залік в складі комісії. Згідно Положення, після закінчення практики студенти звітують про виконання її програми та індивідуального завдання. Письмовий звіт, підписаний та оцінений керівником практики від бази практики подається на рецензування керівнику практики від кафедри. Студенти захищають звіт перед комісією, призначеною завідувачем кафедри упродовж перших двох тижнів навчальних занять після завершення практики. До складу комісії входять 3 особи: керівники практики від кафедри, а також викладачі дисциплін фахової підготовки. Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік. Оцінка за практику вноситься в бланк «Завдання та результати проведення практики», залікову відомість і в залікову книжку студента та засвідчується підписами членів комісії. Студент, який не виконав програми практики без поважних причин або отримав оцінку “незадовільно” за результатами захисту звіту з практики, відраховується з університету за невиконання навчального плану.
Критерії оцінювання результатів навчання: Залік за результатами проходження практики та захист звіту з практики проводиться, виходячи з сумарної максимальної оцінки – 100 балів, з яких, 40 балів відповідає оцінці керівника від бази практики за таким алгоритмом: - оцінка «відмінно» - 40 балів; - оцінка «добре» - 30 балів; - оцінка «задовільно» - 20 балів. 60 балів – це найбільша оцінка, яку може виставити комісія навчального закладу, за таким розподілом: 40 балів за якість виконання звіту про практику, а саме, - дотримання структури звіту та змісту кожного розділу – 3-5 балів; - повнота і глибина аналізу організаційної діяльності з посиланнями на фактичну інформацію – 5 - 10 балів; - дослідження облік на базі практики за основними функціональними ділянками 5 - 10 балів; - вивчення облікових процедур на базі практики відповідно до індивідуального завдання за темою БКР 5 - 10 балів; - дотримання вимог до оформлення звіту, зокрема, наявність посилань на використані джерела інформації – 3- 5 балів. 20 балів за рівень захисту звіту, а саме, - рівень володіння інформацією, наведеної в звіті, - 5-10 балів; - обґрунтування відповідності інформації, зібраної для звіту - 5-10 балів. При наявності недоліків у змісті, структурі або оформленні звіту про практику, недостатньому рівні захисту звіту, тощо наведені вище бали зменшуються згідно з експертною оцінкою комісії, яка приймає звіти.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 7. Навчально-методичне забезпечення 1. Наказ Міністерства освіти України від 08.04.1993 № 93 (Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міносвіти N 351 (v0351281-94) від 20.12.94) Про затвердження «Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України» / http://zakon.rada.gov.ua › z0035-93. 2. Методичні рекомендації зі складання програми практики студентів вищих навчальних закладів Міністерства освіти України від 14.02.96 р. №31-5/97. / http://sites.znu.edu.ua › Metod_rekom_pro_rozrob_progr_prak 3. Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Львівська політехніка», затверджене наказом ректора від 10.12.2015 р. № 235-10. / Збірник нормативних актів Національного університету «Львівська політехніка», Львів, вид. Львівської політехніки, 2018, с. 87 – 109. 4. Положення про організацію проведення практики студентів Національного університету «Львівська політехніка», затверджене наказом ректора від 22.11.2017 р. № 265-10 / Збірник нормативних актів Національного університету «Львівська політехніка», Львів, вид. Львівської політехніки, 2018, с. 133 – 147. 5. Порядок формування робочої програми навчальної дисципліни» затверджений наказом ректора від 24 червня 2016 року №118-06. 6. Положення про академічну мобільність студентів, аспірантів, докторантів, науково-педагогічних та наукових працівників. / Збірник нормативних актів Національного університету «Львівська політехніка», Львів, вид. Львівської політехніки, 2018, с. 203 – 211. 8. Рекомендована література 1. Звітність підприємств: навч. посіб.(для студ. вищ. навч. закл.за спец. «Облік і оподаткування») [В.П. Пантєлєєв, О.А. Юрченко, Г.М. Курило, К.В. Безверхий; заг. редакцією д.е.н., проф. В.П. Пантєлєєва]. – К.: ДП «Інформ.-аналіт. агентство», 2017. – 432с. 2. Звітність підприємства. Навчальний посібник. Бондар М.І. – К.: Центр учбової літератури, 2020. - 570 с. 3. Хомяк Р.Л., Ольшанська М.В. Облік і звітність суб’єктів малого підприємництва: Навчальний посібник/ Хомяк Р.Л., Ольшанська М.В., Хомяк Т.Р., Воскресенська Т.І., Мельник Н.В., Нашкерська М.М. - Львів: СПОЛОМ, 2018р.-250с. 4. Коптєва Г. М. Облік і звітність в оподаткуванні : навч. посібник / Г. М. Коптєва ; Нац. техн. унт "Харків. політехн. ін-т". – Харків : Підручник НТУ "ХПІ", 2018. – 493 с. 5. Податкова система: Навчальний посібник / [Волохова І. С., Дубовик О. Ю., Слатвінська М. О.та ін.]; за заг. ред. І. С. Волохової, О. Ю. Дубовик. – Харків: Видавництво «Діса плюс», 2019. – 402 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).