Бухгалтерський облік

Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 6.071.00.O.015
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: Тивончук Олена Іванівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Бухгалтерський облік» є набуття студентами здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у сфері обліку або в процесі навчання, що передбачає застосування загальних теорій та методів економічної науки та, зокрема, бухгалтерського обліку й характеризується комплексністю та невизначеністю.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: фахові компетентності: 03. Здатність до відображення інформації про господарські операції суб’єктів господарювання в фінансовому та управлінському обліку, їх систематизації, узагальнення у звітності та інтерпретації для задоволення інформаційних потреб осіб, що приймають рішення.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР02. Розуміти місце і значення облікової, аналітичної, податкової та статистичної систем в інформаційному забезпеченні користувачів обліково-аналітичної інформації у вирішенні проблем в сфері соціальної, економічної і екологічної відповідальності підприємств. ПР03. Визначати сутність об’єктів обліку та розуміти їх роль і місце в господарській діяльності. ПР05. Володіти методичним інструментарієм обліку господарської діяльності підприємств.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Менеджмент; Макроекономіка; Мікроекономіка; Інформатика Математика для економістів; Статистика; Фінанси, гроші та кредит. Супутні і наступні навчальні дисципліни: Фінансовий облік І; Фінансовий облік ІІ; Аналіз господарської діяльності; Аудит; Історія обліку, аналізу та аудиту; Управлінський облік; Податкова система.
Короткий зміст навчальної програми: Концептуальні основи, предмет, завдання та методичні прийоми бухгалтерського обліку. Балансове узагальнення. Рахунки бухгалтерського обліку і подвійний запис. Документування, інвентаризація, оцінювання і калькулювання в системі бухгалтерського обліку. Суть та призначення облікової реєстрації. Облік основних господарських процесів. Форми бухгалтерського обліку, організація бухгалтерського обліку та формування фінансової звітності підприємств
Опис: 1. Сутність бухгалтерського обліку, його концептуальні основи та завдання 2. Предмет, метод та методичні прийоми бухгалтерського обліку 3. Балансове узагальнення 4. Рахунки бухгалтерського обліку та метод подвійного запису 5. Документування та інвентаризація господарських операцій і майна підприємства 6. Суть та призначення облікової реєстрації 7. Облік основних господарських процесів 8. Форми бухгалтерського обліку 9. Оцінювання і калькулювання в системі бухгалтерського обліку 10. Організація бухгалтерського обліку та формування фінансової звітності підприємств.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: усне опитування, виконання розрахункових завдань на практичних заняттях, захист розрахунково-графічної роботи (для заочної форми – двох контрольних робіт); екзаменаційний контроль: письмова і усна компонента.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль – 40 балів (практичні заняття – 15 балів, лабораторні заняття – 15 балів, - РГР – 10 балів); екзаменаційний контроль – 60 балів. Разом 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова 1. Бухгалтерський облік. Основи теорії та практики: підручник / А.Г. Загородній, Г.О. Партин, Л.М. Пилипенко, Т.І. Партин, О.І. Тивончук. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. – 416 с. – мова: укр. і англ. 2. Верига Ю.А. Бухгалтерський облік / Ю.А.Верига. – К.: Центр учбової літератури, 2019. – 520 с. 3. Лень В.С., Гливенко В.В. Бухгалтерський облік в Україні. Основи та практика: навч. посіб. / В.С. Лень, В.В. Гливенко. – К.: Центр навчальної літератури, 2018. – 608 с. 4. Лишиленко О.В. Бухгалтерський облік: підручник / О.В. Лишиленко. – К.: ЦУЛ, 2020. – 630 с. 5. Скоробогатова Н.Є. Бухгалтерський облік: навч. посіб./ Н.Є. Скоробогатова. – К.: КПІ ім. І. Сікорського, Вид-во «Політехніка», 2017. – 248 с. Допоміжна 1. Блакита Н.О. Бухгалтерський облік. Практикум: навч. посіб. / Г. В. Блакита, Н. О. Ромашевська. – К.: Центр учбової літератури, 2017. – 152 с. 2. Бухгалтерський облік: загальна теорія: навч. посіб. / М.М. Жибак [та ін.] Тернопіль: Крок, 2016. –268 с. 3. Гудзь Н. В. Бухгалтерський облік : навч. посіб./ Н. В. Гудзь, П. Н. Денчук, Р. В. Романів. - 2-ге вид., перероб. і допов. - К. : Центр учб. літ., 2016. - 424 с. 4. Мельник Т.Г. Бухгалтерський облік: практикум : навч. посіб. / Т.Г. Мельник ; Міністерство освіти і науки України. Київ : Кондор, 2015. – 424 с. 5. Плиса В.Й. Теорія бухгалтерського обліку : навчальний посібник / В.Й. Плиса, З.П. Плиса. – Львів : АТБ, 2017. – 199 с. 6. Слюсаренко В.Є. Практикум з бухгалтерського обліку / В.Є. Слюсаренко. – К.: Центр навчальної літератури, 2019. – 388 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).