Порівняльна педагогіка

Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.E.070
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Шевчук Ганна Йосипівна
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: - ознайомлення майбутніх фахівців із здобутками і проблемами зарубіжних освітніх систем, а також порівняння між собою стану освіти України та країн, що перебувають на різних щаблях економічного, політичного й культурного розвитку.
Завдання: знати загальну характеристики світових та вітчизняних освітніх систем, теоретико-методологічну основу професійної педагогіки; вміти аналізувати та визначати цілі навчального заняття на основі теоретичних підходів у методиці професійної освіти, демонструвати сучасну базу знань з проблем теорії професійної освіти та створювати власну базу навчальної інформації; мати здатність виявляти професійну мобільність та адаптуватись до нових ситуацій і приймати відповідні рішення.
Результати навчання: Результати вивчення даної навчальної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: ПР 31. Знати і вміти використовувати інноваційні підходи, принципи та методи навчання під час організації менторства, тьюторства, коучингу та проектної діяльності. ПР 34. Уміти організовувати діяльність відповідно до стандартів і рекомендацій (ESG-2015) щодо забезпечення якості освіти.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: професійна педагогіка
Короткий зміст навчальної програми: Педагогічна компаративістика навчає про освітні системи країн світу, розширює коло знань про їх організацію та сприйняття вітчизняної освітньої системи в контексті світових освітніх перетворень.
Опис: Становлення і розвиток порівняльної педагогіки. Порівняльна педагогіка як наука.Сучасні зарубіжні педагогічні теорії.Тенденції розвитку освіти в сучасному світі. Системи професійної підготовки у провідних країнах світу та в Україні. Основні підходи до визначення ефективності системи освіти. Нетрадиційні системи професійної підготовки у розвинутих країнах світу в ХХ столітті. Порівняльний аналіз якості навчання в світі.
Методи та критерії оцінювання: • спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю; • усне опитування (фронтальне, індивідуальне, комбіноване); • письмовий контроль знань і умінь здійснюється за допомогою виконання індивідуальних завдань – ессе, презентації, педагогічні задачі, реферати; • виконання контрольних (тематичних) робіт та тестових завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Для оцінювання підсумкових результатів навчання здобувачів освіти застосовується інституційна шкала оцінювання Національного університету «Львівська політехніка» За 100-бальною шкалою За національною шкалою Рівень досягнень здобувачів освіти 100-88 балів Атестований з оцінкою «відмінно» Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів Атестований з оцінкою «добре» Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів Атестований з оцінкою «задовільно» Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-26 балів Неатестований Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 3. Васюк О.В. Порівняльна педагогіка : навчальний посібник / О.В. Васюк; – К. : ДАКККіМ, 2008. – 291 с. 4. Васюк О. В. Порівняльна педагогіка : підруч. / Оксана Вікторівна Васюк. – Київ – Ніжин : Видавець ПП Лисенко М. М., 2016. – 408 с. 5. Єгоров Г. С., Лавриченко Н. М., Мельниченко Б. Ф. Тенденції розвитку змісту базової освіти у країнах Заходу. — К.: КМПУ ім. Грінченка, 2003. — 186 с. 6. Лузан П.Г., Васюк О.В., Бернова О.М. Історія педагогіки та освіти в Україні : навчальний посібник / П.Г. Лузан, О.В. Васюк, О.М. Бернова; Гриф МОН. – К. : НАУ, 2007. – 302 с. 7. Професійна освіта в зарубіжних країнах: порівняльний аналіз: Моногр. / За ред. Н. Г. Ничкало, В. О. Кудіна. — Черкаси: Вибір, 2002. — 322 с 8. Сбруєва А.А. Сутність ринкової ідеології освітніх реформ розвинутих країн // Шлях освіти. – 2003. - №1. – С.15-21. 9. Сбруєва А.А. Порівняльна педагогіка: Навчальний посібник. – 2-ге вид., стер. – Суми: ВТД “ Університетська книга ”, 2004. 10. Стратегія реформування освіти в Україні: Рек. з освітньої політики. — К.: К. І. С., 2003. — 296 с. 11. Чепіль М.М. Порівняльна педагогіка: навчальний посібник./ Чепіль М.М;- К.: Академвидав, 2014.- 216 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).