Основи педагогічної творчості

Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.E.069
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Чубінська Наталія Богданівна
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Активізувати творчий потенціал кожного студента, формувати професійну компетентність майбутніх педагогів для здійснення професійного розвитку, самовдосконалення; сприяти формуванню комунікативних умінь.
Завдання: Уміти проектувати і реалізувати навчальні/розвивальні проекти. Застосовувати у професійній діяльності сучасні дидактичні та методичні засади викладання навчальних дисциплін і обирати доцільні технології та методики в освітньому процесі. Володіти навичками стимулювання пізнавального інтересу, мотивації до навчання, професійного самовизначення та саморозвитку здобувачів освіти.
Результати навчання: ПР 31. Знати і вміти використовувати інноваційні підходи, принципи та методи навчання під час організації менторства, тьюторства, коучингу та проектної діяльності. ФКС31. Здатність використовувати інноваційні методи навчання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Історія педагогіки та загальна педагогіка Порівняльна педагогіка
Короткий зміст навчальної програми: Предмет педагогічної творчості. Види творчості. Теоретико-методологічні положення сучасних теорій творчості. Творчі здібності. Вплив зовнішнього середовища на розвиток креативної особистості. Методи стимулювання та дослідження творчості. Особистість викладача. Педагогічна майстерність. Педагогічна техніка. Педагогічне спілкування.
Опис: У процесі вивчення дисципліни розглядаються питання основ формування зовнішньої та внутрішньої техніки педагога, питань педагогічної культури, педагогічного такту під час педагогічної взаємодії суб’єктів педагогічного процесу, підходи до формування ораторської майстерності та невербальної комунікації педагога (риторичні навички та вміння, особливості підготовки до публічного виступу; засоби підвищення ефективності взаємодії зі слухачами та налагодження зворотного зв’язку у спілкуванні; мовленнєві засоби у налагодженні зворотного зв’язку; особливості візуального сканування; прийоми та правила активного слухання; невербальні засоби комунікації та їх класифікація; міжособистісний простір у спілкуванні, пластична техніка, емоційне забарвлення пластики, постави, мімічна техніка, мова жестів. зовнішній вигляд педагога (стриманість, охайність, естетична виразність). 1.Особливості педагогічної діяльності викладача. 2.Творчі здібності. 3.Увага та уява викладача у спілкуванні. 4.Дихання й голос як елементи педагогічної техніки. 5.Педагогічна розповідь як фрагмент педагогічної діяльності 6.Основи мімічної та пантомімічної виразності педагога. 7.Техніка розв'язування педагогічних задач. 8.Конкурс педагогічної майстерності.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: Методи оцінювання сформованих компетентностей: захист практичних робіт, тестовий метод, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень. Підсумковий екзаменаційний контроль: оцінювання всіх видів діяльності здобувача освітнього рівня, індивідуальне виконання екзаменаційної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль (усна форма - 40%, письмова форма - 60 %)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дімітрова-Бурлаєнко С.Д. Тренінг креативності: навчально-методичний посібник. Харків : Видавець Іванченко І.І., 2018. –115 с. 2. Конспект лекцій з дисципліни «Креативний менеджмент» /П.І.Коренюк, А.С.Зєніна-Біліченко – Кам’янське: ДДТУ, 2017.- 148 с. 2. Розвиток креативності молодших школярів: монографія за ред. О.Є. Антонової. –Житомир, 2017. –158 с. 3. Сисоєва С.О. Основи педагогічної творчості: Підручник. – К.: Міленіум, 2006. – 344 с. 4. Роксоляна Швай. Педагогіка творчості: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. 200 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).