Педагогічна практика

Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.O.038
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Тетяна Ярославівна Гельжинська
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою педагогічної практики є закріплення і вдосконалення базових професійно значущих вмінь та формування навичок, що необхідні при виконанні функцій викладача практичного навчання в галузі: комп’ютерних технологій, професійних вмінь та класного керівника, навичок прийняття самостійних рішень під час проведення навчальної роботи в реальних умовах навчальних закладів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі професійної освіти, що пов’язані із застосуванням теорії та методики професійного навчання і виховання, відбором засобів навчання та виховання з урахуванням вимог сучасної освіти та ринку праці і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. загальних: Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя; Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. Здатність працювати в команді
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Уміти використовувати інструменти демократичної правової держави в професійній та громадській діяльності, приймати рішення на підставі релевантних даних та сформованих ціннісних орієнтирів. Володіти інформацією чинних нормативно-правових документів, законодавства, галузевих стандартів професійної діяльності в установах, на виробництвах, організаціях галузі/сфери (відповідно до спеціалізації). Аналізувати суспільно й особистісно значущі світоглядні проблеми, усвідомлювати цінність захисту незалежності, територіальної цілісності та демократичного устрою України. ПР 04. Розуміти особливості комунікації, взаємодії та співпраці в міжнародному культурному та професійному контекстах. Володіти культурою мовлення, обирати оптимальну комунікаційну стратегію у спілкуванні з групами та окремими особами. Доносити зрозуміло і недвозначно професійні знання, обґрунтування і висновки до фахівців і широкого загалу державною та іноземною мовами. Аналізувати та оцінювати ризики, проблеми у професійній діяльності й обирати ефективні шляхи їх вирішення Знати основи психології, педагогіки, а також фундаментальних і прикладних наук(відповідно до спеціалізації) на рівні, необхідному для досягнення інших результатів навчання, передбачених цим стандартом та освітньою програмою. Володіти психолого-педагогічним інструментарієм організації освітнього процесу, уміти проектувати і реалізувати навчальні/розвивальні проекти. Уміти проектувати і реалізувати навчальні/розвивальні проекти. Застосовувати у професійній діяльності сучасні дидактичні та методичні засади викладання навчальних дисциплін і обирати доцільні технології та методики в освітньому процесі. Володіти навичками стимулювання пізнавального інтересу, мотивації до навчання, професійного самовизначення та саморозвитку здобувачів освіти. Діагностувати, прогнозувати, забезпечувати ефективність та корегування освітнього процесу для досягнення програмних результатів навчання і допомоги здобувачам освіти в реалізації індивідуальних освітніх траєкторій. Знати основи і розуміти принципи функціонування технологічного обладнання та устаткування галузі (відповідно до спеціалізації). Розв'язувати типові спеціалізовані задачі, пов'язані з вибором матеріалів, виконанням необхідних розрахунків, конструюванням, проектуванням технічних об'єктів у предметній галузі (відповідно до спеціалізації). Уміти обирати і застосовувати необхідне устаткування, інструменти та методи для вирішення типових складних завдань у галузі (відповідно до спеціалізації). Емпатійно взаємодіяти, відповідати за прийняття рішень в межах своєї компетенції, дотримуватися стандартів професійної етики. Застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в професійній діяльності. Застосовувати програмне забезпечення для e-learning і дистанційного навчання і здійснювати їх навчально-методичний супровід. Розуміти соціально-економічні процеси, що відбуваються в Україні та світі, мати навички ефективного господарювання. Володіти основами управління персоналом і ресурсами, навичками планування, контролю, звітності на виробництвах, в установах, організаціях галузі/сфери. Забезпечувати рівні можливості і дотримуватися принципів гендерного паритету у професійній діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Психологія Теорія і методика виховної роботи Інформатика та обчислювальна техніка Педагогічний практикум: сучасний урок професійного навчання Методика викладання інформатики Мультимедійні технології
Короткий зміст навчальної програми: Для здійснення успішної педагогічної діяльності майбутній інженер-педагог у процесі навчання має здобути спеціальні (фахові, предметні) компетентності, що залежать від предметної області та є важливими для успішної професійної діяльності, та загальні компетентності, що не залежать від предметної області, але важливі для успішної подальшої професійної діяльності здобувача та для його особистісного розвитку. Готовність майбутнього інженера-педагога до роботи спирається на глибоке розуміння майбутньої професійної діяльності. Педагогічна практика має на меті закріпити, вдосконалити та сформувати фахові компетентності, набуття практичного досвіду реалізації майбутньої професійної діяльності, формування готовності до використання сучасних педагогічних та цифрових технологій в освітньому процесі, вироблення особистого ставлення до професії та удосконалення навичок прийняття самостійних рішень у професійній діяльності.
Опис: Основними завданнями педагогічної практики є: - вивчення організації освітнього процесу у закладах освіти та вимог до оформлення відповідної документації; - вивчення і узагальнення досвіду навчальної роботи педагогів професійного навчання, майстрів виробничого навчання у галузі комп’ютерних технологій; - ознайомлення з сучасними методами, формами та засобами навчання, з досвідом роботи фахівців за спеціальністю; - ознайомлення з роботою навчальних (методичних) кабінетів, спеціалізованих лабораторій; - формування у здобувачів психолого-педагогічних та методичних вмінь викладання відповідних дисциплін; - набуття навичок планування основних видів навчальної роботи педагога професійного навчання, майстра виробничого навчання в галузі комп’ютерних технологій; - набуття досвіду організації та здійснення навчальної, виховної та позакласної роботи у закладах освіти; - формування комунікативної культури майбутніх педагогів; - формування морально-етичних якостей педагога, індивідуального творчого стилю педагогічної діяльності, потреби в самоосвіті.
Методи та критерії оцінювання: Для забезпечення ефективності управління процесом навчання та, ґрунтуючись на принципах професійної спрямованості, виховного характеру, систематичності і всебічності контролю проходження здобувачами вищої освіти педагогічної практики керівник здійснює поточний контроль за веденням щоденника практики та відвідування залікових занятьь та поазнавчальних заходів практикантів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання завдань практики 20 б Виконання індивідуальних завдань 30 б Оформлення звітної документації 10 б Своєчасність подачі звітної документації 10 б Захист практики 30 б Всього: 100 б
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Мирончук Н.М. Методичні основи організації педагогічної практики студентів закладу вищої освіти: метод. посібн. / Н.М. Мирончук. – Житомир, 2017. – 52 с 2. Формування особистості в освітньо-виховному середовищі навчального закладу: проблеми і пошуки: зб. наук. праць / за заг. ред. доц. Мирончук Н.М. – Житомир: ФОП “Левковець”, 2014. – 244 с. 3. Сучасні проблеми освітиі і виховання школярів: зб. наук.-метод. праць / за ред. Н.М. Мирончук. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім.. І. Франка, 2011. – 180 с. 4. Мазоха Д.С. На шляху до педагогічної професії: Вступ до спеціальності: Навчальний посібник. – К.: Центр навчальної літератури, 2005. – 168 с. 5. Основи шкільного виховання: навч. посібн. / Трухін О. І. та ін. – К.: Центр навч. літератури, 2004
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).