Комп'ютерні технології в освітньому процесі

Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.E.053
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Іванна Гузій
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни „ Комп`ютерні технології в навчальному процесі ” є підготовка здобувачів освіти до ефективного використання сучасної комп’ютерної техніки та необхідного програмного забезпечення в процесі розв’язування фахових завдань
Завдання: Основними завданнями вивчення дисципліни “ Комп`ютерні технології в навчальному процесі ” є : ? формування у здобувачів вищої освіти фахових компетенцій, необхідних для використання комп’ютерних технологій у педагогічній діяльності; ? ознайомлення студентів з принципи створення методичних і дидактичних матеріалів з використанням комп’ютерних технологій.
Результати навчання: Знання закономірностей, принципів, форм, методів та засобів професійного навчання та методичних вимог до підготовки та проведення навчальних занять різних організаційних форм. Знання структури та дидактичних вимог до підготовки навчально-методичного забезпечення навчальних предметів. Знання основних категорій педагогічного дослідження, принципів, методів та етапів педагогічного дослідження. Знання методів контролю знань учнів в умовах теоретичного і виробничого навчання та методики складання завдань для перевірки різного рівня засвоєння змісту навчального матеріалу. Володіння уміннями використання прогресивних технологій та розробки програмних продуктів. Володіння уміннями ефективно поєднувати інформаційні та педагогічні технології у практиці викладання; забезпечувати управління (спрямування) процесів навчальної або виробничої (трудової) діяльності та виховання і розвиток особистості. Володіння уміннями пояснювати, узагальнювати, аналізувати та статистично обробляти результати навчальних досягнень учнів. Здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни. Вступ до спеціальності. Комп’ютерна графіка. Методи і засоби комп’ютерних інформаційних технологій. Адміністрування комп’ютерних систем та мереж. Операційні системи. Супутні і наступні навчальні дисципліни.Професійна педагогіка. Системи управління базами даних. Комп’ютерний дизайн та мультимедіа. Методика викладання інформатики. Комп’ютерний практикум. Методика тестування.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна " Комп’ютерні технології в навчальному процесі " дозволяє студенту усвідомити значення та педагогічні можливості використання сучасних програмних засобів та апаратного забезпечення комп’ютерної і офісної техніки в освітньому процесі, а також у формуванні особистісного цифрового суспільства, що висуває нові вимоги до успішного фахівця та особистості. Опанувати теоретичні знання та практичні навички аналізу педагогічних можливостей комп’ютерних технологій, їх вибору як інструменту навчання відповідно до поставленої дидактичної мети з урахуванням особливостей, що існують та виникають у процесі навчання та викладання. Комп’ютерні технології як ефективний інструмент організації освітньої діяльності потребує окремого розгляду та опрацювання студентами. Використання комп’ютерних технологій тісно пов’язане та залежне від розвитку цифрових технологій загалом та базується на основних засадах педагогічної дидактики та методичних особливостях викладання навчальних дисциплін. Такий тісний зв'язок методологічного та технологічного складників, специфіка доступу до навчальних ресурсів та організації взаємодії учасників навчання зумовили розвиток сучасної дидактики саме у сфері використання комп’ютерних технологій.
Опис: 1 Тема 1. Предмет і завдання курсу «Комп’ютерні технології в навчальному процесі». Основи комп’ютерних технології. 2 Тема 2. Сучасний стан технічного і програмного забезпечення закладів освіти в галузі комп’ютерних технологій. 3 Тема 3. Застосування комп’ютерних технологій у процесі вивчення предметів професійно-теоретичної підготовки. 4 Тема 4. Застосування комп’ютерних технологій у процесі професійно-практичної підготовки. 5 Тема 5. Навчання за допомогою методу навчальних проектів. Види IT-технологій. . 6 Тема 6. Використання мультимедійних презентацій, публікацій та Web-сайтів в проектній діяльності. 7 Тема 7. Створення Веб-проекту. 8 Тема 8. Організація навчання з використанням комп’ютерних технологій.
Методи та критерії оцінювання: - спостереження за навчально-пізнавальною діяльністю; - усне опитування (фронтальне, індивідуальне, комбіноване); - письмовий контроль знань і умінь здійснюється за допомогою виконання індивідуальних завдань (ессе, презентації, реферати); - виконання контрольних (тематичних) робіт та тестових завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання і захист практичних робіт - 20 Виконання і захист лабораторних робіт - 20 Активність студента на заняттях (відповіді, доповнення) - 5 Семестровий екзамен - 55
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кобися А. П. Методика застосування комп'ютерної техніки при викладанні предметів шкільного курсу: навчально-методичний посібник / А. П. Кобися. – Вінниця : ТОВ Ландо ЛТД, 2015. – 394 с. 2. Гордійчук Г. Б. Застосування комп'ютерних технологій для викладання загальноосвітніх дисциплін : технологія розробки навчального проекту за методикою Intel «Навчання для майбутнього» : навчально-методичний посібник / Г.Б. Гордійчук. – Вінниця : ВДПУ імені Михайла Коцюбинського, 2011. – 160 с. 3. Захарова И. Г. Информационные технологии в образовании: учеб. пособ. [для студ. высш. пед. учеб. заведений] / И.Г. Захарова. – М. : Издательский центр «Академия», 2003. – 192 с. 4. Intel® «Навчання для майбутнього». – К.: Видавництво «Нора-прінт», 2006. – 860 с. 5. Морзе Н. В. Основи інформаційно-комунікаційних технологій / Н.В. Морзе. – К. : Видавнича група BHV, 2006. – 298 с. 6. Педагогіка : навч. посібник / Ю. М. Козловський, Л. В. Дольнікова. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 232 с. 7. Кузнецов М. В., Симдянов И. В., Голышев С. В. РНР 5. Практика разработки Web- сайтов (СПб.: БХВ-Петербург: 2015). 8. Дейт К.Дж. Введение в системы баз данных: Пер. с англ.- 6-е изд.- К.: Диалектика, 2015.-784с. 9. Никсон Р. Создаем динамические веб-сайты с помощью PHP, MySQL и JavaScript. – СПб.:Питер, 2016. – 496 с. 10. Розенфильд Л., Морвиль П. Информационная архитектура в Интернете. – М.: ООО “И.Д. Вильямс”, 2016. – 544 с. 11. Хабибулин И.Ш. Разработка Web-служб средствами Java / И.Ш. Хабибулин. — СПб. : БХВ-Петербург, 2013. – 400 с. 12. Менаске Д. Производительность Web-служб. Анализ, оценка и планирование / Д.Менаске, В.Алмейда. – СПб. : ООО «ДиаСофтЮП», 2013. – 480 с. 13. Колисниченко Д.Н. Самоучитель РНР 5 / Д.Н. Колисниченко. — СПб. : Наука и Техника, 2015. — 640 с. 14. Веллинг Л. Разработка Web-приложений с помощью PHP и MySQL / Л.Веллинг, Л.Томсон. – М. : Вильямс, 2018. – 880 с. 15. Daniel Woolston. Pro Ajax and the .NET 2.0 Platform / Daniel Woolston – М.: Инфра-М, 2017. – 143 с. 16. Котеров Д. В. PHP5 / Д. В. Котеров, А. Ф. Костарёв. – С.-П.: БХВ-Петербург, 2018. – 1104 с. 17. Тим Конверс, Джойс Парк и Кларк Морган // PHP и MySQL «Библия пользователя». «Диалектика». - Москва 2017. – глава 1 «Преимущества PHP» 18. PHP 5 в Подлиннике. Издательство: БХВ-Петербург, 2016 г. ISBN 5-94157-245-X.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).