Основи академічного письма

Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.E.064
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: д.пед.н., професор Мукан Н.В.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є: формування академічної культури, академічної грамотності, необхідних практичних навичок усної і писемної мови у студентів, необхідних для успішного навчання та майбутньої професійної діяльності.
Завдання: Формування інтегральної компетентності: Здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в професійній освіті, що передбачає застосування певних теорій і методів педагогічної науки та інших наук відповідно до спеціалізації і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Формування фахових компетентностей професійного спрямування: Здатність здійснювати пошук, критично осмислювати та обробляти інформацію із меда-середовища з метою подальшого використання у професійній діяльності. Здатність реалізувати власну професійну діяльність відповідно до стандартів і рекомендацій (ЕSG-2015) щодо забезпечення якості освіти, розуміти соціальної природи трудових відносин та їх правового регулювання.
Результати навчання: Володіти практичними навичками рефлексії і критичного осмислення медіапродукції з метою її подальшого використання. Уміти організовувати діяльність відповідно до стандартів і рекомендацій (ЕSG-2015) щодо забезпечення якості освіти, знання і розуміння соціальної природи трудових відносин та їх правового регулювання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Професійна педагогіка Основи педагогічного дослідження Супутні і наступні навчальні дисципліни: Медіаосвіта і медіаграмотність Методика викладання права Теорія та методика професійного навчання
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення навчальної дисципліни передбачає освоєння знань про академічну доброчесність, етичний кодекс ученого, головні засади академічного письма, авторське право, правила використання об’єктів інтелектуальної власності, плагіат у масовій культурі, академічне письмо як різновид наукового спілкування, основні категорії академічного тексту, види академічних текстів, змістове наповнення академічного тексту, інтертекстуальність академічного тексту, структура академічного тексту, вступ і висновок у структурі академічного тексту, академічний текст як об’єкт редагування, академічне есе як жанр академічного письма.
Опис: академічна доброчесність, етичний кодекс ученого, головні засади академічного письма, авторське право, правила використання об’єктів інтелектуальної власності, плагіат у масовій культурі, академічне письмо як різновид наукового спілкування, основні категорії академічного тексту, види академічних текстів, змістове наповнення академічного тексту, інтертекстуальність академічного тексту, структура академічного тексту, вступ і висновок у структурі академічного тексту, академічний текст як об’єкт редагування, академічне есе як жанр академічного письма.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на практичних заняттях здійснюється з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах: ? Вибіркове усне опитування на початку заняття; ? Фронтальне стандартизоване опитування за картками, тести 5-10 хвилин; ? Індивідуальна перевірка практичної роботи; Оцінка діяльності студента на заняттях, його пропозиції, оригінальні рішення, уточнення та визначення, доповнення до попередніх відповідей тощо. Контрольні питання поділяються на: ? Тестові завдання – вибрати правильні відповіді; ? Проблемні завдання – створення ситуацій проблемного характеру; ? Питання – для виявлення причинно-наслідкових зв’язків; ? Ситуаційні завдання – визначити відповідь за певною ситуацією; ? Питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення; ? Інтерактивні вікторини та ігрові завдання. Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю та іспиту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумкова оцінка виставляється на основі оцінки засвоєння студентом навчального матеріалу з дисципліни в сумі за всіма видами робіт згідно з програмою. Поточний контроль передбачає такі види робіт: 1. Виконання тестів до лекцій – всього 15 балів. 2. Виконання практичних робіт та їх прикріплення у ЗНО, підготовка та активна участь під час практичного заняття: коротке повідомлення, доповідь, презентація з кожної теми. Практичні роботи та виконання оцінюються в 40 балів. Підсумковий іспит передбачає виконання тесту, який складається із завдань різних типів (тестові завдання – 20 балів) та індивідуальне завдання (есе) – 25 балів. Усього за іспит – 45 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Фундаментальні цінності академічної доброчесності. Переклад з англійської. Проект сприяння академічній доброчесності в Україні – SAIUP. URL: https://academicintegrity.org/wpcontent/uploads/2019/04/Fundamental_Values_version_in_Ukrainian.pdf 2. Академічна доброчесність: проблеми дотримання та пріоритети поширення серед молодих вчених : кол. моногр. / за заг. ред. Н. Г. Сорокіної, А. Є. Артюхова, І. О. Дегтярьової. – Дніпро : ДРІДУ НАДУ, 2017. – 169 с. 3. Академічна чесність як основа сталого розвитку університету / Міжнарод. благод. Фонд “Міжнарод. фонд. дослідж. освіт. політики”; за заг. ред. Т.В.Фінікова, А.Є.Артюхова – К.; Таксон, 2016. – 234 с. 4. Академічна культура українського студентства: основні чинники формування та розвитку // Східноукраїнський Фонд соціальних досліджень. URL: http://fond.sociology.kharkov.ua/images/docs/academ_cult/material.pdf 5. Ревуцька С.К. Курс лекцій з дисципліни «Академічне письмо» / М-во освіти і науки України, Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського, каф. українознавства; уклад. С.К. Ревуцька. – Кривий Ріг : ДонНУЕТ, 2018. – 81 с. 6. Хоружий Г. Ф. Академічна культура: цінності та принципи вищої освіти. Тернопіль : Навчальна книга. Богдан, 2012. 320 с. 7. Шліхта Н., Шліхта І. Основи академічного письма: Методичні рекомендації та програма курсу. – К., 2016. – 61 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).