Методика викладання інформатики

Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.O.035
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Чубінська Н.Б.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни «Методика викладання інформатики» є підготовка студентів до викладання навчальної дисципліни «Інформатика» у закладах загальної середньої освіти.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей: загальні компетентності: ЗК4. Здатність продемонструвати знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК13. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети. фахові компетентності: ФК7. Здатність обирати методи професійного навчання відповідно до змісту навчання в умовах теоретичного та виробничого навчання, використовуючи існуючі форми організації навчання в професійно-технічному навчальному закладі та враховуючи психофізіологічні основи формування професійних умінь і навичок.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: -знання закономірностей, принципів, форм, методів та засобів професійного навчання та методичних вимог до підготовки та проведення навчальних занять різних організаційних форм; -знання структури та дидактичних вимог до підготовки навчально-методичного забезпечення навчальних предметів; - володіння уміннями ефективно поєднувати інформаційні та педагогічні технології у практиці викладання; забезпечувати управління (спрямування) процесів навчальної або виробничої (трудової) діяльності та виховання і розвиток особистості; -володіння практикою передачі фахових знань, уміннями аналізувати та визначати цілі навчального заняття на основі теоретичних підходів у методиці професійної освіти.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Інформатика та обчислювальна техніка Методи і засоби комп'ютерних інформаційних технологій
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Методика викладання інформатики» призначена для студентів спеціальності 015 «Професійна освіта (Комп’ютерні технології)». Зміст дисципліни включає методики навчання окремих тем шкільного курсу інформатики, інноваційні методики навчання інформатики, зокрема методики вивчення прикладного програмного забезпечення, методики вивчення теми «Основи алгоритмізації та програмування», а також використання інтерактивних мультимедійних засобів навчання на уроках інформатики.
Опис: Інформатика як наука і як навчальний предмет. Методика вивчення графічного редактора. Методика вивчення опрацювання мультимедійних файлів Методика вивчення опрацювання текстових даних. Методика вивчення комп’ютерних презентацій. Методика вивчення електронних таблиць та баз даних. Методика вивчення теми «Основи алгоритмізації та програмування». Мови та середовища програмування у шкільному курсі інформатики. Методичні рекомендації до розв’язування задач з курсу алгоритмізації та програмування Типові методичні та дидактичні помилки під час навчання програмування Використання інтерактивних мультимедійних засобів навчання на уроках інформатики Принципи дистанційного навчання. Використання хмарних технологій Інфографіка у навчальному процесі (хронологія, ментальна карта, інтерактивний плакат тощо) Призначення мультимедійного інтерактивного комплексу. Використання електронних чорнил. Використання прикладного програмного забезпечення навчального призначення (Smart NoteBook, elite Panaboard Book тощо).
Методи та критерії оцінювання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі: Поточний контроль - 40 Екзаменаційний контроль - 50 Усна компонента - 10
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: Методи оцінювання сформованих компетентностей: захист практичних робіт, тестовий метод, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень. Підсумковий екзаменаційний контроль(тест).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Морзе Н.В. Методика навчання інформатики : навч. посіб. : у 4 ч. / Н.В. Морзе; за ред. акад. М.І. Жалдака. – Ч. І : Загальна методика навчання інформатики. – К. : Навчальна книга, 2003. – 256 с. 2. Морзе Н.В. Методика навчання інформатики : навч. посіб. : у 4 ч. / Н.В. Морзе; за ред. акад. М.І. Жалдака. – Ч. ІІ : Методика навчання інформаційних технологій. – К. : Навчальна книга, 2003. – 288 с. 3. Морзе Н.В. Методика навчання інформатики : навч. посіб. : у 4 ч. / Н.В. Морзе; за ред. акад. М.І. Жалдака. – Ч. ІІІ : Методика навчання основних послуг глобальної мережі Інтернет. – К. : Навчальна книга, 2003. – 196 с. 4. Грицька Т.С. Етапи формування та види інформаційних компетентностей учнів / Т.С. Грицька // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2010. – №1. – С. 41-42. 5. Жалдак М.І. Інформатика – фундаментальна наукова дисципліна. Вона має вивчати процеси і відповідні технології. / М.І. Жалдак // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2010. – №№ 1-3.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).