Професійна педагогіка

Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.O.027
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: кандидат історичних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та інноваційної освіти Інституту права, психології та інноваційної освіти Шевчук Ганна Йосипівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни – оволодіння студентами педагогічними знаннями про закономірності і принципи професійної педагогіки, особливості її розвитку; науково-методичними підходами до організації навчального процесу, сучасними інноваційними методиками проведення основних форм навчання; формування вмінь для забезпечення якісного навчально-виховного процесу у галузі професійної освіти у відповідності до сучасних освітніх стандартів та чинного законодавства.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: ІНТ. Здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в професійній освіті, що передбачає застосування певних теорій і методів педагогічної науки та інших наук відповідно до спеціалізації і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. ФК13. Здатність забезпечити формування у здобувачів освіти цінностей громадянськості і демократії. ФК14. Здатність керувати навчальними/розвивальними проектами. ФК17. Здатність реалізовувати навчальні стратегії, засновані на конкретних критеріях для оцінювання навчальних досягнень. ФК20. Здатність здійснювати професійну діяльність з дотриманням вимог законодавства, стандартів освіти та внутрішніх нормативних документів закладу освіти.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студенти повинні продемонструвати такі результати навчання: знати: ? ЗН 10.Знання сутності організаційної структури навчально-виховного процесу, характеристик структурних елементів процесу навчання у професійній школі. ? ЗН 11.Знання закономірностей, принципів, форм, методів та засобів професійного навчання та методичних вимог до підготовки та проведення навчальних занять різних організаційних форм. ? ЗН 17. Знання методів контролю знань учнів в умовах теоретичного і виробничого навчання та методики складання завдань для перевірки різного рівня засвоєння змісту навчального матеріалу. ? ЗН 19. Знання наукових понять педагогіки управління, основ педагогічної культури професійного управлінського спілкування. ? ЗН 20. Знати суть, завдання, принципи, методи, техніки та інструменти педагогічного коучингу, які формують у спеціалістів професійні знання, вміння, навички, готовність до діяльності в умовах ринкових відносин та децентралізації освіти. вміти: ? УМ 5. Володіння уміннями самостійно вирішувати нестандартні професійні завдання, альтернативно мислити, постійно прагнути до вдосконалення професійної діяльності. ? УМ 11. Володіння практикою передачі фахових знань, уміннями аналізувати та визначати цілі навчального заняття на основі теоретичних підходів у методиці професійної освіти. ? УМ 12. Володіння уміннями проектувати зміст навчання, розробляти та використовувати дидактичні засоби методичного супроводу навчального заняття. ? УМ 13. Володіння уміннями пояснювати, узагальнювати, аналізувати та статистично обробляти результати навчальних досягнень здобувачів освіти. ? УМ 20. Володіння методами, техніками та інструментами педагогічного коучингу, які формують у спеціалістів професійні знання, вміння, навички, готовність до діяльності в умовах ринкових відносин та децентралізації освіти.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Вступ до спеціальності та основи педагогіки Історія педагогіки та загальна педагогіка Супутні навчальні дисципліни Теорія та методика професійного навчання
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Професійна педагогіка» передбачає вивчення загальних основ професійної педагогіки, проблем дидактики, педагогічного менеджменту, комунікативних процесів в педагогічній теорії професійного виховання. Передбачається також вивчення принципів організації освітнього процесу, форм і методів, науково-методичних підходів у забезпеченні якісного навчально-виховного навчання, сучасних інноваційних методик проведення занять теоретичного і виробничого характеру, професійній підготовці у відповідності до сучасних освітніх стандартів та чинного законодавства у галузі освіти.
Опис: № Назви тем Кількість годин з/п ДФН ЗФН 1. Тема 1. Становлення професійної педагогіки. 2 2. Тема 2. Методологія педагогіки і основи педагогічних 2 досліджень у професійній педагогіці.. 3. Тема 3. Поняття кваліфікованого фахівця у сучасній 2 професійній педагогіці. 4. Тема 4. Педагогічний процес у сучасній професійній освіті. 2 5. Тема 5. Освітній процес у професійній освіті. 2 6. Тема 7. Форми організації навчання у професійній освіті. 2 7. Тема 6. Інноваційні технології навчання у професійній 2 освіті. 8. Тема 8. Інноваційні методи та засоби професійного 2 навчання. 9. Тема 9. Зміст освіти та діагностика результатів 4 професійного навчання. 10. Тема 10. Забезпечення якості професійної освіти. Принципи дотримання академічної доброчесності 2 учасниками освітнього процесу. 11. Тема 11. Професійна педагогічна діяльність. 2 12. Тема 12. Особливості організації виховної роботи в умовах 2 професійної освіти. 13. Тема 13. Соціально-педагогічні аспекти діяльності у 2 закладі вищої освіти. 14. Тема 14. Управління у сфері професійної освіти. 2 15. Тема 15. Законодавче та нормативне забезпечення професійної 4 освіти в Україні. Усього годин 30
Методи та критерії оцінювання: Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод. Поточний та екзаменаційний контроль: вибіркове усне опитування перед початком занять; фронтальне стандартизоване опитування за картками, тестами протягом 5-10 хв; фронтальна перевірка виконаних домашніх завдань; оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей тощо.
Критерії оцінювання результатів навчання: Для оцінювання підсумкових результатів навчання здобувачів освіти застосовується інституційна шкала оцінювання Національного університету «Львівська політехніка» За 100-бальною шкалою За національною шкалою Рівень досягнень здобувачів освіти 100-88 балів Атестований з оцінкою «відмінно» Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів Атестований з оцінкою «добре» Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів Атестований з оцінкою «задовільно» Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-26 балів Неатестований Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Про освіту: Закон України. Відомості Верховної Ради (ВВР), 2017, №38-39, ст. 380. URL : http://zakon3.rada.gov.ua/ laws/show/2145-19 2. Про вищу освіту: Закон України від 01.07.2014 № 1556-VII. URL:http://vnz.org.ua \zakonodavstvo\111- zakon-ukrayiny-pro-vyschu-osvitu 3. Про професійно-технічну освіту : Закон України вiд 10.02.1998 р. Відомості Верховної Ради України (ВВР), cт. 2154. URL : http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/103/98-вр 4. Жигірь В.І. Професійна педагогіка: Навчальний посібник / В.І. Жигірь, О.А. Чернега; за ред. М.В. Вачевського. К.: Кондор, 2015. 336 с. 5. Коваленко Е.Э. Методика профессионального обучения. Учебник для инженеров-педагогов, преподавателей спецдисциплин системы профессионально- технического и высшего образования / Е.Э. Коваленко. Х.: Штрих, 2003. 480 с. 6. Ортинський В.Л. Педагогіка вищої школи : підручник / Володимир Ортинський. Л.: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 500 с. 7. Вища освіта в Україні і Болонський процес : навч. посіб. / В. Г. Кремень, С. М. Ніколаєнко, М. Ф. Степко [та ін.] ; pа ред. В. Г. Кременя, С. М. Ніколаєнка. К. : Знання, 2005. 327 с. 8. Вища освіта України в умовах трансформації суспільства: стан, проблеми, тенденції розвитку, 2007–2011 рр. : наук.-допом. бібліогр. покажч. Вип. 2 / НАПН України, ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського, Ін-т вищ. освіти ; [упоряд.: Пономаренко Л. О., Стельмах Н. А., Пєєва С. П., Айвазова Л. М., Бублик Н. М. ; наук. консультант і авт. вступ. ст. Корольов Б. І. ; наук. ред. Рогова П. І. ; бібліогр. ред. Пономаренко Л. О. К. : Нілан-ЛТД, 2012. 663 с. 9. Войтенко Г. О. Проблеми і шляхи реформування вищої освіти в Україні [Електронний ресурс] / Г. О. Войтенко, В. П. Войтенко, Л. О. Теліс // Філософські дослідження : зб. наук. пр. Луганськ, 2011. № 14. Режим доступу: tp://dspace.snu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/1169. Входження національної системи вищої освіти в європейський простір вищої освіти та наукових досліджень: моніторингове дослідження // Міжнар. Фонд досліджень освітньої політики / Кер. авт.. кол. Т.В.Фініков. К.: 2012. 54с. 10. Гриневич Л. План демонополізації освіти і науки [Електронний ресурс]. Освітня політика: портал громадських експертів. Режим доступу: http://education-ua.org/ua/ articles/218-plan-demonopolizatsiji-osviti-inauki. 11. Гура О.І. Педагогіка вищої школи: вступ до спеціальності : навч. посібник для студ. вищ. навч. закл. К., 2005. 268с. 12. Козієвська О. Вища освіта в Україні: уроки реформування. Вища школа. № 6. 2013. С. 49 – 62. 13. Нагаєв В.М. Методика викладання у вищий школі: навч. посібник для студ. вищ. навч. закл. К.: Центр навч. літератури, 2007. 232 с. 14. Ничкало Н.Г. Трансформація професійно-технічної освіти України : монографія. К. : Пед. думка, 2008. 200 с. 15. Фіцула М.М. Педагогіка вищої школи: навч. посібник. 2-ге вид., доп. К. : Академвидав, 2014. 456с. 16. Правові засади реалізації Болонського процесу в Україні: монографія // Колектив авторів: В.Бугров, А. Гожик, К. Жданова, І. Зарубінська, В. Захарченко, С.Калашнікова, О.Козієвська, І.Линьова, В.Луговий, О.Оржель, Ю.Рашкевич, Ж.Таланова, С. Шитікова; за заг. ред. В.Лугового, С.Калашнікової. К.: ДП «НВЦ «Пріорітети», 2014. 156с. 17. Рашкевич Ю.М. Болонський процес та нова парадигма вищої освіти: монографія . Львів: Львівської політехніки, 2014. 168с. 18. Рашкевич Ю.М. Класифікація освіти в контексті запровадження Національної рамки кваліфікацій і 3-го циклу навчання / Рашкевич Ю.М., Андрейчук С.К. Педагогіка і психологія. Вісник НАПН України. 2013. №1. С.36-42.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Професійна педагогіка (курсова робота)

Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.O.030
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: кандидат історичних наук, доцент, доцент кафедри педагогіки та інноваційної освіти Інституту права, психології та інноваційної освіти Шевчук Ганна Йосипівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни – оволодіння студентами педагогічними знаннями про закономірності і принципи професійної педагогіки, особливості її розвитку; науково-методичними підходами до організації навчального процесу, сучасними інноваційними методиками проведення основних форм навчання; формування вмінь для забезпечення якісного навчально-виховного процесу у галузі професійної освіти у відповідності до сучасних освітніх стандартів та чинного законодавства.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: ІНТ. Здатність розв'язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми в професійній освіті, що передбачає застосування певних теорій і методів педагогічної науки та інших наук відповідно до спеціалізації і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. ФК13. Здатність забезпечити формування у здобувачів освіти цінностей громадянськості і демократії. ФК14. Здатність керувати навчальними/розвивальними проектами. ФК17. Здатність реалізовувати навчальні стратегії, засновані на конкретних критеріях для оцінювання навчальних досягнень. ФК20. Здатність здійснювати професійну діяльність з дотриманням вимог законодавства, стандартів освіти та внутрішніх нормативних документів закладу освіти.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студенти повинні продемонструвати такі результати навчання: знати: ? ЗН 10.Знання сутності організаційної структури навчально-виховного процесу, характеристик структурних елементів процесу навчання у професійній школі. ? ЗН 11.Знання закономірностей, принципів, форм, методів та засобів професійного навчання та методичних вимог до підготовки та проведення навчальних занять різних організаційних форм. ? ЗН 17. Знання методів контролю знань учнів в умовах теоретичного і виробничого навчання та методики складання завдань для перевірки різного рівня засвоєння змісту навчального матеріалу. ? ЗН 19. Знання наукових понять педагогіки управління, основ педагогічної культури професійного управлінського спілкування. ? ЗН 20. Знати суть, завдання, принципи, методи, техніки та інструменти педагогічного коучингу, які формують у спеціалістів професійні знання, вміння, навички, готовність до діяльності в умовах ринкових відносин та децентралізації освіти. вміти: ? УМ 5. Володіння уміннями самостійно вирішувати нестандартні професійні завдання, альтернативно мислити, постійно прагнути до вдосконалення професійної діяльності. ? УМ 11. Володіння практикою передачі фахових знань, уміннями аналізувати та визначати цілі навчального заняття на основі теоретичних підходів у методиці професійної освіти. ? УМ 12. Володіння уміннями проектувати зміст навчання, розробляти та використовувати дидактичні засоби методичного супроводу навчального заняття. ? УМ 13. Володіння уміннями пояснювати, узагальнювати, аналізувати та статистично обробляти результати навчальних досягнень здобувачів освіти. ? УМ 20. Володіння методами, техніками та інструментами педагогічного коучингу, які формують у спеціалістів професійні знання, вміння, навички, готовність до діяльності в умовах ринкових відносин та децентралізації освіти.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Вступ до спеціальності та основи педагогіки Історія педагогіки та загальна педагогіка Супутні навчальні дисципліни Теорія та методика професійного навчання
Короткий зміст навчальної програми: Курсова робота сприяє ґрунтовному вивченню студентами дисципліни «Професійна педагогіка» завдяки роботі з науково-методичною літературою, дослідженню, аналізу, співставленню провідних ідей та самостийним висновкам. Тематика курсової роботи відповідає завданням навчальної дисципліни і пов’язана з реалізацією теоретичних засад у практичній діяльності викладача.
Опис: 1. Активізація пізнавальної діяльності студента у процесі навчання. 2. Активні методи навчання. 3. Відмінності між традиційним та інноваційним навчанням. 4. Вплив спадковості, середовища і виховання на розвиток особистості. 5. Впровадження КІТ технологій у навчально-виховний процес. 6. Врахування індивідуальних особливостей мислення у процесі навчання. 7. Гуманістична спрямованість навчання. 8. Дидактичні системи. 9. Загальні аспекти педагогічної діяльності викладача ЗВО. 10. Застосування міжпредметних зв'язків у процесі навчання. 11. Індивідуальний підхід у процесі навчання. 12. Інноваційний потенціал педагога. 13. Інноваційні форми організації праці та управління навчальною діяльністю. 14. Інтенсифікація навчально-виховного процесу у ЗВО. 15. Інтерактивні методи та особливості їх застосування у процесі навчання. 16. Компетентнісний підхід до навчання. 17. Компетентнісний підхід у побудові педагогічного процесу. 18. Методи стимулювання творчості. 19. Методи та прийоми стимулювання творчої . 20. Методи, форми і засоби виховного впливу на особистість. 21. Методика застосування сучасних інформаційних технологій в навчальному процесі і самоосвіті. 22. Методика оцінювання рівня навчальних досягнень. 23. Мотивація студентів до навчання. 24. Обґрунтування та розробка технологій навчання з конкретної дисципліни. 25. Організація самостійної роботи студентів. 26. Організація та методика самостійної роботи. 27. Основні напрями творчої педагогічної діяльності. 28. Основні стилі та рівні педагогічного спілкування. 29. Особливості групової робота студентів. 30. Особливості застосування сучасних засобів навчання.
Методи та критерії оцінювання: захист курсової роботи
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів Виконання курсової роботи Оцінка Зміст Своєчасність Дослідницька активність Відповідність вимогам до курсових робіт Презентація 55 5 10 10 20 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 1. «Зміст» (55 балів). Оцінка складається з оцінок відповідності наступним критеріям: відповідність змісту обраній темі; наявність чітко сформульованої проблеми; адекватність формулювання об’єкта, предмета, мети та задач дослідження; визначення ступеню розробленості проблеми дослідження; наявність посилань на використану літературу та відповідність оформлення роботи стандарту; адекватність обраних методів предмету дослідження, грамотне використання методів (процедура, обробка, інтерпретація результатів); використання методів математичної статистики; відповідність висновків меті та завданням дослідження. 2. «Своєчасність» (5балів). Передбачає оцінку систематичності виконання роботи та вчасності подання роботи на перевірку у відповідності із планом виконання курсової роботи. 3. «Дослідницька активність» (10 балів) Оцінюється за рівнем виявленої самостійності та ініціативності під час роботи над курсовою роботою, а саме передбачає оцінку особистого внеску студента (рівень самостійності у пошуку літератури, підборі методів дослідження, вибірки тощо). 4. «Відповідність вимогам до кваліфікаційних робіт» (10 балів) Оцінюється за наступними критеріями: вступ: актуальність, об’єкт, предмет, мета, завдання дослідження, перелік методів та характеристика вибірки; 2 розділи: теоретичний (до 8 стор. друк, тексту) та емпіричний (опис методів, процедури дослідження, характеристика вибірки, результати дослідження) підрозділи; наявність висновків наприкінці розділів; кількість джерел (не менше 10); висновки. 5. «Презентація» (20 балів) оцінюються: чіткість, логічність у викладенні матеріалу, володіння матеріалом, відповіді на питання за змістом роботи.
Рекомендована література: Про освіту: Закон України. Відомості Верховної Ради (ВВР), 2017, №38-39, ст. 380. URL : http://zakon3.rada.gov.ua/ laws/show/2145-19 2. Про вищу освіту: Закон України від 01.07.2014 № 1556-VII. URL:http://vnz.org.ua \zakonodavstvo\111- zakon-ukrayiny-pro-vyschu-osvitu 3. Про професійно-технічну освіту : Закон України вiд 10.02.1998 р. Відомості Верховної Ради України (ВВР), cт. 2154. URL : http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/103/98-вр 4. Жигірь В.І. Професійна педагогіка: Навчальний посібник / В.І. Жигірь, О.А. Чернега; за ред. М.В. Вачевського. К.: Кондор, 2015. 336 с. 5. Коваленко Е.Э. Методика профессионального обучения. Учебник для инженеров-педагогов, преподавателей спецдисциплин системы профессионально- технического и высшего образования / Е.Э. Коваленко. Х.: Штрих, 2003. 480 с. 6. Ортинський В.Л. Педагогіка вищої школи : підручник / Володимир Ортинський. Л.: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 500 с. 7. Вища освіта в Україні і Болонський процес : навч. посіб. / В. Г. Кремень, С. М. Ніколаєнко, М. Ф. Степко [та ін.] ; pа ред. В. Г. Кременя, С. М. Ніколаєнка. К. : Знання, 2005. 327 с. 8. Вища освіта України в умовах трансформації суспільства: стан, проблеми, тенденції розвитку, 2007–2011 рр. : наук.-допом. бібліогр. покажч. Вип. 2 / НАПН України, ДНПБ України ім. В. О. Сухомлинського, Ін-т вищ. освіти ; [упоряд.: Пономаренко Л. О., Стельмах Н. А., Пєєва С. П., Айвазова Л. М., Бублик Н. М. ; наук. консультант і авт. вступ. ст. Корольов Б. І. ; наук. ред. Рогова П. І. ; бібліогр. ред. Пономаренко Л. О. К. : Нілан-ЛТД, 2012. 663 с. 9. Войтенко Г. О. Проблеми і шляхи реформування вищої освіти в Україні [Електронний ресурс] / Г. О. Войтенко, В. П. Войтенко, Л. О. Теліс // Філософські дослідження : зб. наук. пр. Луганськ, 2011. № 14. Режим доступу: tp://dspace.snu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/1169. Входження національної системи вищої освіти в європейський простір вищої освіти та наукових досліджень: моніторингове дослідження // Міжнар. Фонд досліджень освітньої політики / Кер. авт.. кол. Т.В.Фініков. К.: 2012. 54с. 10. Гриневич Л. План демонополізації освіти і науки [Електронний ресурс]. Освітня політика: портал громадських експертів. Режим доступу: http://education-ua.org/ua/ articles/218-plan-demonopolizatsiji-osviti-inauki. 11. Гура О.І. Педагогіка вищої школи: вступ до спеціальності : навч. посібник для студ. вищ. навч. закл. К., 2005. 268с. 12. Козієвська О. Вища освіта в Україні: уроки реформування. Вища школа. № 6. 2013. С. 49 – 62. 13. Нагаєв В.М. Методика викладання у вищий школі: навч. посібник для студ. вищ. навч. закл. К.: Центр навч. літератури, 2007. 232 с. 14. Ничкало Н.Г. Трансформація професійно-технічної освіти України : монографія. К. : Пед. думка, 2008. 200 с. 15. Фіцула М.М. Педагогіка вищої школи: навч. посібник. 2-ге вид., доп. К. : Академвидав, 2014. 456с. 16. Правові засади реалізації Болонського процесу в Україні: монографія // Колектив авторів: В.Бугров, А. Гожик, К. Жданова, І. Зарубінська, В. Захарченко, С.Калашнікова, О.Козієвська, І.Линьова, В.Луговий, О.Оржель, Ю.Рашкевич, Ж.Таланова, С. Шитікова; за заг. ред. В.Лугового, С.Калашнікової. К.: ДП «НВЦ «Пріорітети», 2014. 156с. 17. Рашкевич Ю.М. Болонський процес та нова парадигма вищої освіти: монографія . Львів: Львівської політехніки, 2014. 168с. 18. Рашкевич Ю.М. Класифікація освіти в контексті запровадження Національної рамки кваліфікацій і 3-го циклу навчання / Рашкевич Ю.М., Андрейчук С.К. Педагогіка і психологія. Вісник НАПН України. 2013. №1. С.36-42.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).