Теорія та методика професійного навчання

Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.O.032
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Тетяна Ярославівна Гельжинська
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни «Теорія і методика професійного навчання» є за-безпечення формування теоретичних основ і практичної підготовки майбутніх педагогів про-фесійного навчання до науково обгрунтованого і творчого здійснення педагогічного процесу в закладах освіти різного рівня акредитації.
Завдання: Вивчення дисципліни «Теорія і методика професійного навчання» передбачає фомування у студентів компетентностей, що необхідні для професійної педагогічної діяльності: Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі професійної освіти, що пов’язані із застосуванням теорії та методики професійного навчання і виховання, відбором засобів навчання та виховання з урахуванням вимог сучасної освіти та ринку праці і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Фахових (ФЗ): ФК 12. Здатність застосовувати освітні теорії та методології у педагогічній діяльності. ФК 13. Здатність забезпечити формування у здобувачів освіти цінностей громадянськості і демократії. ФК 14. Здатність керувати навчальними/розвивальними проектами. ФК 15. Здатність спрямовувати здобувачів освіти на прогрес і досягнення. ФК 17. Здатність реалізовувати навчальні стратегії, засновані на конкретних критеріях для оцінювання навчальних досягнень. ФК 24. Здатність управляти комплексними діями/проектаи, відповідати за прийняття рішення у непередбачуваних умовах та професійний розвиток здобувачів освіти і підлеглих
Результати навчання: 1. Уміти використовувати інструменти демократичної правової держави в професійній та громадській діяльності, приймати рішення на підставі релевантних даних та сформованих цінніс-них орієнтирів. 2. Володіти інформацією чинних нормативно-правових документів, законодавства, галузевих стандартів професійної діяльності в установах, на виробництвах, організаціях галузі/сфери (відповідно до спеціалізації). 3. Аналізувати суспільно й особистісно значущі світоглядні проблеми, усвідомлювати цінність захисту незалежності, територіальної цілісності та демократичного устрою України. 4. Розуміти особливості комунікації, взаємодії та співпраці в міжнародному культурному та професійному контекстах. 5. Володіти культурою мовлення, обирати оптимальну комунікаційну стратегію у спілкуванні з групами та окремими особами. 6. Доносити зрозуміло і недвозначно професійні знання, обґрунтування і висновки до фахівців і широкого загалу державною та іноземною мовами. 7. Аналізувати та оцінювати ризики, проблеми у професійній діяльності й обирати ефективні шляхи їх вирішення. 8. Самостійно планувати й організовувати власну професійну діяльність і діяльність здобувачів освіти і підлеглих. 9. Знати основи психології, педагогіки, а також фундаментальних і прикладних наук (відповід-но до спеціалізації) на рівні, необхідному для досягнення інших результатів навчання, передба-чених цим стандартом та освітньою програмою. 10. Володіти психолого-педагогічним інструментарієм організації освітнього процесу, уміти проектувати і реалізувати навчальні/розвивальні проекти. 11. Уміти проектувати і реалізувати навчальні/розвивальні проекти. 12. Застосовувати у професійній діяльності сучасні дидактичні та методичні засади викладання навчальних дисциплін і обирати доцільні технології та методики в освітньому процесі. 13. Володіти навичками стимулювання пізнавального інтересу, мотивації до навчання, професійного самовизначення та саморозвитку здобувачів освіти. 14. Діагностувати, прогнозувати, забезпечувати ефективність та корегування освітнього процесу для досягнення програмних результатів навчання і допомоги здобувачам освіти в реалізації індивідуальних освітніх траєкторій. 15. Знати основи і розуміти принципи функціонування технологічного обладнання та устаткування галузі (відповідно до спеціалізації). 16. Виконувати розрахунки, що відносяться до сфери професійної діяльності. 17. Уміти обирати і застосовувати необхідне устаткування, інструменти та методи для вирішення типових складних завдань у галузі (відповідно до спеціалізації). 18. Емпатійно взаємодіяти, відповідати за прийняття рішень в межах своєї компетенції, дотримуватися стандартів професійної етики. 19. Застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в професійній діяльності. 20. Застосовувати програмне забезпечення для e-learning і дистанційного навчання і здійснювати їх навчально-методичний супровід. 21. Розуміти соціально-економічні процеси, що відбуваються в Україні та світі, мати навички ефективного господарювання. 22. Володіти основами управління персоналом і ресурсами, навичками планування, контролю, звітності на виробництвах, в установах, організаціях галузі/сфери. 23. Забезпечувати рівні можливості і дотримуватися принципів гендерного паритету у професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія і методика виховної роботи Професійна педагогіка Методологічні засади професійної освіти Методика викладання інформатики Теорія і методика профорієнтаційної роботи Основи педагогічних досліджень
Короткий зміст навчальної програми: Предмет і завдання дисципліни. Система професійної освіти в Україні та її модернізація. Стандарти професійної освіти. Нормативно – правове забезпечення навчально – виховного процесу у закладах вищої професійної освіти. Особливості організації навчально – виховного процесу у різних типах закладів професійної освіти. Суб’єкти педогогічного процесу системи професійної освіти. Особливості дидактичних концепцій і технологій навчання у закладах професійної освіти. Особливості побудови і реалізації педагогічного процесу у закладах професійної освіти. Методологія і методика формування змісту професійного навчання. Дидактичні підходи до відбору методів і засобів навчання у закладах професійної освіти. Особливості організування і дидактичного забезпечення навчальних занять у закладах професійної освіти. Організаційно – методичне забезпечення різних видів занять у системі професійної освіти. Особливості контролю і оцінки знань в закладах професійної освіти. Методика організації і проведення самостійної навчально - пізнавальної діяльності студентів. Якість освіти та контроль за якістю навчання у закладах вищої освіти. Навчально-методичне забезпечення різних видів практик. Організація і планування діяльності викладача. Розвиток викладача професійного навчання. Методична робота у закладі професійної освіти її забезпечення. Виховна робота викладача професійного навчання.
Опис: Предмет і завдання дисципліни. Система професійної освіти в Україні та її модернізація. Стандарти професійної освіти. Нормативно – правове забезпечення навчально – виховного процесу у закладах вищої професійної освіти. Особливості організації навчально – виховного процесу у різних типах закладів професійної освіти. Суб’єкти педогогічного процесу системи професійної освіти. Особливості дидактичних концепцій і технологій навчання у закладах професійної освіти. Особливості побудови і реалізації педагогічного процесу у закладах професійної освіти. Методологія і методика формування змісту професійного навчання. Дидактичні підходи до відбору методів і засобів навчання у закладах професійної освіти. Особливості організування і дидактичного забезпечення навчальних занять у закладах професійної освіти. Організаційно – методичне забезпечення різних видів занять у системі професійної освіти. Особливості контролю і оцінки знань в закладах професійної освіти. Методика організації і проведення самостійної навчально - пізнавальної діяльності студентів. Якість освіти та контроль за якістю навчання у закладах вищої освіти. Навчально-методичне забезпечення різних видів практик. Організація і планування діяльності викладача. Розвиток викладача професійного навчання. Методична робота у закладі професійної освіти її забезпечення. Виховна робота викладача професійного навчання.
Методи та критерії оцінювання: Для забезпечення ефективності управління процесом навчання та, ґрунтуючись на принципах професійної спрямованості, виховного характеру, систематичності і всебічності контролю, вивчення навчальної дисципліни “Вступ до спеціальності та основи педагогіки ” передбачає такі методи діагностики знань: усне опитування (фронтальне, індивідуальне, комбіноване), письмове опитування (твори, есе, відповіді на питання, розв’язування педагогічних задач, самостійна робота (аналіз літературних джерел, самостійне опрацювання окремих тем), підготовка індивідуальних домашніх завдань; стандартизований контроль (тестова методика з альтернативним вибором відповідей та тестів на відповідність).
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання і захист практичних робіт - 50 балів Семестровий іспит - 50 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова 1. Теорія і методика професійного навчання : навч. посібник. – 2-е вид., доповн. і переробл. / І.В.Зайченко. – К.: Видавництво Ліра-К, 2016. – 580 с. 2. Кузьмінський А.І. Педагогіка вищої школи: [навч. посіб.] / А.І. Кузьмінський.– К.: Знання, 2005. – 486 с. 3. Кремень В.Г. Освіта і наука України: шляхи модернізації (Факти, роздуми, перспективи) / В.Г. Кремень. – К.: Грамота, 2003. – 216 с. 4. Методика навчання і наукових досліджень у вищій школі: [навч. посіб.] / С.У.Гончаренко, П.М.Олійник, В.К.Федорченко та ін.; За ред. С.У.Гончаренка, П.М.Олійника. – К.: Вища шк., 2003. – 323 с. 5. Ортинський В.Л. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. для студ ВНЗ / В.Л. Ортинський. — К.: Центр учбової літератури, 2009. 6. Навчальний процес у вищій педагогічній школі. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2001. 7. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012 – 2021 роки [Електронний ресурс]. – [Режим доступу] : guonkh.gov.ua/content/documents/16/1517/Attaches/4455.pdf. Додаткова 1. Бондар В. І. Теорія і технологія управління процесом навчання в школі / В.І.Бондар. – К.: Школа, 2000. – 216 с 2. Вища школа як соціальний інститут і механізм соціалізації молоді / [М.Михальченко та ін.] – К.: Пед. думка, 2012. – 319 с. 3. Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології: [навч. посіб.] / І.М. Дичківська – К.: Ака-демвидав, 2004. – 352 с 4. Зайченко І.В. Етика викладача вищої школи: навчальний посібник / І.В. Зайченко, А.А. Ка-ленський, Т.Ф. Мельничук; за ред. проф. І.В.Зайченка. – К.: ЦП “Компринт”, 2013. – 320 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Теорія та методика професійного навчання (курсова робота)

Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.O.033
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Тетяна Ярославівна Гельжинська
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни «Теорія і методика професійного навчання» є забезпечення формування теоретичних основ і практичної підготовки майбутніх педагогів професійного навчання до науково обгрунтованого і творчого здійснення педагогічного процесу в закладах освіти різного рівня акредитації.
Завдання: Вивчення дисципліни «Теорія і методика професійного навчання» передбачає фомування у студентів компетентностей, що необхідні для професійної педагогічної діяльності: Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми під час професійної діяльності у галузі професійної освіти, що пов’язані із застосуванням теорії та методики професійного навчання і виховання, відбором засобів навчання та виховання з урахуванням вимог сучасної освіти та ринку праці і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Фахових (ФЗ): ФК 12. Здатність застосовувати освітні теорії та методології у педагогічній діяльності. ФК 13. Здатність забезпечити формування у здобувачів освіти цінностей громадянськості і демократії. ФК 14. Здатність керувати навчальними/розвивальними проектами. ФК 15. Здатність спрямовувати здобувачів освіти на прогрес і досягнення. ФК 17. Здатність реалізовувати навчальні стратегії, засновані на конкретних критеріях для оцінювання навчальних досягнень. ФК 24. Здатність управляти комплексними діями/проектаи, відповідати за прийняття рішення у непередбачуваних умовах та професійний розвиток здобувачів освіти і підлеглих
Результати навчання: 1. Уміти використовувати інструменти демократичної правової держави в професійній та громадській діяльності, приймати рішення на підставі релевантних даних та сформованих цінніс-них орієнтирів. 2. Володіти інформацією чинних нормативно-правових документів, законодавства, галузевих стандартів професійної діяльності в установах, на виробництвах, організаціях галузі/сфери (відповідно до спеціалізації). 3. Аналізувати суспільно й особистісно значущі світоглядні проблеми, усвідомлювати цінність захисту незалежності, територіальної цілісності та демократичного устрою України. 4. Розуміти особливості комунікації, взаємодії та співпраці в міжнародному культурному та професійному контекстах. 5. Володіти культурою мовлення, обирати оптимальну комунікаційну стратегію у спілкуванні з групами та окремими особами. 6. Доносити зрозуміло і недвозначно професійні знання, обґрунтування і висновки до фахівців і широкого загалу державною та іноземною мовами. 7. Аналізувати та оцінювати ризики, проблеми у професійній діяльності й обирати ефективні шляхи їх вирішення. 8. Самостійно планувати й організовувати власну професійну діяльність і діяльність здобувачів освіти і підлеглих. 9. Знати основи психології, педагогіки, а також фундаментальних і прикладних наук (відповід-но до спеціалізації) на рівні, необхідному для досягнення інших результатів навчання, передба-чених цим стандартом та освітньою програмою. 10. Володіти психолого-педагогічним інструментарієм організації освітнього процесу, уміти проектувати і реалізувати навчальні/розвивальні проекти. 11. Уміти проектувати і реалізувати навчальні/розвивальні проекти. 12. Застосовувати у професійній діяльності сучасні дидактичні та методичні засади викладання навчальних дисциплін і обирати доцільні технології та методики в освітньому процесі. 13. Володіти навичками стимулювання пізнавального інтересу, мотивації до навчання, професійного самовизначення та саморозвитку здобувачів освіти. 14. Діагностувати, прогнозувати, забезпечувати ефективність та корегування освітнього процесу для досягнення програмних результатів навчання і допомоги здобувачам освіти в реалізації індивідуальних освітніх траєкторій. 15. Знати основи і розуміти принципи функціонування технологічного обладнання та устаткування галузі (відповідно до спеціалізації). 16. Виконувати розрахунки, що відносяться до сфери професійної діяльності. 17. Уміти обирати і застосовувати необхідне устаткування, інструменти та методи для вирішення типових складних завдань у галузі (відповідно до спеціалізації). 18. Емпатійно взаємодіяти, відповідати за прийняття рішень в межах своєї компетенції, дотримуватися стандартів професійної етики. 19. Застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в професійній діяльності. 20. Застосовувати програмне забезпечення для e-learning і дистанційного навчання і здійснювати їх навчально-методичний супровід. 21. Розуміти соціально-економічні процеси, що відбуваються в Україні та світі, мати навички ефективного господарювання. 22. Володіти основами управління персоналом і ресурсами, навичками планування, контролю, звітності на виробництвах, в установах, організаціях галузі/сфери. 23. Забезпечувати рівні можливості і дотримуватися принципів гендерного паритету у професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія і методика виховної роботи Професійна педагогіка Методологічні засади професійної освіти Методика викладання інформатики Теорія і методика профорієнтаційної роботи Основи педагогічних досліджень
Короткий зміст навчальної програми: Курсова робота сприяє ґрунтовному вивченню студентами основної і додаткової науково-методичної та навчальної літератури, виділенню в ній головного і другорядного (провідної ідеї, ключових положень, думок, фактів тощо), знаходженню подібності і розбіжності в психолого-педагогічних процесах і явищах, узагальненню конкретних соціологічних даних, встановленню причинно-наслідкових зв’язків; систематизації та групуванню матеріалу за загальними ознаками, відбору та структуруванню опрацьованої інформації, складанню структурно-логічних схем навчального процесу тощо. Тематика курсової роботи має відповідати завданням навчальної дисципліни «Теорія та методика професійного навчання» і пов’язуватися з реалізацією теоретичних засад у практичній діяльності викладача практичного навчання в галузі комп’ютерних технологій.
Опис: Використання інтерактивних технологій на заняттях з дисциплін комп’ютерного циклу в закладах професійної підготовки. Зміст та методика проведення занять з поглибленого вивчення операційних систем. Комплексне методичне забезпечення організації самостійної роботи учнів закладу професійно – технічної освіти у процесі вивчення дисциплін інформатичного циклу. 4. Методика вивчення програмних пакетів на заняттях з дисциплін комп’ютерного циклу в закладах професійної підготовки. 5. Методика вивчення розділу «Інформаційна система» учнями закладу професійно – тех-нічної освіти на заняттях з «Інформатики та інформаційних технологій». 6. Методика вивчення учнями закладу професійно – технічної освіти прикладних програм для підтримки навчання окремих предметів практичної підготовки. 7. Методика використання соціальних мереж для самоосвіти учнів у закладах професійної підготовки. 8. Методика організації та проведення екскурсій в процесі професійної підготовки фахівців у закладах професійної підготовки. 9. Методика проведення занять з поглибленого вивчення розділів курсу «Основи інфор-матики та обчислювально техніки» відповідно до спеціалізації професійно-технічного навчально-го закладу. 10. Методика розробки електронних дидактичних матеріалів. 11. Методика формування професійних дій учнів закладу професійно – технічної освіти у практичному навчанні. 12. Методичні аспекти діяльності сайтів у закладах професійної освіти. 13. Моделювання навчального процесу на основі використання інтерактивних засобів у за-кладах професійної підготовки.
Методи та критерії оцінювання: Для забезпечення ефективності управління процесом навчання та, ґрунтуючись на принципах професійної спрямованості, виховного характеру, систематичності і всебічності контролю, вивчення навчальної дисципліни передбачає такі методи діагностики знань: усне опитування (фронтальне, індивідуальне, комбіноване), письмове опитування (твори, есе, відповіді на питання, розв’язування педагогічних задач, самостійна робота (аналіз літературних джерел, самостійне опрацювання окремих тем), підготовка індивідуальних домашніх завдань; стандартизований контроль (тестова методика з альтернативним вибором відповідей та тестів на відповідність).
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінки за якість виконання курсової роботи та результати її захисту 1. Якість обґрунтування теми 10 б. 2. Науково-теоретичний рівень змісту 20 б. 3. Науково-прикладний рівень змісту (упровадження, застосування, додатки) 20 б. 4. Використання методів дослідження 10 б. 5. Планомірність і систематичність роботи (проміжна атестація) 10 б. 6. Оформлення курсової роботи 10 б. 7. Захист курсової роботи 20 б. Усього 100 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Теорія і методика професійного навчання : навч. посібник. – 2-е вид., доповн. і переробл. / І.В.Зайченко. – К.: Видавництво Ліра-К, 2016. – 580 с. 2. Кузьмінський А.І. Педагогіка вищої школи: [навч. посіб.] / А.І. Кузьмінський.– К.: Знання, 2005. – 486 с. 3. Кремень В.Г. Освіта і наука України: шляхи модернізації (Факти, роздуми, перспективи) / В.Г. Кремень. – К.: Грамота, 2003. – 216 с. 4. Методика навчання і наукових досліджень у вищій школі: [навч. посіб.] / С.У.Гончаренко, П.М.Олійник, В.К.Федорченко та ін.; За ред. С.У.Гончаренка, П.М.Олійника. – К.: Вища шк., 2003. – 323 с. 5. Ортинський В.Л. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. для студ ВНЗ / В.Л. Ортинський. — К.: Центр учбової літератури, 2009. 6. Навчальний процес у вищій педагогічній школі. – К.: НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2001. 7. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012 – 2021 роки [Електронний ресурс]. – [Режим доступу] : guonkh.gov.ua/content/documents/16/1517/Attaches/4455.pdf. 8. Інженерно-педагогічна освіта в Україні на рубежі тисячоліть / С. Ф. Артюх // Професійно-технічна освіта: Науко-вометодичний журнал. – К. – 1999. – №4. – 56 с. 9. Бауэр Ф. Л. Информатика / Бауэр Ф. Л., Гооз Г. – М. : Мир. 1990. – Т. 1,2. 6. Брюханова Н. О. Методика навчання майбутніх викладачів технічних дисциплін проектуванню дидактичних матеріалів: Методичні рекомендації [для викладачів дисциплін, що викладаються в інженернопедагогічних навчальних зкладах] / Н. О. Брюханова. – Харків : УІПА, 2001. – 156 с. 10. Волкова Т. В. Методика професійного навчання: Посіб. для студ. вищ. навч. закл.] / Т. В. Волкова. – Бердянськ : Вид-во «Модем», 2008. –343 с 11. Галузевий стандарт вищої освіти. Професійне навчання. Комп’ютерні технології в управлінні та навчанні. Стандарти освіти. Освітньо-кваліфікаційна характеристика бакалавра / О. Е. Коваленко, В. І. Лобунець, А. П. Тарасюк, А. Т. Ашеров, В. І. Гусєв, І. В. Рогозін, В. Г. Хоменко. – К., 2000. – 34 с. 12. Галузинський В. М. Педагогіка: теорія та історія: Навчальний посібник / Галузинський В. М., Євтух М. Б. – К. : Вища шк., 1995. – 237 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).