Педагогічна майстерність

Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.E.060
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Дольнікова Любов Василівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсу "Педагогічна майстерність" є поглиблення теоретичної та вдосконалення професійної практичної підготовки студентів, яка сприяє усвідомленню когнітивних аспектів педагогічної взаємодії, професійному опануванню сутності емоційної організації її побудови, розвитку у педагогів потреб професійно розвиватися, саморозвиватися і самовдосконалюватися, максимально повно проявляти свій індивідуальний потенціал, творчо його реалізовувати у професійній діяльності з метою забезпечення високого кінцевого результату в аспекті створення ефективних умов для прояву індивідуальності здобувачів освіти, їхньої самореалізації у навчально-виховній діяльності.
Завдання: фахові компетентності: Здатність використовувати інноваційні методи навчання.
Результати навчання: Знати і вміти використовувати інноваційні підходи, принципи та методи навчання під час організації менторства, тьюторства, коучингу та проектної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Психологія Професійна педагогіка
Короткий зміст навчальної програми: Розглядаються питання опанування теоретико-методологічною та методичною основою педагогічної майстерності; формування особистості педагога, як представника величної і водночас важкої праці, яка включає як наукову так і мистецьку діяльність і який володіє головним інструментом впливу на вихованця – своєю душею, своїм професіоналізмом, своєю добротою. У процесі вивчення дисципліни розглядаються питання основ формування зовнішньої та внутрішньої техніки педагога, питань педагогічної культури, педагогічного такту під час педагогічної взаємодії суб’єктів педагогічного процесу, підходи до формування ораторської майстерності та невербальної комунікації педагога (риторичні навички та вміння, особливості підготовки до публічного виступу; засоби підвищення ефективності взаємодії зі слухачами та налагодження зворотного зв’язку у спілкуванні; мовленнєві засоби у налагодженні зворотного зв’язку; особливості візуального сканування; прийоми та правила активного слухання; невербальні засоби комунікації та їх класифікація; міжособистісний простір у спілкуванні, пластична техніка, емоційне забарвлення пластики, постави, мімічна техніка, мова жестів. зовнішній вигляд педагога (стриманість, охайність, естетична виразність). Поняття про педагогічний конфлікт, типологія педагогічних конфліктів, їх причини і шляхи вирішення, анатомія, структура, динаміка педагогічних конфліктів, вивчення досвіду передових вчителів
Опис: Поняття педагогічної майстерності. Витоки педагогічної майстерності. Предмет і завдання курсу «Педагогічна майстерність».Cутність педагогічної діяльності.Поняття педагогічної діяльності, її структура. Професійно-педагогічна діяльність як мета-діяльність. Розповідь вчителя як модель педагогічної діяльності. Характеристика складових педагогічної майстерності. Гуманістична спрямованість педагогічної майстерності педагога. .Умови, шляхи формування і реалізації педагогічної майстерності. Критерії та рівні оволодіння педагогічною майстерністю. Поняття педагогічної техніки. Педагогічна техніка як організація поведінки викладача. Внутрішня техніка: формування вмінь психотехніки, розвиток уяви, управління емоційним станом. ТЕМА 6. Внутрішня техніка: контроль фізичного і психофізичного стану організму. Майстерність саморегуляції психофізичного самопочуття як елемент емоційно-почуттєвої сфери. Зовнішня техніка та зовнішня естетична виразність як культура професійно-педагогічного спілкування. Поняття зовнішньої техніки та її складові. Фізіологічні засоби зовнішньої техніки. Функціональні та соціальні засоби зовнішньої техніки. Невербальна комунікація викладача під час педагогічної взаємодії: функції, види, шляхи формування позитивної невербальної техніки. Мовлення як засіб комунікації в процесі педагогічної взаємодії. Функції і техніка мовлення. Шляхи вдосконалення мовлення майбутнього педагога.. Майстерність педагогічного спілкування. Зміст структура та стиль педагогічного спілкування. Майстерність публічного виступу, особливості читання лекції. Риторичні навички та вміння викладача. Індивідуальна педагогічна бесіда як модель педагогічної взаємодії. Методика забезпечення контакту. Техніки і прийоми педагогічної взаємодії. Педагогічні конфлікти. Педагогічна ситуація, педагогічна задача. Експертиза та передбачення педагогічних конфліктів Анатомія, структура, динаміка педагогічних конфліктів. Шляхи попередження педагогічних конфліктів. . Педагогічна і акторська майстерність викладача. Вивчення досвіду передових педагогів – шлях до педагогічної майстерності.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: Методи оцінювання сформованих компетентностей: захист практичних робіт, тестовий метод, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень. Підсумковий екзаменаційний контроль: оцінювання всіх видів діяльності здобувача освітнього рівня, індивідуальне виконання екзаменаційної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: 1.Виконання тренувальних тестів у ВНС- 8 балів 2. Виконання практичних робіт – 30 балів 3. Виконання творчого індивідуального завдання – 12 балів Екзаменаційна робота - 50 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінка виставляється за результатами поточного контролю і екзамену, який містить письмову компоненту - 40 балів і усна компонента- 10 балів Студент, що набрав: від 88-100 - оцінка відмінно, А 80-87 - В 71-79 -С 61-70 -Д 50-60 - Е 26-49 -F 0-25 FX- повторний курс
Рекомендована література: 1. Брюховецька О.В. Педагогічна майстерність викладача вищої школи: Навч.-метод. комплекс. - К. : АПН України, Ун-т менедж. освіти, 2009. - 56 с 2. Бутенко Н.Ю. Комунікативні процеси в навчанні: Підручник. - К.: КНЕУ, 2004. - 383с. 3. Гончар О.В. Форми і методи педагогічної взаємодії учасників навчального процесу в системі вищої школи другої половини ХХ століття [Електронний ресурс]. - Режим доступу: www.nbuv.gov.ua/portal/soc gum/ppmb/texts/2010 5/10govxxc.pdf 4. Гульбс О.А. Особистісне становлення викладача вищої школи в професійній діяльності [Електронний ресурс]. - Режим доступу: www.nbuv.gov.ua/portal/soc gum/pib/2009 5/PB-5/PB-5 47.pdf 5. Елементи педагогічної майстерності [Електронний ресурс]. - Режим доступу: www.grinchuk.lviv.ua/referat/1/1099.html 5. Євдокімова О.О. Педагогічна майстерність викладачів вищої школи і фактори, що впливають на її формування [Електронний ресурс]. - Режим доступу: www.nbuv.gov.ua/portal/soc gum/pzpp/2010 12 2Z81-89.pdf 7. Єльникова Г.В. Про впровадження компетентнісного підходу у навчальний процес вищого навчального закладу [Електронний ресурс] / Єльникова Г.В. // Теорія та методика управління освітою. 2011. - Вип. 5. 22 - Режим доступу: http: //tme.umo .edu.ua 8. Кайдалова Л. Г. Педагогічна майстерність викладача: Навчальний посібник / Кайдалова Л. Г., Щокіна Н. Б., Вахрушева Т. Ю. - Х.: Вид-во НФаУ, 2009. - 140 с. 9. Кайдалова Л.Г. Професійна компетентність та імідж сучасного викладача [Електронний ресурс]. - Режим доступу: www.nbuv.gov.ua/portal/soc gum/ppmb/texts/2009-01/09klgimt.pdf 9. Квак О.В. Формування педагогічної техніки, як важливої основи педагогічного професійного мислення [Електронний ресурс]. - Режим доступу: www.bati-referaty.net.ua/engine/download.php?id= 194 10. Коваленко О.Е. Комунікативні процеси в педагогічній діяльності: навч. посіб. - Х.: Контраст, 2008. - 112 с. 11. Кузьмінський А.І. Педагогіка вищої школи: Навчальний посібник / К.: Знання, 2005.- 486 с. - Режим доступу: www.info-library.com.ua/booksbook-105.html 12. Обривкіна О.М. Сучасні форми методичної роботи з підвищення педагогічної майстерності викладачів в університеті [Електронний ресурс]. - Режим доступу: www.nbuv.gov.ua/portal/soc gum/nvnau ppf/2010 155.../10oom.pdf 13. Ольшанська Н. Конфлікт і взаємодія [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://osvita.ua/school/psvchology/675 14. Ортинський В. Л. Педагогіка вищої школи: навн. посіб. [для студ. вищ. швн. закл-І/ В. Л. Ортинський - К.: Центр учбової літератури, 2009. - 472 с. - Режим доступу: http: //pidruchniki.com.ua/pedago gika/ 15. Педагогіка вищої школи: Навч. посіб. / З.Н. Курлянд, П24 Р.І. Хмелюк, А.В. Семенова та ін.; За ред. З.Н. Курлянд.— 2-ге вид., перероб. і доп. — К.: Знання, 2005. — 399 с. - Режим доступу: http://pidruchniki.com.ua/pedago gika/ 16. Педагогічна майстерність: підручник для пед. вузів / І. А. Зязюн [та ін.] ; ред. І. А. Зязюн. - К. : Вища школа, 1997. - 349 с. 18. Робоча програма, методичні вказівки та індивідуальні завдання до вивчення дисципліни «Основи педагогічної майстерності та риторики» для студентів напряму 6.010104 - професійна освіта / Укл. О.П. Лучанінова. - Дніпропетровськ: НМетАУ, 2010. - 23 с. 17. Савенкова Л. О. «Комунікативна атака» у формуванні навичок педагогічного спілкування // Педагогіка і психологія. - 1998. - № 4. - С. 100-108. 18. Семиченко В.А. Плекаємо педагогічну майстерність: [навчальний посібник] / В.А.Семиченко, О.С.Снісаренко, О.В.Брюховецька, А.Ш.Кудусова. - Вінниця: Планер, 2010. - 674с. 19. Сєдашова О.А. Партнертство: нова модель педагогічної взаємодії викладача та студента у ВНЗ України [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http: //nauka.zinet. info/3/sedashova.php 20. Стахневич В., Срібна Н. До проблеми формування індивідуального професійно-педагогічного іміджу викладача вищого аграрного 23 навчального закладу [Електронний ресурс] // Вісник львівського університету. Сер. Пед. -2009. Вип. 25. Ч. 1. - С. 263-270.. - Режим доступу: http://194.44.242.244/portal/Natural/VLNU/Ped/2009 25- 1/index¦html 21. Стецюк К.В., Сєдашова О.А. Педагогічна культура викладача в контексті вимог Болонського процесу [Електронний ресурс]. - Режим доступу: http://lp.edu.ua/Institute/IGS/IPP/WebRC/issues/Stetsyuk Syedashova.htm 22. Терлецька Л. Педагогічне спілкування // Психолог. - 2002. - січень (№ 4). - С. 17-18. 25. Тестові завдання з педагогіки вищої школи [Електронний ресурс]. - Режим доступу: www.university.kherson.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Педагогічна майстерність (курсова робота)

Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.E.061
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: Дольнікова Любов Василівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Сформувати у студентів здатності до аналізу навчальної та наукової літератури, робити власні висновки з проблем педагогічної майстерності
Завдання: Загальні компетентності: робота з літературними джерелами та здатність пошуку інформації; Фахові компетентності: здатність демонструвати дослідницькі та проєктивні навички і вміння.
Результати навчання: Виконання курсової роботи має на меті сформувати у студентів вміння проводити наукові дослідження, виробити навички творчої самостійної роботи, оволодіти загальнонауковими і спеціальними методами сучасних наукових досліджень, поглибленим вивченням актуальних питань навчальної дисципліни. Згідно з Положенням про організацію навчального процесу у вищих навчальних закладах України курсова робота виконується з метою закріплення, поглиблення і узагальнення знань, одержаних студентами за період навчання та їх застосування для комплексного вирішення конкретного фахового завдання. Таким чином, курсова робота - це дослідницько-реферативна праця, яка дозволяє студентові виробити практичні вміння наукової праці (пошук джерел інформації та робота з ними, реферування наукової та методичної літератури, порівняння кількох поглядів на одну проблему тощо), виявити рівень знань і продемонструвати вміння самостійно мислити, робити узагальнення та висновки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Професійна педагогіка Педагогічна майстерність
Короткий зміст навчальної програми: Студенти виконують курсову роботу на подану викладачем тему, або пропонують свою. Теми курсової роботи: 1. Проблема педагогічної майстерності в історії світової педагогічної думки. 2. Педагогічна майстерність як основа підготовки педагога в роботах сучасних вчених-теоретиків і практиків. 3. Аналіз змісту і структури педагогічних умінь і навичок студентів братських шкіл. 4. Проблема розвитку ефективної мисленнєво-мовленнєвої та комунікативної діяльності учнів духовних шкіл України кінця ХІІ- другої половини ХІІІ століття. 5. Аналіз особливостей оволодіння педагогічною технікою в системі практичної підготовки педагога. 6. Обгрунтування історичного досвіду формування педагогічної майстерності майбутніх вчителів в освітніх парадигмах сучасного інформаційного суспільства. 7. Принцип гуманістичної спрямованості як невідємний принцип педагогічної майстерності в працях педагогів кінця ХІХ – середини ХХ століть. 8. Проблема майстерності вчителя управляти собою в педагогічній взаємодії. 9. Діагностування рівня сформованості вміння створювати словесні картини під час розповіді. 10. Проблема взаємодії вчителя і учнів під час перевірки знань. 11. Проблема майстерності побудови діалогічної взаємодії у навчанні. 12. Педагогічна майстерність як мистецька дія. 13. Порівняння педагогічної і акторської майстерності. 14. Сучасні проблеми педагогічного спілкування. 15. Дослідження домінуючих стилів спілкування вчителів. 16. Педагогічна дія у вимірах театральної педагогіки К. Станіславського. 17. Теорія і практика феномену педагогічного керівництва. 18. Порівняння особистісно-орієнтованого і формально-рольового спілкування кураторів академічних груп. (класних керівників). 19. Порівняння педагогічної і акторської дії. 20. Аналіз майстерності А.Макаренка у використанні прийомів педагогічного впливу. 21. Гуманістична спрямованість особистості вчителя у працях В.Сухомлинського. 22. Дослідження впливу стилів спілкування педагогів на ставлення учнів до навчання. 23. Дослідження стратегій спілкування вчителя сучасної школи. 24. Професійний ідеал вчителя при його взаємодії з учнями у працях видатних педагогів. 25. Порівняння досвіду авторитарної і гуманістичної педагогіки в психологічному налаштуванні учнів на діалог на початку уроку. 26. Професійна компетентність вчителя. 27. Дослідження позитивних домінуючих якостей сучасного вчителя. 28. Дослідження причин виникнення і подолання бар’єрів у педагогічному спілкуванні. 29. Психолого-педагогічні характеристики сучасного кроку в інноваційній діяльності сучасного вчителя. 30. Дослідження критеріїв педагогічної майстерності. 31. Аналіз етичного захисту вчителя у професійному спілкуванні. 32. Проблема педагогічного такту і маніпулювання вчителя сучасної школи. 33. Особливості професійного мислення вчителя та шляхи його розвитку. 34. Педагогічна взаємодія у сучасній школі: теорія і практика. 35. Порівняння конструктивних і деструктивних реакцій вчителя на уроці.
Опис: роблема педагогічної майстерності в історії світової педагогічної думки. 2. Педагогічна майстерність як основа підготовки педагога в роботах сучасних вчених-теоретиків і практиків. 3. Аналіз змісту і структури педагогічних умінь і навичок студентів братських шкіл. 4. Проблема розвитку ефективної мисленнєво-мовленнєвої та комунікативної діяльності учнів духовних шкіл України кінця ХІІ- другої половини ХІІІ століття. 5. Аналіз особливостей оволодіння педагогічною технікою в системі практичної підготовки педагога. 6. Обгрунтування історичного досвіду формування педагогічної майстерності майбутніх вчителів в освітніх парадигмах сучасного інформаційного суспільства. 7. Принцип гуманістичної спрямованості як невідємний принцип педагогічної майстерності в працях педагогів кінця ХІХ – середини ХХ століть. 8. Проблема майстерності вчителя управляти собою в педагогічній взаємодії. 9. Діагностування рівня сформованості вміння створювати словесні картини під час розповіді. 10. Проблема взаємодії вчителя і учнів під час перевірки знань. 11. Проблема майстерності побудови діалогічної взаємодії у навчанні. 12. Педагогічна майстерність як мистецька дія. 13. Порівняння педагогічної і акторської майстерності. 14. Сучасні проблеми педагогічного спілкування. 15. Дослідження домінуючих стилів спілкування вчителів. 16. Педагогічна дія у вимірах театральної педагогіки К. Станіславського. 17. Теорія і практика феномену педагогічного керівництва. 18. Порівняння особистісно-орієнтованого і формально-рольового спілкування кураторів академічних груп. (класних керівників). 19. Порівняння педагогічної і акторської дії. 20. Аналіз майстерності А.Макаренка у використанні прийомів педагогічного впливу. 21. Гуманістична спрямованість особистості вчителя у працях В.Сухомлинського. 22. Дослідження впливу стилів спілкування педагогів на ставлення учнів до навчання. 23. Дослідження стратегій спілкування вчителя сучасної школи. 24. Професійний ідеал вчителя при його взаємодії з учнями у працях видатних педагогів. 25. Порівняння досвіду авторитарної і гуманістичної педагогіки в психологічному налаштуванні учнів на діалог на початку уроку. 26. Професійна компетентність вчителя. 27. Дослідження позитивних домінуючих якостей сучасного вчителя. 28. Дослідження причин виникнення і подолання бар’єрів у педагогічному спілкуванні. 29. Психолого-педагогічні характеристики сучасного кроку в інноваційній діяльності сучасного вчителя. 30. Дослідження критеріїв педагогічної майстерності. 31. Аналіз етичного захисту вчителя у професійному спілкуванні. 32. Проблема педагогічного такту і маніпулювання вчителя сучасної школи. 33. Особливості професійного мислення вчителя та шляхи його розвитку. 34. Педагогічна взаємодія у сучасній школі: теорія і практика. 35. Порівняння конструктивних і деструктивних реакцій вчителя на уроці.
Методи та критерії оцінювання: Виконання курсової роботи оцінюється за такими критеріями: вчасність виконання і подання роботи, відповідність змісту і структури роботи темі і вимогам, оформлення роботи відповідно до вимог. Виконання роботи - 80 балів Захист роблоти - 20 балів
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання курсової роботи оцінюється за такими критеріями: вчасність виконання і подання роботи, відповідність змісту і структури роботи темі і вимогам, оформлення роботи відповідно до вимог. Виконання роботи - 80 балів Захист роблоти - 20 балівас оцінювання виконаної курсової роботи
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставл87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані віені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; дповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бєсєдіна, Л.М., Сторубльов, О.І. Педагогічна майстерність, активні методи навчання та методична робота у навчальних закладах: методичний посібник; 2-ге вид., перероб. і доп. К.: Логос, 2009. . 204 с. 2. Буряк, В. Викладач університету: вимоги до особистісних і професійних рис : Творчий викладач. Педагогічна майстерність. Культура мислення, почуттів, поведінки, педагогічного спілкування, самоосвіти викладача// Вища школа. 2010. № 3-4. С. 11-35. Бібліогр.: 15 назв. 3. Гуревич, Р.С. Інноваційні педагогічні технології в підготовці магістрів// Теорія і практика управління соціальними системами : філософія, психологія, педагогіка, соціологія. 2013. № 2. С. 100-105. 4. Даниленко, Л.І. Педагогічні інновації та інноваційні педагогічні технології: сутність і структура// Нові технології навчання. К., 2005. С. 270-276. 5. Зязюн, І.А., Крамушенко, Л.В., .Кривонос, І.Ф. Педагогічна майстерність: підручник для вищих педагог. навч. закладів2-е вид., доп і перероб. К.: Вища шк., 2008. 376 с. 6. Зязюн, І.А. Проективний аналіз технологій педагогічної дії : поняття, завдання освітньої технології. Пошук технологій, що відповідають новим освітнім запитам. Класифікація навчальних предметів // Педагогіка і психологія. 2010. № 2. С. 22-33. 7. Князян, М.О. Педагогічна технологія формування самостійно-дослідницької діяльності студентів // Проблеми освіти. К., 2007. С. 64-69. Бібліогр.: 8 назв. 8. Коцур, В. Найвищий педагогічний ідеал – виховання людяності: [Педагогічна майстерність. Моральне виховання. Людяність] // Вища освіта України 2005. № 2. С. 72-78. 9. Лавріненко, О.А. Творчий розвиток і опанування педагогічної майстерності в Україні (1917 - 1919) // Теорія і практика управління соціальними системами : філософія, психологія, педагогіка, соціологія. 2010. № 4. С. 101-110. 10. Максимюк, С.П. Педагогіка: навчальний посібник для студ. вищих навч. закладів. К.: Кондор, 2009. . 670 с. 11. Нові технології навчання: Науково-методичний збірник. Вип. 40. . К.: Науковометод. центр вищої освіти, 2005. 279 с. 12. Новітні технології навчання. Спецвипуск: Наук.-метод.зб. . К.: НМЦ ВО, 2003. . 248с. 13. Онокович, Г. "Діалог культур" як сучасна педагогічна технологія. // Вища освіта України. 2011. № 4. С. 42-48. 14. Паскаль, О.В. Технології соціально-педагогічної діяльності: навчальний посібник. Х.: БУРУН-КНИГА, 2011. 288 с. 15. Пихтіна Н.П. Основи педагогічної техніки [текст] :навч. посіб – К. : «Центр учбової літератури», 2013.-316с. 16. Пихтіна Н.П.Основи педагогічної майстерності та красномовства соціального педагога: Тексти лекцій / Н.П. Пихтіна.- Ніжин: Вид-во НДУ ім. М. Гоголя, 2008, 111с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).