Педагогічні можливості інтернет-сервісів

Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.E.055
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Педагогіка та інноваційна освіта
Лектор: канд. пед. наук, Стечкевич Олег Орестович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни - формування інформаційної компетентності у контексті використання педагогічних можливостей сучасних інтернет-технологій для забезпечення ефективності та результативності освітнього процесу.
Завдання: Навчальна дисципліна передбачає формування компетентностей, які скеровані на планування, розробку, керування та контроль за роботою програмних продуктів на базі цифрових технологій для організації освітнього середовища закладу освіти: загальні компетентності: ? ЗК6. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. фахові компетентності: ? ФК16. Здатність використовувати сучасні інформаційні технології та спеціалізоване програмне забезпечення та інтегрувати їх в освітнє середовище ? ФК19. Здатність використовувати відповідне програмне забезпечення для вирішення професійних завдань, відповідно до спеціалізації фахові компетентності професійного спрямування: ? ФКС28. Здатність використовувати сучасні методи розробки цифрового освітнього середовища ? ФКС30. Здатність використовувати цифрові технології з метою розробки програмних продуктів для закладів освіти
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ? ПР09. Відшуковувати, обробляти, аналізувати та оцінювати інформацію, що стосується професійної діяльності, користуватися спеціалізованим програмним забезпеченням та сучасними засобами зберігання та обробки інформації ? ПР13. Застосовувати у професійній діяльності сучасні дидактичні та методичні засади викладання навчальних дисциплін і обирати доцільні технології та методики в освітньому процесі ? ПР28. Володіти сучасними методами розробки цифрового освітнього середовища ? ПР30. Застосовувати цифрові технології з метою розробки програмних продуктів для закладів освіти
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Сучасні інформаційні та цифрові технології Організація цифрового освітнього середовища закладу освіти
Короткий зміст навчальної програми: Зміст дисципліни спрямований на формування інформаційної компетентності у контексті використання сучасних інтернет-технологій для забезпечення ефективності та результативності освітнього процесу. У процесі виконання практичних робіт, студенти матимуть можливість ознайомитись з можливостями інтернет-сервісів у професійній діяльності педагогічних працівників; сформувати навички, необхідні для кваліфікованого та ефективного використання сучасних інформаційно-комунікаційних технологій; розвинути уміння самостійно опановувати програмні засоби різного призначення, цілеспрямовано шукати й систематизувати дані, що стосуються педагогічної діяльності. Дисципліна дозволяє студенту усвідомити педагогічні можливості інтернет-сервісів, їх значення у формуванні особистості в епоху цифрового суспільства.
Опис: Інтернет-сервіси: історія, класифікація, перспективи. Сервіси для створення скриншотів. Сервіси для розробки ребусів та кросвордів. Сервіси для роботи з віртуальними дошками. Сервіси створення дидактичних ігор. Сервіси роботи з ментальними картами. Сервіси створення інтерактивних зображень, плакатів. Сервіси для створення інфографіки, хмар слів, стрічок часу. Сервіси онлайн презентацій, слайд-шоу та мережевих публікацій. Сервіси швидкого опитування, створення тестів. Сервіси захоплення відео, створення скринкастів. Сервіси для відео-конференцій.
Методи та критерії оцінювання: ? усне опитування (індивідуальне і фронтальне); ? перевірка виконання практичних робіт; ? тестовий контроль. Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю та виконання індивідуальної самостійної/контрольної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль: 40 балів (13 робіт по 2 бали, тестовий контроль – 4 бали, активність – до 4 балів, кр – 6 балів). підсумковий контроль: 60 балів (письмова компонента).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Баданов А.Г. Интерактивности. Web-сервисы для образования [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://sites.google.com/site/badanovweb2/home 2. Войтович Н. В., Найдьонова А. В. Використання хмарних технологій Google та сервісів web 2.0 в освітньому процесі. Методичні рекомендації. Дніпро: ДПТНЗ «Дніпровський центр ПТОТС», 2017 113 с. URL: http://fliphtml5.com/arbd/jejq/basic. 3. Мирошниченко В. О. Використання сучасних інформаційних технологій: формування мультимедійної компетентності (для спеціальності – Історія) [текст] навч. посіб. / за ред. Баханова К. О. – К. : «Центр учбової літератури», 2015. – 296 с. 4. Кадемія М. Ю. Інформаційно-комунікаційні технології в навчальному процесі: Навчальний посібник / М. Ю. Кадемія, І. Ю. Шахіна. Вінниця: Планер, 2011. 220 с. URL: http://www.dut.edu.ua/uploads/l_741_96203634.pdf. 5. Г.Г.Швачич, В.В.Толстой, Л.М.Петречук, Ю.С.Іващенко, О.А.Гуляєва, Соболенко О.В. Сучасні інформаційно-комунікаційні технології: Навчальний посібник. – Дніпро: НМетАУ, 2017. –230 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).