Основи цифрових технологій

Спеціальність: Професійна освіта (Цифрові технології)
Код дисципліни: 6.015.39.O.006
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Лектор: Пелещак І. Р.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсу є розвиток умінь і навичок у таких сферах, як: інформаційна та медіаграмотність, комунікація та співпраця, створення цифрового контенту, захист інформації в цифровому середовищі, вирішення проблем та навчання впродовж життя.
Завдання: ЗК6. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК10. Здатність виявляти ініціативу та підприємливість. ФКС27. Здатність послуговуватися знаннями, принципами, алгоритмами використання цифрових технологій в освітній системі. ФКС28. Здатність використовувати сучасні методи розробки цифрового освітнього середовища. ФКС29. Здатність планувати, організовувати, керувати та контролювати роботу інформаційних систем. ФКС30. Здатність використовувати цифрові технології з метою розробки програмних продуктів для закладів освіти.
Результати навчання: ПР 07. Аналізувати та оцінювати ризики, проблеми у професійній діяльності й обирати ефективні шляхи їх вирішення. ПР 08. Самостійно планувати й організовувати власну професійну діяльність і діяльність здобувачів освіти і підлеглих. ПР 11. Володіти психолого-педагогічним інструментарієм організації освітнього процесу, уміти проектувати і реалізувати навчальні/розвивальні проекти. ПР 17. Виконувати розрахунки, що відносяться до сфери професійної діяльності. ПР 18. Розв'язувати типові спеціалізовані задачі, пов'язані з вибором матеріалів, виконанням необхідних розрахунків, конструюванням, проектуванням технічних об'єктів у предметній галузі (відповідно до спеціалізації). ПР 19. Уміти обирати і застосовувати необхідне устаткування, інструменти та методи для вирішення типових складних завдань у галузі (відповідно до спеціалізації). ПР 21. Застосовувати міжнародні та національні стандарти і практики в професійній діяльності. ПР 22. Застосовувати програмне забезпечення для e-learning і дистанційного навчання і здійснювати їх навчально-методичний супровід. ПР 23. Розуміти соціально-економічні процеси, що відбуваються в Україні та світі, мати навички ефективного господарювання. ПР 24. Володіти основами управління персоналом і ресурсами, навичками планування, контролю, звітності на виробництвах, в установах, організаціях галузі/сфери. ПР 27. Знати принципи й алгоритми використання цифрових технологій в освітній системі. ПР 28. Володіти сучасними методами розробки цифрового освітнього середовища. ПР 29. Уміти планувати, організовувати, керувати та контролювати роботу інформаційних систем. ПР 30. Застосовувати цифрові технології з метою розробки програмних продуктів для закладів освіти. 1. Знання принципів та вимог до алгоритмів; особливостей інформаційних технологій; побудови інформаційних систем. 2. Знання прикладного програмного забезпечення, принципів його дії та особливостей використання. 3. Знання архітектури програмного продукту; низхідного підходу до розробки програмного продукту. 4. Знання закономірностей, принципів, форм , методів та засобів професійного навчання та методичних вимог до підготовки та проведення навчальних занять різних організаційних форм. 5. Знання сучасних підходів, методів, методик та засобів планування, організування та проведення виховної роботи з учнівською молоддю. 6. Знання методів контролю знань учнів в умовах теоретичного і виробничого навчання та методики 7. Володіння уміннями проводити структуризацію інформаційних систем; використовувати інструментальні засоби для створення Web-сторінок та сайтів. 8. Володіння уміннями самостійно вирішувати нестандартні професійні завдання, альтернативно мислити, постійно прагнути до вдосконалення професійної діяльності. 9. Володіння уміннями управління програмними проектами: управління групою розробників; планування графіка проекту; методи оцінювання програмного продукту, аналіз ризиків; забезпечення якості; управління конфігурацією програмного продукту. 10. Володіння уміннями проектувати зміст навчання, розробляти та використовувати дидактичні засоби методичного супроводу навчального заняття. 11. Володіння уміннями пояснювати, узагальнювати, аналізувати та статистично обробляти результати навчальних досягнень учнів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: -
Короткий зміст навчальної програми: Завданням курсу є формування вмінь і навичок в таких сферах як: інформаційна грамотність та медіа грамотність, комунікація та співпраця, створення цифрового контенту, захист інформації у цифровому середовищі, розв’язання проблем і навчання впродовж життя.
Опис: Загальні відомості та поняття. Історія виникнення цифрових технологій. Апаратні засоби цифрової обробки інформації. Основи алгоритмізації. Системи числення. Логічні елементи та операції. Мікропроцесори. Операційна система. Особливості функціонування. Види. Програмне забезпечення комп’ютера. Цифрова мультимедійна інформація. Мультимедійні системи. Комп’ютерна графіка. Комп’ютерні мережі. Цифрові технології в освіті.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань відбувається шляхом оцінювання виконаних лабораторних робіт та екзаменаційного контролю (письмової та усної компоненти) у формі екзаменаційних білетів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування • Підсумковий контроль (60%, екзаменаційний контроль): тестування (50%), усна компонента (10%) Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (40%): письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування • Підсумковий контроль (60%, екзаменаційний контроль): тестування (50%), усна компонента (10%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Спірін О.М. Короткий курс інформатики (інформаційно-комп’ютерні технології): Методичний посібник для студ. пед. спец-тей. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І.Франка, 2006. – 201 с. 2. Адміністрування ОС Netware. Методичні вказівки до лабораторної роботи по курсам «Операційні системи комп’ютерних мереж» та «Мережне забезпечення САПР». Упоряд. Буров Є.В. Львiв: НУЛП, 2000.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).