Котельні установки об'єктів теплоенергетики (курсовий проєкт)

Спеціальність: Теплоенергетика
Код дисципліни: 6.144.02.E.075
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: доцент, к.т.н. Кузнецова Марта Ярославівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Закріплення і поглиблення знань, отриманих під час вивчення дисципліни “Котельні установки об'єктів теплоенергетики ” та отримання навиків розрахунку і конструювання парових котлів з використанням нормативних матеріалів, навчальної і довідкової літератури.
Завдання: Загальні компетентності: 1) здатність до застосування знань на практиці; 2) здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; 3) уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення; 4) креативність, здатність до системного мислення; 5) відповідальність за якість виконуваної роботи. Фахові компетентності: 1) базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів роботи та функціонального призначення теплоенергетичних систем та їх обладнання; 2) базові знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації теплоенергетичного обладнання; 3) базові знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації теплоенергетичного обладнання.
Результати навчання: Знання: 1) здатність продемонструвати знання основ професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності в області термодинаміки, теорії тепломасообміну, теорії теплообмінних апаратів, теорії теплових двигунів, методів аналізу теплових мереж, процесів виробництва, перетворення і транспортування теплової енергії, технологій аналізу систем, ефективного енерговикористання; 2) здатність продемонструвати розуміння впливу технічних рішень в суспільному, економічному, соціальному і екологічному контексті. Уміння: 1) розраховувати, конструювати, проектувати, досліджувати, експлуатувати, ремонтувати, налагоджувати типове для обраної спеціалізації теплоенергетичне обладнання; 2) здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання задач спеціальності; 3) поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності (спеціалізації) з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів; 4) оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • вища математика • фізика • хімія • технічна термодинаміка • тепломасообмін • котельні установки об’єктів теплоенергетики, частина 1 кореквізити: • тепломасообмінні апарати промислових підприємств • теплові двигуни промислових підприємств
Короткий зміст навчальної програми: Основою курсового проєкту є перевірочний розрахунок парових котлів, які серійно випускаються котлобудівними заводами та використовуються в промислових теплоенергетичних установках. Під час виконання курсового проєкту студент повинен детально ознайомитись з конструкцією котлоагрегату, провести тепловий розрахунок усіх поверхонь нагріву і зобразити на кресленні поперечний і поздовжній розрізи котельного агрегату.
Опис: Розрахунок котельного агрегату. Визначення коефіцієнтів надлишку повітря вздовж газоходів. Розрахунок об’ємів повітря і продуктів згоряння.Розрахунок ентальпії повітря і продуктів згоряння. Розрахунок теплового балансу котлоагрегату. Розрахунок поверхонь нагріву. Розрахунок геометричних розмірів паливні. Розрахунок теплообміну в паливні. Розрахунок конвективних і ширмових поверхонь нагріву. Розрахунок пароперегрівника. Розрахунок водяного економайзера. Розрахунок повітропідігрівника.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань забезпечується поточним (письмова компонента) та заліковим контролями. Поточний контроль передбачає оцінювання таких складових: – своєчасність виконання графіку роботи з курсового проектування; – сучасність та обґрунтування прийнятих рішень; – правильність застосування методів аналізу і розрахунку; – якість оформлення, виконання вимог нормативних документів. Підсумковий контроль передбачає оцінювання таких складових: – ступінь володіння матеріалом; – повнота аналізу можливих варіантів; – ступінь обґрунтування прийнятих рішень; – вміння захищати свою думку.
Критерії оцінювання результатів навчання: - письмова компонента (30%): якість розрахунків та пояснювальної записки; - підсумковий контроль (70 %, залік): захист курсового проєкту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Мисак Й.С., Івасик Я.Ф., Лашковська Н.М., Кузнецова М.Я., Павліш А.М., Якимів Є.М. Тепловий розрахунок парового котла / Методичні вказівки до виконання курсової роботи. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 44с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).