Теплові двигуни промислових підприємств (курсовий проєкт)

Спеціальність: Теплоенергетика
Код дисципліни: 6.144.02.E.076
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: Галянчук Ігор Романович Кравець Тарас Юрійович
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Надання знань з основних положень і принципів роботи парових турбін промислових підприємств та режимів їх роботи. Розширення вмінь, компетентностей та розвинення навичок творчого використання знань під час роботи з паровими турбінами на об’єктах теплоенергетики, ТЕЦ, ТЕС та АЕС. В результаті вивчення дисципліни студенти повинні освоїти класифікацію парових турбін; принцип роботи турбіни; типи і конструкції основних теплових схем турбоустановок; конструктивні матеріали, які застосовуються в турбобудуванні; послідовність конструкторського і теплового розрахунку ступенів та циліндрів парових турбін; принцип побудови процесу розширення пари в I – S діаграмі; типи і конструкції основних елементів турбоустановки.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: здатність до застосування знань на практиці; здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення; потенціал до подальшого навчання. фахові компетентності: базові знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації теплоенергетичного обладнання; знання сучасних технологічних процесів та систем технологічної підготовки виробництва; фахові компетентності спеціалізації: здатність застосовувати професійно-профільовані знання і практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності, а також експлуатації систем та обладнання теплових електростанцій; здатність використовувати знання і уміння для розрахунку, дослідження, вибору, впровадження, ремонту, та проектування систем та складових теплових електростанцій.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: Знати і розуміти інженерні науки, що лежать в основі спеціальності «Теплоенергетика» відповідної спеціалізації, на рівні, необхідному для досягнення інших результатів освітньої програми, в тому числі певна обізнаність в останніх досягненнях науки і техніки у сфері теплоенергетики. Мати лабораторні / технічні навички, планувати і виконувати експериментальні дослідження в теплоенергетиці за допомогою сучасних методик і обладнання, оцінювати точність і надійність результатів, робити обґрунтовані висновки. Розуміти ключові аспекти та концепції теплоенергетики, технології виробництва, передачі, розподілу і використання енергії. Розуміти основні методики проектування і дослідження в теплоенергетиці, а також їх обмеження. Розуміти основні властивості та обмеження застосовуваних матеріалів, обладнання та інструментів, інженерних технологій і процесів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: - Технічна термодинаміка; - Гідрогазодинаміка. Кореквізити: - Котельні установки об'єктів теплоенергетики; - Тепломасообмінні апарати промислових підприємств.
Короткий зміст навчальної програми: Висвітлено теоретичні основи теплового процесу стаціонарних парових і газових турбін. Наведено загальні принципові схеми паро- та газотурбінних установок об’єктів теплоенергетики, теплових та атомних електростанцій. Розглянуто методики вибору конструкції та теплового розрахунку. Наведено основні особливості їх експлуатації в стаціонарних та перехідних режимах роботи, технічні характеристики сучасних типів парових і газових турбін. Описано системи регулювання і захист. Наведено основні відомості про конденсаційні пристрої. Розглянуто принципи конструювання конденсаторів, їх тепловий розрахунок, а також допоміжне обладнання конденсаційних установок.
Опис: Принцип дії турбіни. Класифікація парових турбін. Принципові і теплові схеми паротурбінних установок /ПТУ/. Тепловий цикл ПТУ. Регенеративний підігрів живильної води. Проміжний перегрів пари на ТЕС. Основні рівняння руху стисливої рідини. Перетворення енергії в турбінному ступені. Трикутники швидкостей. Потужність ступеня. Робота пари. Додаткові втрати енергії. Процес розширення пари з урахуванням додаткових втрат. Ступінь швидкості, теорія робочого процесу, трикутники швидкостей, к.к.д. Робочий процес багатоступеневих турбін. Коефіцієнт повернення теплоти. Внутрішні та зовнішні втрати в паровій турбіні. Вплив вологи на роботу турбіни та її економічність. Способи паророзподілу. Дросельний та сопловий паророзподіл. Обвідний паророзподіл. Вибір паророзподілу. Турбіни з проміжними відборами пари. Призначення та схема конденсаційної установки. Теплові процеси в конденсаторі. Повітрявидаляючі пристрої.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль проводиться з метою виявлення готовності здобувача освіти до занять у таких формах: оцінка активності здобувача освіти, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін. Підсумковий контроль проводиться за результатами поточного контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: - Поточний контроль (30%): усне опитування - Підсумковий контроль (70%): захист курсового проекту
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Турбіни теплових та атомних електростанцій: Методичні вказівки і контрольне завдання для самостійної підготовки до практичних занять. / Укл.: Й.С.Мисак, Т.Ю.Кравець. – Львів: Видавництво Національного університету „Львівська політехніка”, 2003. – 12с. 2. Тепловий розрахунок нерегульованих ступенів парової турбіни. Методичні вказівки до курсового проекту / Укл.: Т.Ю.Кравець, І.Р.Галянчук, С.Г.Ягольник, Д.С.Баранович. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. – 24с. 3. Тепловий розрахунок регенеративної схеми турбоустановки та вибір типу і розрахунок регулювального ступеня парової турбіни. Методичні вказівки до курсового проекту / Укл.: Т.Ю.Кравець, І.Р.Галянчук, С.Г.Ягольник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 60с. 4. Дослідження циклів паросилових установок. Методичні вказівки до самостійної підготовки до практичних занять / Укл.: І.Л.Тимофєєв, І.Р.Галянчук, Т.І.Римар. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 24с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).