Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Теплоенергетика
Код дисципліни: 6.144.00.O.049
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: Кравець Тарас Юрійович Галянчук Ігор Романович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою практики за темою БКР є оволодіння здобувачами освіти сучасними технологіями та формами організації праці у сфері теплоенергетики; на базі одержаних під час навчання в університеті теоретичних знань та практичної підготовки формування у здобувачів освіти професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень у процесі їхньої професійної діяльності; формування здатності систематично поновлювати свої знання та творчо застосовувати їх у практичній діяльності; збір та систематизація матеріалів для виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи. Це, зокрема, передбачає закріплення та поглиблення теоретичних знань, одержаних здобувачами освіти під час вивчення фахових дисциплін (Теплові електричні станції, Котельні установки теплових електростанцій, Паливо та основи теорії горіння, Тепломасообмінні апарати теплових електростанцій, Турбіни теплових електростанцій, Режими роботи об’єктів теплових електростанцій, Тепломасообмін, Технічна термодинаміка, Помпи, вентилятори, компресори, Методи підготовки води на теплових електростанціях та водний режим теплогенеруючих установок, Установки захисту природи в теплоенергетиці, Експлуатація об’єктів теплоенергетики), вивчення принципів роботи обладнання та методик проведення досліджень за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи, набуття професійних навичок самостійної роботи з науковою літературою, проведення теоретичних та експериментальних досліджень, набування досвіду організаційної та практичної роботи, тощо.
Завдання: До завдань практики, які відображаються в календарному плані її виконання, можуть відноситися: • Ознайомлення здобувачів освіти зі структурою бази практики (енергетичного підприємства), роботою ключових структурних підрозділів, проблематикою науково-дослідної роботи та її основними результатами; • Ознайомлення з технологічною і проектно-конструкторською документацією бази практики; • Вивчення виробничо-господарської діяльності бази практики, принципів роботи основного і допоміжного обладнання, апаратури, обчислювальної техніки, контрольно-вимірювальних приладів та інструментів, сучасних матеріалів, нової техніки, яка застосовується на підприємстві; • Підготовка здобувачів освіти до самостійного виконання професійних обов’язків та наукових досліджень і розробок за спеціальністю; • Вивчення методів опрацювання результатів досліджень з використанням сучасного програмного забезпечення; • Збір, вивчення та узагальнення інформації з літературних джерел, пов’язаних з тематикою бакалаврської кваліфікаційної роботи. Визначення стану досліджень наукової проблеми; • Конкретизація та обґрунтування актуальності вирішення проблеми досліджень бакалаврської кваліфікаційної роботи; • Проведення теоретичних та експериментальних досліджень за спеціальністю відповідно до теми бакалаврської кваліфікаційної роботи; • Виконання індивідуальних завдань, виданих керівником БКР; • Інші – згідно з положеннями ОПП спеціальності.
Результати навчання: В результаті проходження практики здобувачі освіти повинні отримати такі програмні результати навчання, які передбачені професійно-практичною складовою ОПП спеціальності. • Програмні результати навчання (ПР): ПР 4 - Аналізувати і використовувати сучасні інженерні технології, процеси, системи і обладнання у сфері теплоенергетики. ПР 16 - Розуміти нетехнічні (суспільство, здоров'я і безпека, навколишнє середовище, економіка і промисловість) наслідки інженерної практики. • Автономія і відповідальність (АіВ) АіВ-1 - Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: •Промислові теплові електростанції; •Режими роботи об’єктів теплоенергетики; •Теплові електричні станції; •Режими роботи об’єктів теплових електростанцій.
Короткий зміст навчальної програми: Практика – обов’язкова компонента освітньо-професійної програми підготовки бакалаврів з теплоенергетики. Вона є важливою та обов’язковою ланкою освітнього процесу і дає змогу закріпити знання і навички за спеціальністю, здобуті під час вивчення теоретичних курсів, забезпечити набуття фахових компетентностей студентів, здатності до самостійного навчання та проведення наукових робіт і розробок та/або проектно-конструкторських робіт, аналізу результатів і підготовки до їх оприлюднення, а також забезпечення конкурентоспроможності випускників при їх працевлаштуванні на українському та міжнародному ринках праці.
Опис: Вивчення нормативної документації з охорони праці та пожежної безпеки. Проходження інструктажу з охорони праці та пожежної безпеки з реєстрацією у відповідному журналі. Ознайомлення студентів зі структурою і проблематикою наукової роботи бази практики та її основними результатами. Збір, вивчення та узагальнення інформації з літературних джерел, пов’язаних з тематикою бакалаврської кваліфікаційної роботи. Визначення стану наукової проблеми досліджень. Конкретизація та обґрунтування актуальності вирішення проблеми досліджень БКР. Освоєння принципів роботи обладнання та методик проведення досліджень. Вивчення методів опрацювання результатів досліджень з використанням сучасного програмного забезпечення. Проведення теоретичних та експериментальних досліджень за спеціальністю відповідно до теми магістерської кваліфікаційної роботи. Підготовка письмового звіту про проходження практики та виконання її завдань.
Методи та критерії оцінювання: Підсумкове оцінювання проводиться за результатами захисту письмового звіту з практики та на основі відгуку про роботу студента під час практики.
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист письмових звітів з практики - 100 балів; Разом за дисципліну - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88% – виставляється за високу якість роботи здобувача освіти на практиці, високий ступінь відповідності звіту вимогам програми та індивідуального завдання, високий рівень теоретичної підготовки, вміння чітко, лаконічно, логічно і послідовно відповідати на поставлені запитання; 87–80% – виставляється за якість роботи здобувача освіти на практиці вище від середнього рівня, добрий ступінь відповідності звіту вимогам програми та індивідуального завдання, аргументовані відповіді на поставлені запитання (можлива невелика кількість неточностей); 79–71% – виставляється за середню якість роботи здобувача освіти на практиці, добрий ступінь відповідності звіту вимогам програми та індивідуального завдання, аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки; 70–61% – виставляється за посередню якість роботи здобувача освіти на практиці, посередню ступінь відповідності звіту вимогам програми та індивідуального завдання, мало аргументовані відповіді; 60–50% – виставляється за низьку якість роботи здобувача освіти на практиці, низьку ступінь відповідності звіту вимогам програми, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення; 49–26% – виставляється за дуже низьку якість роботи здобувача освіти на практиці, невідповідність звіту вимогам програми та індивідуального завдання, істотні помилки у відповідях на запитання; 25–00% – виставляється за дуже низьку якість роботи здобувача освіти на практиці, невиконання вимог програми та індивідуального завдання, істотні помилки у відповідях на запитання, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Й.С. Мисак, Я.Ф. Івасик, П.О. Гут, Н.М. Лашковська. Об’єкти теплових електричних станцій. Режими роботи та експлуатації. — Львів: НУ «Львівська політехніка», 2007. - 256 с. 2. П.І. Янко, Й.С. Мисак. Режими експлуатації енергетичних котлів. — Львів: Українські технології, 2004, - 272 с. 3. Мисак Й.С., Гнатишин Я.М., Івасик Я.Ф. Паливні пристрої для спалювання низькосортних палив. — Львів — Львівська політехніка, — 2002. — 136с. 4. Теплова енергетика. Нові виклики часу. За заг. редакцією П.Омеляновського, Й.Мисака. – Львів: НВФ «Українські технології», 2009. – 660с. 5. В.Я.Рижкін. „Теплові електричні станції”. Енерговидавн, М., 1987. 6. Атомні електричні станції. Т.Х. Маргулова - М.: Вища школа, 1974, 359с. 7. Парові і газові турбіни атомних електростанцій. Б.М. Трояновский, Г.А. Филипов, А.Е. Булкин - М.: Електроатомвидавн, 1985, 256с. 8. Турбіни теплових і атомних електричних станцій. А.Г. Костюк, В.В. Фролов – М.: Видавництво МЕІ, 2001. – 488с. Інформаційні ресурси https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=10129
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).