Гідрогазодинаміка
Спеціальність: Теплоенергетика
Код дисципліни: 6.144.00.O.025
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Гідротехніка та водна інженерія
Лектор: доцент, к.т.н. Орел Вадим Ігорович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ЗК.5. Здатність до застосування знань на практиці.
ЗК.6. Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел.
ЗК.9. Уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення.
ЗК.15. Потенціал до подальшого навчання.
фахові компетентності:
ФК.7. Уміння застосовувати та інтегрувати знання і розуміння дисциплін інших інженерних галузей.
Результати навчання: ПР13. Розуміти основні методики проектування і дослідження в теплоенергетиці, а також їх обмеження.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вища математика, ч.3
• Паливо та основи теорії горіння
• Помпи, вентилятори, компресори
• Котельні установки теплових електростанцій, ч.1
• Котельні установки об’єктів теплоенергетики, ч.1
• Турбіни теплових електростанцій, ч.1
• Теплові двигуни промислових підприємств, ч.1
• Тепломасообмінні апарати теплових електростанцій
• Тепломасообмінні апарати промислових підприємств
Короткий зміст навчальної програми: Основні фізичні властивості рідин і газів. Гідростатика. Кiнематика рiдин i газiв. Гiдродинамiка. Основнi рiвняння гiдродинамiки. Подiбнiсть гiдромеханiчних процесів. Гідравлічні опори. Втрати напору при русі рідин і газів. Рух рідин і газів у напірних трубопроводах. Витікання рідини крізь отвори та насадки.
Опис: Гідрогазодинаміка включає вивчення: основних фізичних властивостей рідин і газів; статики, кінематики та динаміки рідин і газів; подібності гiдромеханiчних процесів.
Методи та критерії оцінювання: • звіти з лабораторних робіт
• підсумковий контроль (іспит)
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (30%)
• підсумковий контроль (іспит): письмова форма (60%);
усна форма (10%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Науменко І.І. Інтерактивний комплекс навчально-методичного забезпечення дисципліни «Гідрогазодинаміка». Навчально-методичний комплекс / І.І. Науменко, О.І. Токар, Л.О. Токар. – Рівне: НУВГП, 2007. – 118 с.
2. Константінов Ю.М. Технічна механіка рідини і газу. Підручник / Ю.М. Константінов, О.О. Гіжа. – К.: Вища шк., 2002. – 277 с.
3. Левицький Б.Ф. Гідравліка. Загальний курс / Б.Ф. Левицький, Н.П. Лещій. – Львів: Світ, 1994. – 264 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).