Котельні установки об'єктів теплоенергетики, частина 1
Спеціальність: Теплоенергетика
Код дисципліни: 6.144.02.E.067
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теплоенергетика, теплові та атомні електричні станції
Лектор: доцент, к.т.н. Кузнецова Марта Ярославівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
- здатність до застосування знань на практиці;
- здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел;
- уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення;
- потенціал до подальшого навчання.
фахові компетентності:
- базові знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в галузі теплоенергетики;
- базові знання технічних характеристик, конструктивних особливостей, призначення і правил експлуатації теплоенергетичного обладнання;
- знання сучасних технологічних процесів та систем технологічної підготовки виробництва;
- здатність застосовувати професійно-профільовані знання і практичні навички для розв’язання типових задач спеціальності, а також експлуатації систем та обладнання теплових електростанцій;
- здатність використовувати знання і уміння для розрахунку, дослідження, вибору, впровадження, ремонту, та проектування систем та складових теплових електростанцій.
Результати навчання: • Знати:
- функції котельних установок;
- параметри, технологічнісхеми та конструкції котельних установок промислових підприємств;
- процеси, щовідбуваються в паливнях та котельних установках загалом;
- технологічні схеми та устаткування систем підготовки палива для спалювання.
• Вміти:
- визначати призначення та особливості конструкції вузлів котельних установок та систем підготовки палива;
- виконувати розрахунки поверхонь нагріву котельних установок.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• вища математика
• фізика
• хімія
• технічна термодинаміка
• тепломасообмін
кореквізити:
• тепломасообмінні апарати промислових підприємств
• теплові двигуни промислових підприємств
Короткий зміст навчальної програми: Розглянуто параметри, технологічні схеми та конструкції котельних установок об'єктів теплоенергетики. Описано процеси, що відбуваються в паливнях та котельних установках загалом. Наведено технологічні схеми та устаткування систем підготовки палива для спалювання, а також розглянуто методи спалювання палив в паливнях промислових котельних установок, методи регулювання параметрів робочих тіл та режимів роботи котельних установок під навантаженням, методи розрахунку та досліджень котельних установок загалом.
Опис: 1.1. Вступ. Загальна технологічна схема котельної установки промислового підприємства і її робота.
1.2. Технологічна схема виробництва пари. Призначення, конструкція і схема роботи котлоагрегату. Елементи котлоагрегату.
1.3. Класифікація і типи парових котлів. Водогрійні котли. Парові котли з природною циркуляцією. Парові котли з примусовою циркуляцією.
1.4. Поверхні нагріву парових та водогрійних котлів.
1.5. Котельне паливо і його технічні характеристики. Теплота згорання палива. Загальні технічні характеристики палив.
1.6.Матеріальні баланси процесів горіння. Основи кінетики хімічних реакцій. Горіння газоподібного, твердого і рідкого палива. Утворення і займання паливо-повітряної суміші в топковому об'ємі. Продукти згорання палива. Розрахунок ентальпій продуктів згорання.
1.7. Тепловий баланс котла. Ексергетичний баланс котла.
1.8. Класифікація паливень і загальні характеристики процесів. Показники роботи топкових пристроїв. Топкові пристрої для спалювання палив. Топкові камери і пальники для спалювання твердих палив. Організація шлаковидалення. Пальникові пристрої.
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань забезпечується поточним та екзаменаційним контролями.
Поточний контроль:
– підготовка та виконання практичних занять;
– підготовка, виконання та захист лабораторних робіт.
Екзаменаційний контроль здійснюється в період екзаменаційної сесії в письмово-усній формі.
Поточний контроль на практичних та лабораторних заняттях проводиться з метою виявлення готовності студента до занять у таких формах:
• вибіркове усне опитування перед початком занять;
• фронтальна перевірка виконання попередньої лабораторної роботи;
• оцінка активності студента у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін.
Критерії оцінювання результатів навчання: - поточний контроль (20 балів): усне опитування; письмові звіти з лабораторних робіт;
- підсумковий контроль (80 балів): екзаменаційний тест оцінюється в 70 балів, усна компонента – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Степанов Д.В., Корженко Є.С., Боднар Л.А. Котельні установки промислових підприємств: Навчальний посібник. – Вінниця : Внту, 2011. – 120 с.
2. Янко П.І. Режими експлуатації енергетичних котлів / П.І. Янко, Й.С. Мисак. - Львів: НВФ «Українські технології», 2004. – 270 с.
3. Коновалов С.В. Експлуатація котлів / С.В. Коновалов. – Вінниця: ПП «Балюк», 2007. – 216 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).