Вища математика, частина 3

Спеціальність: Теплоенергетика
Код дисципліни: 6.144.00.O.015
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Вища математика
Лектор: Івасик Галина
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Основною метою вивчення навчальної дисципліни є формування у здобувачів освіти базових математичних знань для розв’язування задач у професійній діяльності, вмінь аналітичного мислення та математичного формулювання технічних задач.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: • загальні компетентності: 1) здатність навчатися; 2) уміння аналітично мислити; 3) уміння застосовувати знання в практичних ситуаціях; 4) уміння приймати обґрунтовані рішення; • фахові компетентності: 1) базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння принципів функціонування екобезпечних технологій; 2) уміння аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати та обґрунтовувати прийняті рішення; 3) здатність застосовувати професійно-профільні знання й практичні навики для розв’язання типових задач спеціальності та аргументувати вибір методів їх розв’язання, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Результати навчання: 1. Знання і розуміння наукових і математичних принципів, що лежать в основі пристроїв автоматики, систем автоматизації, комп’ютерно-інтегрованих технологій. 2. Оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення. 3. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення. 4. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення. 5. Вміти застосовувати знання і розуміння для розв’язування задач аналізу та синтезу характерних для обраної спеціалізації. 6. Уміти ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди. 7. Уміти оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення Фахівець повинен знати ідеї та методи теорії функцій комплексної змінної та теорії ймовірностей, застосовувати засоби теорії функцій комплексної змінної та теорії ймовірностей до розв’язування практичних задач. Підготовлений фахівець повинен вміти виконувати дії над комплексними числами, знаходити значення елементарних функцій комплексної змінної в точках, диференціювати та інтегрувати функції комплексної змінної, розвивати аналітичні функції в степеневі ряди, застосовувати теорію лишків для обчислення інтегралів, знаходити оригінали та зображення, розв’язувати звичайні лінійні диференціальні рівняння з постійними коефіцієнтами засобами операційного числення, обчислювати ймовірності випадкових подій, знаходити закони розподілу та їхні числові характеристики, виконувати дії над випадковими процесами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Елементарна математика. Вища математика, частина 1. Вища математика, частина 2. Фізика. Теорія автоматичного керування. Моделювання об’єктів керування.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна є обов'язковою, завданням якої є оволодіння студентами математичною мовою і фундаментальними поняттями певних розділів математики, їх основними властивостями і практичними навичками використання.
Опис: Навчальна дисципліна «Вища математика , частина 3» складається з розділів «Елементи теорії функцій комплексної змінної та операційне числення», «Теорія ймовірностей», «Випадкові процеси».
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань студентів проводиться за допомогою усного опитування на практичних заняттях, контрольних та самостійних робіт, термінологічних диктантів, індивідуальних розрахунково-графічних робіт, робота у ВНС. Поточний контроль (ПК): Розрахунково-графічна робота.Контрольна робота .Відвідування та робота на практичних заняттях. Робота у ВНС.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК): Розрахунково-графічна робота.Контрольна робота .Відвідування та робота на практичних заняттях. Робота у ВНС. Разом за ПК - 30 Екзаменаційний контроль: письмова компонента - 70 усна компонента - 0 Разом за дисципліну - 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Елементи теорії функцій комплексної змінної. Інтегральні перетворення Фур’є і Лапласа. Збірник задач і вправ: підручник // П.П.Костробій, Д.В.Уханська, Т.М.Сало, О.М.Уханська, О.М.Маркович. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011, –200 с. 2. Теорія функцій комплексної змінної. Завдання до розрахунково-графічної роботи. -/Укладачі: Уханська Д.В., Мусій Р.С., Квіт Р.І. та інші.- Вид-во НУ “ЛП”, 2004. 3. Теорія функцій комплексної змінної. Методичні вказівки та завдання для самостійної роботи студентів інженерно-технічних спеціальностей // Укл.: Р.І.Квіт, І.П.Кшановський, Р.С.Мусій, Т.М.Сало, М.І.Сорокатий, Д.В.Уханська –Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2012. – 52 4. Теорія ймовірностей і математична статистика: Навчальний посібник ./Ю.К.Рудавський, П.П.Костробій, І.Я.Олексів та ін.-Львів: Вид-во Нац.Уніерситету «Львівська політехніка», 2003. 5. Теорія ймовірностей і математична статистика: Навчальний посібник /Г.І.Білущак, І.О.Бобик, О.З.Ватаманюк та ін.- Серія «Дистанційне навчання».- №9.- Львів:Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2003.- 244 с. 6. Функції комплексної змінної. Перетворення Фур’є та Лапласа.- Редактори: П.І.Каленюк, Л.О.Новіков.- Львів: Вид-во ДУ “ЛП”, 1999. 7. Теорія функцій комплексної змінної. Інтегральні перетворення Фур’є та Лапласа // Ю.К.Рудавський, П.П.Костробій, Д.В.Уханська, Т.М.Сало, О.М.Уханська, М.І.Сорокатий: Навчальний посібник –Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2007. –230 с. 8. Теорія ймовірностей та математична статистика: навчальний посібник// Х.Т.Дрогомирецька, О.М.Рибицька, О.З.Слюсарчук та інші. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехнікка», 2012. – 396 с. 9. Рудавський Ю.К. та ін. Елементи теорії випадкових процесів. - Львів: Вид-во НУ “ЛП”, 2004. 10. Вища математика, частина 3 - електронний навчально-методичний комплекс розміщений у Віртуальному навчальному середовищі Національного університету «Львівська політехніка»
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).