Дослідження ринку інноваційних продуктів

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.03.E.071
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: д.е.н., проф. Бойко Віталій Володимирович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: теоретична і практична підготовка студентів у сфері вивчення особливостей та закономірностей функціонування сучасного інноваційного ринку, виявлення і оцінка ринкових факторів; набуття практичних навичок з проведення ринкових досліджень інноваційних продуктів.
Завдання: Загальні компетентності: 1. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. 2. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. 3. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні. Фахові компетентності: 1. Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища. 2. Здатність моделювати динаміку основних інноваційних бізнес-процесів.
Результати навчання: 1. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. 2. Базові знання для реалізації інноваційної діяльності у лінійних та функціональних підрозділах організацій туристично-рекреаційної сфери різних форм власності та організаційно – правових форм, в органах державної влади, місцевого самоврядування. 3. Уміння встановлювати та підтримувати взаємовідносини із зовнішнім середовищем, аналізувати кон'юнктуру ринку туристично-рекреаційних інноваційних продуктів, приймати оптимальні управлінські рішення у сфері туристично-рекреаційної діяльності, забезпечувати їх документальний супровід та ефективну реалізацію на усіх рівнях управління.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Міжнародний бізнес, Маркетингові дослідження. Кореквізити: Інвестиційні рішення в інноваційній діяльності.
Короткий зміст навчальної програми: Сутність і особливості дисципліни "Дослідження ринку інноваційних продуктів" орієнтована для набуття студентами знань та умінь з формування інформаційного поля для дослідження інноваційного ринку, аналізування ринкової інформації, набуття навик із сегментації інноваційного ринку, організації та проведення анкетування цільових респондентів, використання методів наукового пізнання в процесі організації діагностики інноваційного ринку, набуття здатності в сфері прогнозування розвитку ринку інноваційних продуктів.
Опис: Концептуальні засади дисципліни "Дослідження ринку інноваційних продуктів". Формування інформаційного поля для дослідження ринку інноваційних продуктів. Загальна характеристика ринку інноваційних продуктів. Показники діагностики ринку інноваційних продуктів. Дослідження кон'юнктури ринку інноваційних продуктів. Дослідження конкурентного середовища і конкурентів. Види ринків та особливості їх дослідження. Місце ризиків у процесі дослідження ринку інноваційних продуктів.
Методи та критерії оцінювання: -поточний контроль: проведення практичних занять (розв'язування задач); проведення лабораторних занять (виконання лабораторних робіт). - підсумковий контроль - екзаменаційна робота (письмова форма - тестування, задачі).
Критерії оцінювання результатів навчання: -практичні заняття - 10 балів; - лабораторні заняття - 20 балів; - екзаменаційна робота - 70 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки. Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Рекомендована література: 1. Ілляшенко С.М. Маркетинг. Менеджмент. Інновації. Суми: ТОВ «Папірус», 2010. 624 с. 2. Чухрай Н.І. Маркетинг інновацій. Вид-во НУ “Львівська політехніка”, 2011. 262 с. 3. Чухрай Н.І., Лісовська Л.С. Управління інноваціями. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 280 с. 4. Мельников С.В. Маркетингові стратегії в умовах нформаційної та цінової асиметрії: Монографія. Одеса: ОНМУ, 2015. 107 с. 5. Яшкіна О.І. Маркетингові дослідження інновацій. О.: ОНПУ, 2018. 102 с. 6. Економіка інноваційного підприємства. Методичні вказівки для проведення практичних занять для студентів базового напряму підготовки 6.030601 "Менеджмент" / Укл.: Н.І. Чухрай, Л.С. Лісовська, М.Я. Гвоздь. - Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2016. - 35 с. 7. Мірошник Р. О. "Прийняття управлінських рішень" Конспект лекцій для студентів спеціальності 6.030601 "Менеджмент" / Укл. Р.О. Мірошник, М.Я. Гвоздь. - Львів: 2016. - 90 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).