Маркетингові дослідження

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.00.O.035
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доцент Гайванович Наталія Василівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Маркетингові дослідження» є формування у студентів здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері маркетингових досліджень або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук, а також формування у студентів практичних вмінь і навичок проведення маркетингового дослідження конкурентного середовища, споживачів, потенціалу та можливостей підприємства для визначення шляхів та резервів подальшого його розвитку з метою досягнення ефективного існування підприємства в умовах невизначеності.
Завдання: Загальні компетентності (ЗК): ЗК 4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях ЗК 8. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК 12. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Фахові компетентності (ФК): ФК 2. Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища. ФК 11. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління. ФК 12. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення. ФК 14. Розуміти принципи психології та використовувати їх у професійній діяльності. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП): ФКП 1.1. Здатність організовувати процес управління організацією з формуваням альтернативних стратегічних напрямів її розвитку. ФКП 1.5. Уміння прогнозувати динаміку бізнес-процесів для потреб стратегічного і оперативного планування діяльності організацій. ФКП 2.2. Здатність формувати та обґрунтовувати довгострокову інноваційну політику щодо управління організаціями туристично-рекреаційної сфери. ФКП 2.4. Уміння здійснювати прогнозування кон’юнктури ринку інноваційних туристично-рекреаційних послуг. ФКП 3.2. Уміння реалізовувати процеси управління зовнішньоекономічною діяльністю на засадах виконання функцій менеджменту, формування методів менеджменту, розроблення ФКП 4.6. Уміння здійснювати економічну діагностику суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, формувати різні види бюджетів у сфері зовнішньоекономічної діяльності. ФКП 5.1. Поглиблені знання з технології започаткування та ведення малого бізнесу. ФКП 5.2. Здатність організувати процес аналітичної обробки управлінської інформації із застосуванням сучасних інформаційних систем та технологій. ФКП 6.3. Уміння планувати потреби постачання, виробництва та дистрибуції; використовувати різні моделі управління запасами; застосовувати методи прогнозування попиту; розуміти різні методи планування потреб та методи оптимізації системи управління запасами. ФКП 6.6. Уміння описувати процедуру закупівель, використовувати різні стратегії закупівель, оцінювати та обирати постачальників, вести переговорний процес, розуміти функціональні можливості ІТ-інструментів електронних закупівель
Результати навчання: ПРН 4. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень. ПРН 11. Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації. ПРН 15. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (мотивів), повагу до різноманітності та міжкультурності. ПРН 17. Виконувати дослідження індивідуально та/або в групі під керівництвом лідера. ПРН 26. Уміння досліджувати іноземні ринки, формувати технології зовнішньоекономічних операцій, укладати та виконувати угоди з іноземними контрагентами, розробляти міжнародні проекти. КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Статистика. кореквізити: блок вибіркових дисциплін.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Маркетингові дослідження» передбачає надання студентам знань про сутність і структуру процесу маркетингового дослідження, методи та інструментарій збирання, обробки та аналізу вторинної і первинної маркетингової інформації, а також формування практичних навичок застосування набутих знань для самостійного проведення маркетингового дослідження ринку, конкурентів, споживачів, а також можливостей підприємства з метою вирішення маркетингових проблем на основі системного підходу.
Опис: Маркетингові дослідження у структурі маркетингу. Сутність і практика організації маркетингових досліджень. Структура і процес маркетингового дослідження. Методи збору маркетингової інформації. Формування вибірок і статистична оцінка результатів вибіркових спостережень. Вимірювання і шкалювання у МД. Збір, підготовка і аналіз даних МД. Підготовка звіту про результати МД і його презентація. Дослідження ринку, конкурентного середовища і споживачів. Дослідження фірми, попиту та прогнозування збуту.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (30%): виконання та захист лабораторних робіт; виконання практичних завдань; виконання та захист індивідуальної контрольних робіт (тільки для ЗФН). Підсумковий контроль (70%): екзамен: контрольне тестування та усна компонента.
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Маркетингові дослідження з використанням SPSS: навч. посіб. / [В. Т. Лозинський, С. В. Леонова, Н. В. Гайванович та ін.]. – Львів: «ГАЛИЧ-ПРЕС», 2020. 282 с. 2. Косар Н.С., Мних О.Б., Крикавський Є.В., Леонова С.В. Маркетингові дослідження: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 460 с. 3. Квятко Т.М. та ін. Маркетингові дослідження: навч. посібник. Харків: ХНТУСГ, 2020. 163 с. 4. Жегус О. В. Парцирна Т.М. Маркетингові дослідження: навч. посібник. Х.: ФОП Іванченко І.С., 2016. 237 с. 5. Решетілова Т.Б., Довгань С.М. Маркетингові дослідження: підручник. Дніпропетровськ: НГУ, 2015. 357 с. 6. Сотніков Ю.М. Маркетингові дослідження з використанням пакету SPSS: навч. посібник. Одеса, 2016. 145 с. 7. Hague P., Cupman J., Harrison M., Truman O. Market Research in Practice: An Introduction to Gaining Greater Market Insight. Third Edition. Kogan Page Publisher, 2016. 401 р. 8. Malhotra N. Marketing Research: An Applied Orientation 6th Edition. Pearson, 2009. 877 p. 9. Sarstedt M., Mooi E. A Concise Guide to Market Research: The Process, Data, and Methods Using IBM SPSS. Sringer Texts in Business and Economics. 2014. 2nd Edition.347 p. URL: https://www.guide-market-research.com/. 10. Burns A., Veeck A., Bush R. Marketing Research. 8th Edition. Pearson Publisher. 2016. 496 p. 11. Nigel Bradley. Marketing Research: Tools & Techniques. Oxford University Press, 2017, 560 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Маркетингові дослідження (курсова робота)

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.07.E.161
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доцент Гайванович Наталія Василівна
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Маркетингові дослідження» є формування у студентів здатності розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми, які характеризуються комплексністю і невизначеністю умов, у сфері маркетингових досліджень або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів соціальних та поведінкових наук, а також формування у студентів практичних вмінь і навичок проведення маркетингового дослідження конкурентного середовища, споживачів, потенціалу та можливостей підприємства для визначення шляхів та резервів подальшого його розвитку з метою досягнення ефективного існування підприємства в умовах невизначеності.
Завдання: Загальні компетентності (ЗК): ЗК 4. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях ЗК 8. Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій. ЗК 12. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Фахові компетентності (ФК): ФК 2. Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища. ФК 11. Здатність створювати та організовувати ефективні комунікації в процесі управління. ФК 12. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення. ФК 14. Розуміти принципи психології та використовувати їх у професійній діяльності. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКП): ФКП 1.1. Здатність організовувати процес управління організацією з формуваням альтернативних стратегічних напрямів її розвитку. ФКП 1.5. Уміння прогнозувати динаміку бізнес-процесів для потреб стратегічного і оперативного планування діяльності організацій. ФКП 2.2. Здатність формувати та обґрунтовувати довгострокову інноваційну політику щодо управління організаціями туристично-рекреаційної сфери. ФКП 2.4. Уміння здійснювати прогнозування кон’юнктури ринку інноваційних туристично-рекреаційних послуг. ФКП 3.2. Уміння реалізовувати процеси управління зовнішньоекономічною діяльністю на засадах виконання функцій менеджменту, формування методів менеджменту, розроблення ФКП 4.6. Уміння здійснювати економічну діагностику суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, формувати різні види бюджетів у сфері зовнішньоекономічної діяльності. ФКП 5.1. Поглиблені знання з технології започаткування та ведення малого бізнесу. ФКП 5.2. Здатність організувати процес аналітичної обробки управлінської інформації із застосуванням сучасних інформаційних систем та технологій. ФКП 6.3. Уміння планувати потреби постачання, виробництва та дистрибуції; використовувати різні моделі управління запасами; застосовувати методи прогнозування попиту; розуміти різні методи планування потреб та методи оптимізації системи управління запасами. ФКП 6.6. Уміння описувати процедуру закупівель, використовувати різні стратегії закупівель, оцінювати та обирати постачальників, вести переговорний процес, розуміти функціональні можливості ІТ-інструментів електронних закупівель
Результати навчання: ПРН 4. Демонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень. ПРН 11. Демонструвати навички аналізу ситуації та здійснення комунікації у різних сферах діяльності організації. ПРН 15. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (мотивів), повагу до різноманітності та міжкультурності. ПРН 17. Виконувати дослідження індивідуально та/або в групі під керівництвом лідера. ПРН 26. Уміння досліджувати іноземні ринки, формувати технології зовнішньоекономічних операцій, укладати та виконувати угоди з іноземними контрагентами, розробляти міжнародні проекти. КОМ 1. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Статистика. кореквізити: блок вибіркових дисциплін.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Маркетингові дослідження» передбачає надання студентам знань про сутність і структуру процесу маркетингового дослідження, методи та інструментарій збирання, обробки та аналізу вторинної і первинної маркетингової інформації, а також формування практичних навичок застосування набутих знань для самостійного проведення маркетингового дослідження ринку, конкурентів, споживачів, а також можливостей підприємства з метою вирішення маркетингових проблем на основі системного підходу.
Опис: Маркетингові дослідження у структурі маркетингу. Сутність і практика організації маркетингових досліджень. Структура і процес маркетингового дослідження. Методи збору маркетингової інформації. Формування вибірок і статистична оцінка результатів вибіркових спостережень. Вимірювання і шкалювання у МД. Збір, підготовка і аналіз даних МД. Підготовка звіту про результати МД і його презентація. Дослідження ринку, конкурентного середовища і споживачів. Дослідження фірми, попиту та прогнозування збуту.
Методи та критерії оцінювання: • написання курсового проекту (50%) – письмова форма, • контрольний захід (50 %, захист курсового проекту, залік) - усна форма.
Критерії оцінювання результатів навчання: За тиждень до офіційного захисту курсового проекту студент надсилає роботу на перевірку керівнику. Робота допускається до захисту, якщо її якість відповідає основним вимогам і студент вільно володіє матеріалом. Виявлені при перегляді роботи помилки мають бути усунені до офіційного захисту курсового проекту без переносу терміну захисту. До захисту курсового проекту допускаються студенти, які підготували та оформили роботу у відповідності із встановленими вимогами. Під час захисту студент протягом 10 хвилин доповідає, після чого відповідає на додаткові питання комісії. Курсова робота оцінюється відповідно до карти розподілу балів, яка висвітлює основні розділи курсової роботи та бали за повноту розкриття (100 балів: 50 балів за оформлення та написання роботи та 50 балів за усний захист). Найвищу оцінку отримує студент, якщо зміст його курсової роботи відповідає поставленому завданню (тематиці), наведені актуальні статистичні матеріали (при їх необхідності), методика завдання відповідає встановленим вимогам. Оцінка курсової роботи знижується у випадку наявності помилок, що свідчать про недостатню актуальність та аргументованість запропонованих рішень: неактуальні джерела інформації, помилкові вхідні дані у практичній чи аналітичній частині, попередні розрахунки зроблено частково, наявні арифметичні чи логічні помилки. Підставою зниження оцінки є незавершена конкретними висновками і коментарями студента робота. До зниження загальної оцінки може привести також наявність таких окремих недоліків, як неохайне оформлення роботи (зниження оцінки від 1 до 5 балів); невиконання вимог до оформлення курсової роботи (зниження оцінки від 1 до 5 балів); виконання курсової роботи за суперечливими чи сумнівними матеріалами (зниження оцінки на два бали). Викладач може зарахувати виправлення студентом недоліків у окремих завданнях під час захисту і обговорення курсової роботи.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Маркетингові дослідження з використанням SPSS: навч. посіб. / [В. Т. Лозинський, С. В. Леонова, Н. В. Гайванович та ін.]. – Львів: «ГАЛИЧ-ПРЕС», 2020. 282 с. 2. Косар Н.С., Мних О.Б., Крикавський Є.В., Леонова С.В. Маркетингові дослідження: підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 460 с. 3. Квятко Т.М. та ін. Маркетингові дослідження: навч. посібник. Харків: ХНТУСГ, 2020. 163 с. 4. Жегус О. В. Парцирна Т.М. Маркетингові дослідження: навч. посібник. Х.: ФОП Іванченко І.С., 2016. 237 с. 5. Решетілова Т.Б., Довгань С.М. Маркетингові дослідження: підручник. Дніпропетровськ: НГУ, 2015. 357 с. 6. Сотніков Ю.М. Маркетингові дослідження з використанням пакету SPSS: навч. посібник. Одеса, 2016. 145 с. 7. Hague P., Cupman J., Harrison M., Truman O. Market Research in Practice: An Introduction to Gaining Greater Market Insight. Third Edition. Kogan Page Publisher, 2016. 401 р. 8. Malhotra N. Marketing Research: An Applied Orientation 6th Edition. Pearson, 2009. 877 p. 9. Sarstedt M., Mooi E. A Concise Guide to Market Research: The Process, Data, and Methods Using IBM SPSS. Sringer Texts in Business and Economics. 2014. 2nd Edition.347 p. URL: https://www.guide-market-research.com/. 10. Burns A., Veeck A., Bush R. Marketing Research. 8th Edition. Pearson Publisher. 2016. 496 p. 11. Nigel Bradley. Marketing Research: Tools & Techniques. Oxford University Press, 2017, 560 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).