Фінансове управління інноваційним підприємством

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.03.E.063
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: доцент Кулініч Тетяна Володимирівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни "Фінансове управління інноваційним підприємством” є формування у здобувачів освіти відповідного рівня підготовки базової системи знань щодо цілей, методів, прийомів та методик управління фінансами інноваційних підприємств, їх операційною та інвестиційною діяльністю, визначення стратегії і тактики фінансового забезпечення таких суб’єктів господарювання.
Завдання: - Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях -Здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища. - Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення. - Уміння приймати інвестиційні рішення в інноваційній діяльності.
Результати навчання: Результати навчання: - Здатність продемонструвати навички виявлення проблем та обґрунтування управлінських рішень. - Здатність продемонструвати базові знання у сфері стратегічного, операційного, інноваційного, антикризового, фінансового, інвестиційного, антисипативного, креативного управління організаціями та їх підрозділами. - Здатність продемонструвати базові знання для реалізації інноваційної діяльності у лінійних та функціональних підрозділах організацій туристично-рекреаційної сфери різних форм власності та організаційно – правових форм, в органах державної влади, місцевого самоврядування. Mетоди навчання і викладання: - лекційні та лабораторні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. - самостійна робота: репродуктивний метод. Методи оцінювання досягнення результатів навчання: - під час поточного контролю: вибіркове усне опитування; інтерпретація результатів виконаних лабораторних робіт, тести, оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень тощо; - екзамен – письмове опитування, тестовий контроль.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Управління персоналом, Управління бізнесом. кореквізити: Управління якістю інноваційних туристичних і рекреаційних продуктів.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна охоплює теоретичні основи і прикладні аспекти фінансового управління інноваційним підприємством. Лекційний матеріал дозволяє опанувати методи і показники фінансового аналізу, методики управління активами, операційного аналізу, методи планування оптимальної структури капіталу інноваційного підприємства, розроблення та реалізації фінансової стратегії, управління фінансовими ризиками такого підприємства за окремими видами фінансових операцій та напрямами фінансової діяльності. Лабораторні заняття зосереджені на здобутті студентами практичних навичок щодо застосування методів, прийомів та інструментів фінансового управління інноваційним підприємством.
Опис: Значення і середовище фінансового управління інноваційним підприємством (ІНП). Основи формування фінансових результатів ІНП. Інструменти фінансового аналізу і планування стану ІНП. Управління оборотним капіталом ІНП. Фінансові вкладення ІНП: ефективність, ризик і планування. Фінансова структура капіталу і дивідендна політика ІНП. Довгострокове фінансування – методи і ринки. Спеціальні сфери управління фінансами інноваційного підприємства
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль: індивідуальні завдання, аналітичні звіти за результатами лабораторних занять, усне опитування, тестування (40%), - підсумковий контроль (60%, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма.
Критерії оцінювання результатів навчання: Основними критеріями, що характеризують рівень компетентності студента при оцінювання результатів поточного та підсумкового контролів, є такі: - виконання всіх видів навчальної роботи, передбачених робочою програмою з дисципліни; - глибина і характер знань навчального матеріалу за змістом навчальної дисципліни, що міститься в основних та додаткових рекомендованих фахових джерелах; - вміння аналізувати явища, що вивчаються, у їх взаємозв’язку і розвитку; - характер відповідей на поставлені питання (чіткість, лаконічність, логічність, послідовність тощо); - вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; - вміння аналізувати достовірність одержаних результатів. Сума балів, які здобувач освіти може отримати за один семестр з навчальної дисципліни, складається з балів, нарахованих йому за засвоєння змістових модулів, в межах лекційних і практичних занять, виконання індивідуальної і самостійної роботи та під час всіх видів контролю.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література: 1. Бланк І. О., Ситник Г. В. Управління фінансами підприємств і об'єднань: навч. посіб. Київ : КНТЕУ, 2009. 183 с. 2. Фінансовий менеджмент: підручник / А.М. Поддєрьогін, Н. Д. Бабяк М. Д. Білик та ін.; кер. кол. авт. і наук. ред. проф. А. М. Поддєрьогін. 2-ге вид., перероб. Київ: КНЕУ, 2017. 534 с. 3. Фінансовий менеджмент : практикум / Г. М. Азаренкова, О. І. Антонечко, Л. С. Мартюшева, Р. О. Піскунов: навч. посіб. Львів: «Новий світ - 2000», 2013. 306 с. 4. Захарченко В.І., Корсікова Н.М., Меркулов М.М. Інноваційний менеджмент: теорія і практика в умовах трансформації економіки: Навч. посіб. Київ: ЦУЛ, 2012. 448 с. 5. Brigham E. F., Ehrhardt M. Financial Management: Theory and Practice; 13th Edition. USA : South-Western Cengage Learning, 2011. 1152 р. 6. МсKinsey & Co : Koller T., Goedhart M., Wessels D. Valuation: Measuring and managing the value of companies. Published by John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey, 5 ed., 2010, 862 р. Навчально-методичне забезпечення: Навчально-методичний комплекс у ВНС НУ «ЛП» «Фінансове управління інноваційним підприємством» [03089]. URL: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=7498 Інформаційні ресурси 1. Інтернет-портал для управлінців. URL : http://www. management.com.ua. 2. Інформаційна база даних НКЦПФР про звітність емітентів цінних паперів. URL : http://smida.gov.ua/db/emitent. 3. Офіційне Інтернет-представництво Національного банку України. URL : http://www.bank.gov.ua 4. Офіційний веб-портал Міністерства фінансів України. URL : http://www.minfin.gov.ua. 5. Офіційний портал Державної служби статистики України. URL : http://www.ukrstat.gov.ua.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).