Системно-управлінська оцінка фінансово-господарської діяльності організації

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.049
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: доцент Гавран Володимир Ярославович.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни - оволодіння здобувачами освіти навиками аналітичної роботи, визначення впливу системи факторів на предмет дослідження, виявлення недоліків, пошук резервів та розробка заходів, спрямованих на підвищення ефективності господарювання.
Завдання: - здатність до проведення досліджень на відповідному рівні; - здатність генерувати нові ідеї (креативність). - здатність визначати та описувати характеристики організації; - здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища; - здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення; - уміння приймати та реалізувати управлінські рішення у фінансово-господарській діяльності організації.
Результати навчання: Результати навчання: 1. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. 2. Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації. 3. Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним. 4. Здатність продемонструвати базові знання у сфері стратегічного, операційного, інноваційного, антикризового, фінансового, інвестиційного, антисипативного, креативного управління організаціями та їх підрозділами. 5. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. Mетоди навчання і викладання: лекції, семінарські, практичні заняття: репродуктивний метод , метод евристичний, метод проблемного викладу, метод дедукції; метод індукції, Самостійна робота: репродуктивний метод, дослідницький метод. Методи оцінювання досягнення результатів навчання: Поточний контроль: виконання та захист лабораторних і практичних робіт; усне фронтальне опитування; Екзаменаційний контроль: тестування; письмове опитування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Контролінг. кореквізити: Практика за темою БКР.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна охоплює теоретичні основи і прикладні аспекти системно-управлінської оцінки фінансово-господарської діяльності організацій. Лекційний матеріал дозволяє опанувати методи і методику системно-управлінської оцінки фінансового стану, фінансових результатів, ресурсозабезпечення організації та ефективності використання ресурсів в господарській діяльності. Лабораторні заняття зосереджені на здобутті студентами практичних навичок щодо застосування методів, прийомів та інструментів системно-управлінської оцінки фінансово-господарської діяльності організацій.
Опис: Теоретичні основи системно-управлінської оцінки фінансово-господарської діяльності організацій. Організація та інформаційне забезпечення системно-управлінської оцінки. Системна оцінка фінансового стану підприємства. Діагностика ризику банкрутства організацій. Системно-управлінська фінансових результатів діяльності. Оцінка виробництва та реалізації продукції, робіт і послуг. Ресурсозабезпечення організацій та оцінка ефективності їх використання. Системно-управлінська оцінка витрат на виробництво та реалізацію продукції.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль: індивідуальні завдання, аналітичні звіти за результатами лабораторних занять, усне опитування, тестування (40%). - підсумковий контроль (60%, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма.
Критерії оцінювання результатів навчання: Основними критеріями, що характеризують рівень компетентності студента при оцінювання результатів поточного та підсумкового контролів, є такі: - виконання всіх видів навчальної роботи, передбачених робочою програмою з дисципліни; - глибина і характер знань навчального матеріалу за змістом навчальної дисципліни, що міститься в основних та додаткових рекомендованих фахових джерелах; - вміння аналізувати явища, що вивчаються, у їх взаємозв’язку і розвитку; - характер відповідей на поставлені питання (чіткість, лаконічність, логічність, послідовність тощо); - вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; - вміння аналізувати достовірність одержаних результатів. Сума балів, які здобувач освіти може отримати за один семестр з навчальної дисципліни, складається з балів, нарахованих йому за засвоєння змістових модулів, в межах лекційних і практичних занять, виконання індивідуальної і самостійної роботи та під час всіх видів контролю. Застосовувана методика розподілу та нарахування балів регламентована і відповідає Положенню про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання здобувачів освіти Національного університету «Львівська політехніка».
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки. Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Рекомендована література: Рекомендована література: 1. Грещак М.Г. Внутрішній економічний механізм підприємства : навч. посібник К. : КНЕУ, 2012. 228 с. 2. Гавран В.Я., Грибик І.І., Дзюбіна А.В., Новаківський І.І. Методи і моделі вирішення управлінських завдань у фінансово-господарській діяльності організацій: навчальний посібник. За заг. ред. д-ра екон. наук, доц. І.І. Новаківського. Львів: Видавництво “Растр-7”, 2020. 198 с. ISBN 978–617-7864-44-7 3. Василевич Л.Ф. Юртин І.І. Прийняття рішень за умов конфлікту та невизначеності середовища: навчальний посібник. Київ: Київ. ун-т ім.. Б. Грінченка. 2013. 128с. 4. Кривов’язюк І. В. Економічна діагностика. 2-ге вид.: навч. посіб. Київ: Центр учбової літератури, 2017. 456 с. 5. Менеджмент організацій: навчальний посібник / Л.Є. Довгань та ін. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. 271 с. 6. Обґрунтування господарських рішень та оцінка ризиків: навч. посібник / Балджи М.Д. та інші. Одеса: ОНЕУ, 2013. 670 с. 7. Управління проектами: процеси планування проектних дій: підручник / І.В. Чумаченко, та ін. Київ: Університет економіки та права «КРОК», 2014. 673 с. Навчально-методичне забезпечення: Навчально-методичний комплекс у ВНС НУ «ЛП» «Системно-управлінська оцінка фінансово-господарської діяльності організації» [04634]. URL: https:// https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=8635 Інформаційні ресурси 1. Офіційний сайт Верховної Ради України // www.rada.gov.ua 2.Офіційний сайт Кабінету Міністрів України – www.kmu.gov.ua. 3. Офіційний сайт Міністерства економіки України – www.me .gov.ua. 4. Офіційний сайт Фонду державного майна України// spfu.gov.ua 5.Офіційний сайт Національного банку України // www.bank.gov.ua 6. Офіційний сайт Державного комітету статистики України // www.ukrstat.gov.ua 7.Офіційний сайт Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку // www.nssmc.gov.ua 8.Офіційний сайт Міністерства фінансів України // www.minfin.gov.ua 9.Офіційний сайт Фондової біржі ПФТС // www.pfts.com 10. База даних smida.gov.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Системно-управлінська оцінка фінансово-господарської діяльності організації (курсовий проєкт)

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.053
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: доцент Гавран Володимир Ярославович.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення дисципліни - оволодіння здобувачами освіти навиками аналітичної роботи, визначення впливу системи факторів на предмет дослідження, виявлення недоліків, пошук резервів та розробка заходів, спрямованих на підвищення ефективності господарювання.
Завдання: - здатність до абстрактного мислення, аналізу, синтезу; - здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях; - навички використання інформаційних і комунікаційних технологій; - здатність генерувати нові ідеї (креативність). - здатність аналізувати результати діяльності організації, зіставляти їх з факторами впливу зовнішнього та внутрішнього середовища; - здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення; - уміння приймати та реалізувати управлінські рішення у фінансово-господарській діяльності організації.
Результати навчання: Результати навчання: 1. Виявляти навички пошуку, збирання та аналізу інформації, розрахунку показників для обґрунтування управлінських рішень. 2. Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації. 3. Демонструвати навички самостійної роботи, гнучкого мислення, відкритості до нових знань, бути критичним і самокритичним. 4. Здатність продемонструвати базові знання у сфері стратегічного, операційного, інноваційного, антикризового, фінансового, інвестиційного, антисипативного, креативного управління організаціями та їх підрозділами. 5. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. Mетоди навчання і викладання: Самостійна робота: репродуктивний метод, дослідницький метод. Методи оцінювання досягнення результатів навчання: звіт за результатами виконання курсового проекту, підсумковий контроль (рівень виконання завдання – 70%, оформлення- 10%, захист -20%)
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Технологія зовнішньоекономічних операцій (КП). кореквізити: Практика за темою БКР.
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект охоплює теоретичні основи і прикладні аспекти системно-управлінської оцінки фінансово-господарської діяльності організацій. Дозволяє опанувати методи і методику системно-управлінської оцінки фінансового стану, фінансових результатів, ресурсозабезпечення організації та ефективності використання ресурсів в господарській діяльності.
Опис: Аналіз наукової літератури та методичних підходів до системно-управлінської оцінки предмета дослідження організації. Системно- управлінська оцінка предмета дослідження організації. Обгрунтування управлінських рішень на основі отриманих результатів дослідження.
Методи та критерії оцінювання: Звіт за результатами виконання курсового проекту, підсумковий контроль (рівень виконання завдання – 70%, оформлення- 10%, захист -20%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Основними критеріями, що характеризують рівень компетентності студента при оцінювання результатів поточного та підсумкового контролів, є такі: - виконання всіх видів навчальної роботи, передбачених робочою програмою з дисципліни; - глибина і характер знань навчального матеріалу за змістом навчальної дисципліни, що міститься в основних та додаткових рекомендованих фахових джерелах; - вміння аналізувати явища, що вивчаються, у їх взаємозв’язку і розвитку; - характер відповідей на поставлені питання (чіткість, лаконічність, логічність, послідовність тощо); - вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; - вміння аналізувати достовірність одержаних результатів. Сума балів, які здобувач освіти може отримати за один семестр з навчальної дисципліни, складається з балів, нарахованих йому за засвоєння змістових модулів, в межах лекційних і практичних занять, виконання індивідуальної і самостійної роботи та під час всіх видів контролю. Застосовувана методика розподілу та нарахування балів регламентована і відповідає Положенню про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання здобувачів освіти Національного університету «Львівська політехніка».
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література: 1. Грещак М.Г. Внутрішній економічний механізм підприємства : навч. посібник К. : КНЕУ, 2012. 228 с. 2. Гавран В.Я., Грибик І.І., Дзюбіна А.В., Новаківський І.І. Методи і моделі вирішення управлінських завдань у фінансово-господарській діяльності організацій: навчальний посібник. За заг. ред. д-ра екон. наук, доц. І.І. Новаківського. Львів: Видавництво “Растр-7”, 2020. 198 с. ISBN 978–617-7864-44-7 3. Василевич Л.Ф. Юртин І.І. Прийняття рішень за умов конфлікту та невизначеності середовища: навчальний посібник. Київ: Київ. ун-т ім.. Б. Грінченка. 2013. 128с. 4. Кривов’язюк І. В. Економічна діагностика. 2-ге вид.: навч. посіб. Київ: Центр учбової літератури, 2017. 456 с. 5. Менеджмент організацій: навчальний посібник / Л.Є. Довгань та ін. Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2017. 271 с. 6. Обґрунтування господарських рішень та оцінка ризиків: навч. посібник / Балджи М.Д. та інші. Одеса: ОНЕУ, 2013. 670 с. 7. Управління проектами: процеси планування проектних дій: підручник / І.В. Чумаченко, та ін. Київ: Університет економіки та права «КРОК», 2014. 673 с. Навчально-методичне забезпечення: Навчально-методичний комплекс у ВНС НУ «ЛП» «Системно-управлінська оцінка фінансово-господарської діяльності організації» [04634]. URL: https:// https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=8635 Інформаційні ресурси 1. Офіційний сайт Верховної Ради України // www.rada.gov.ua 2.Офіційний сайт Кабінету Міністрів України – www.kmu.gov.ua. 3. Офіційний сайт Міністерства економіки України – www.me .gov.ua. 4. Офіційний сайт Фонду державного майна України// spfu.gov.ua 5.Офіційний сайт Національного банку України // www.bank.gov.ua 6. Офіційний сайт Державного комітету статистики України // www.ukrstat.gov.ua 7.Офіційний сайт Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку // www.nssmc.gov.ua 8.Офіційний сайт Міністерства фінансів України // www.minfin.gov.ua 9.Офіційний сайт Фондової біржі ПФТС // www.pfts.com 10. База даних smida.gov.ua
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).