Давачі автомобільних систем

Спеціальність: Комп'ютерні системи управління рухомими об'єктами (автомобільний транспорт)
Код дисципліни: 7.122.07.E.016
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Комп'ютеризовані системи автоматики
Лектор: Гаранюк Ігор Павлович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є отримання знань в області побудови та застосування давачів в сучасних мікропроцесорних автомобільних системах, в області управління, діагностики, обслуговування та контролю автомобільного транспорту. Отримавши такі знання майбутній фахівець зможе кваліфіковано вибирати область застосування сучасних давачів при побудові мікропроцесорних автомобільних систем керування.
Завдання: • формування стійких знань по способах побудови аналогових та цифрових давачів сучасних автомобільних мікропроцесорних систем керування та діагностики; • формування твердих навичок і умінь з застосування різних типів давачів, їх діагностики, конструктивного виконання та узгодження з мікропроцесорними системами керування. - Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - знати функції, які виконуються давачами автомобільних систем; - знати принципи побудови аналогових та цифрових давачів різноманітного призначення; - знати методи узгодження виходів давачів з мікропроцесорними системами транспортного засобу; - знати алгоритми роботи давачів з мікропроцесорними системами транспортного засобу; - знати порядок функціонування давачів та виконавчих механізмів автомобільних систем. вміти обґрунтувати перелік необхідних параметрів, які потрібні для контролю усіх систем проектованого автомобіля; Для досягнення необхідного рівня знань та навичок, при вивчанні дисципліни використовуються основні засоби впливу на засвоєння навчального матеріалу. Тому в процесі викладання дисципліни вирішуються задачі подання навчального матеріалу на інформаційних засадах в сукупності з елементами зворотного зв’язку та контролем за опануванням знань.
Результати навчання: 1. Ґрунтовні знання функцій, які виконуються давачами автомобільних систем, принципи побудови аналогових та цифрових давачів різноманітного призначення; 2. Знання методів узгодження виходів давачів з мікропроцесорними системами автомобіля, алгоритмів роботи давачів з мікропроцесорними системами транспортного засобу; 3. Знання порядку функціонування давачів та виконавчих механізмів автомобільних систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: № з/п Попередні навчальні дисципліни Супутні і наступні навчальні дисципліни 1. Сенсори та виконавчі механізми Цифрові системи керування 2. Електроніка та мікросхемотехніка N
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна „Давачі автомобільних систем” становить 30 години лекцій, 15 годин лабораторних робіт та контрольної роботи. В лекційному матеріалі розглядаються принципи побудови аналогових та цифрових давачів та функції які виконуються давачами в автомобільних системах. Особлива увага приділяється метрологічним характеристикам давачів, способах їх дослідження та діагностиці. При вивченні дисципліни передбачається виконання 6 лабораторних робіт за темою дослідження та діагностики найбільш поширених автомобільних давачів. В результаті вивчення дисципліни фахівець повинен знати: - принципи побудови аналогових та цифрових автомобільних давачів різноманітного призначення; - методи узгодження виходів давачів з мікропроцесорними системами транспортного засобу; - алгоритми роботи давачів з мікропроцесорними системами транспортного засобу; - порядок функціонування давачів та виконавчих механізмів автомобільних систем
Опис: 1Предмет дисципліни. Поняття первинного перетворювача (давача). Загальні характеристики давачів автомобільних систем, їх структура, функціонування та принципи діагностування Давачі температури Термобіметалеві давачі. Терморезистивні давачі. Електронні давачі температури Давачі температури охолоджуючих рідин Давачі тиску Давачі абсолютного тиску Давачі тиску в камері спалювання Давачі тиску системи змащування Давачі тиску гальмівних систем Давачі тиску в шинах транспортного засобу Давачі тиску систем подушок безпеки Давачі витрат рідин та газів, витратоміри і масметри Давачі масових витрат повітря Дротяний давач визначення масових витрат повітря Плівковий давач визначення масових витрат повітря Кремнієві давачі Давачі концентрації кисню Давачі кутових та лінійних переміщень Давачі кутового положення керма Давачі кутового положення сидіння і автомобільного дзеркала Давачі положення дросельної заслінки Давачі положення педалі управління подачею палива Давачі кута нахилу Давачі кута відхилення від траєкторії руху автомобіля Давачі рівня палива Вимірювання швидкості руху Давачі слабих магнітних полів: навігація, компас, детектор руху Гіроскопи і давачі прискорення Давачі систем запалення Давачі безконтактних систем запалення Давачі мікропроцесорних систем запалення Давачі швидкості обертання Давачі Хола Індуктивні давачі швидкості обертання Магніторезистивні давачі Давачі швидкості обертів колінчатого валу Інші давачі Давачі детонації 4 Предмет дисципліни. Поняття первинного перетворювача (давача). Загальні характеристики давачів автомобільних систем, їх структура, функціонування та принципи діагностування Давачі температури Термобіметалеві давачі. Терморезистивні давачі. Електронні давачі температури Давачі температури охолоджуючих рідин Давачі тиску Давачі абсолютного тиску Давачі тиску в камері спалювання Давачі тиску системи змащування Давачі тиску гальмівних систем Давачі тиску в шинах транспортного засобу Давачі тиску систем подушок безпеки Давачі витрат рідин та газів, витратоміри і масметри Давачі масових витрат повітря Дротяний давач визначення масових витрат повітря Плівковий давач визначення масових витрат повітря Кремнієві давачі Давачі концентрації кисню Давачі кутових та лінійних переміщень Давачі кутового положення керма Давачі кутового положення сидіння і автомобільного дзеркала Давачі положення дросельної заслінки Давачі положення педалі управління подачею палива Давачі кута нахилу Давачі кута відхилення від траєкторії руху автомобіля Давачі рівня палива Вимірювання швидкості руху Давачі слабих магнітних полів: навігація, компас, детектор руху Гіроскопи і давачі прискорення Давачі систем запалення Давачі безконтактних систем запалення Давачі мікропроцесорних систем запалення Давачі швидкості обертання Давачі Хола Індуктивні давачі швидкості обертання Магніторезистивні давачі Давачі швидкості обертів колінчатого валу Інші давачі Давачі детонації Давачі температури та вологості Давачі охоронної сигналізації Контактні давачі Давачі удару (вібрації) Давачі нахилу Давачі спаду напруги і обриву живлення Об’ємні охоронні давачі Імобілайзери Автомобільні пейджери Давачі заднього ходу Давачі переміщення Давачі аварії Парктроніки
Методи та критерії оцінювання: Перевірка готовності та виконання лабораторних робіт, перевірка виконання індивідуального домашнього завдання, екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Перевірка готовності та виконання лабораторних робіт, перевірка виконання індивідуального домашнього завдання, екзамен. 6. Критерії оцінювання результатів навчання студентів Максимальна оцінка в балах Поточний контроль (ПК) Екзаменаційний контроль Разом за дисципліну 1. Виконання лабораторних робіт (30) Разом за ПК письмова компонента усна компонента 30 30 40 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Гаранюк І. П., Наконечний А. Й. Вимірювальні перетворювачі автомобільних систем. Навчальний посібник. 2020. 2. В.В. Литвиненко, А.П. Майструк. Автомобильные датчики, реле и переключатели. Краткий справочник.Издательство: За Рулем 2007 3. Р. Г. Джексон. Новейшие датчики. 2007 4. Д. А. Соснин, В. Ф. Яковлев. Новейшие автомобильные электронные системы.2005 5. Г. Виглеб. Датчики. – М.: Мир, 1989 6. Дж. Фрайден. Современные датчики – М.: Техносфера, 2005 7. Д. А. Соснин, В. Ф. Яковлев. Новейшие автомобильные электронные системы. – М.: СОЛОН-Пресс, 2005 Допоміжна 1. Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт. 2. Дж. Фрайден. Современные датчики – М.: Техносфера, 2005. 3 Г. Виглеб. Датчики. – М.: Мир, 1989.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).