Сучасні електронні автомобільні технології

Спеціальність: Комп'ютерні системи управління рухомими об'єктами (автомобільний транспорт)
Код дисципліни: 7.122.07.E.017
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Комп'ютеризовані системи автоматики
Лектор: Доцент Мищишин В.М.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни „Сучасні електронні автомобільні технології” є оволодіння студентами ґрунтовними знаннями з сучасних електронних автомобільних технологій; ознайомлення з елементною базою автомобільних електронних технологій; вивчення теоретичних основ проектування мікроконтролерних систем управління в сучасних автомобілях; вивчення методів програмування сучасних електронних автомобільних систем. Отримавши такі знання майбутній фахівець зможе кваліфіковано розробляти алгоритми діагностування сучасних електронних систем автомобіля та вибирати метрологічні характеристики обладнання для його проведення Завдання курсу – навчити студентів правильно застосовувати теоретичні знання з основ метрології і будови сучасних електронних систем автомобілів і на практиці використовувати отримані знання для вибору вимірювальної апаратури для їх діагностування.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальні компетентності: ЗК3. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК7. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК12. Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. фахові компетентності: ФКС1. Здатність до системного мислення, застосування методології системного аналізу для дослідження складних проблем різної природи, методів формалізації та розв’язування системних задач, що мають суперечливі цілі, невизначеності та ризики. ФКС7. Здатність застосовувати теоретичні та практичні основи методології та техно-логії моделювання для дослідження характеристик і поведінки складних об'єктів і сис-тем, проводити обчислювальні експерименти з обробкою й аналізом результатів. ФКС9. Здатність розробляти електронні автомобільні технології використовуючи сучасну елементну базу напівпровідникових елементів; використовувати методології та технології про-ектування, застосування і супроводу програмного забезпечення, підтримка їхнього життєвого циклу; аргументувати вибір методів розв’язування спеціалізованих задач, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: знати: – основні концепції та термінологію сучасних електронних автомобільних технологій; – знати і розуміти фізичні принципи, що лежать в основі сучасних електронних автомобільних технологіях; – основні апаратні та програмні засоби сучасних електронних автомобільних технологій; – сучасні підходи розроблення електронних автомобільних технологій вміти: – підібрати елементну базу сучасних електронних автомобільних технологій ; – планувати та проводити аналіз електронних схем за допомогою комп’ютерних пакетів, аналізувати отримані результати роботи електронних схем; – підібрати комплекс необхідних апаратно-програмних засобів для розроблення і створення електронних схем; - розширювати функціональні можливості та модернізувати електронні схеми, здійснювати моніторинг та аналіз їх роботи, діагностувати та розв'язувати проблеми. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР1. Застосовувати знання основних форм і законів абстрактно-логічного мислення, основ методології наукового пізнання, форм і методів вилучення, аналізу, обробки та синтезу інформації в предметній області комп'ютерних наук. ПР8. Використовувати методологію системного аналізу об’єктів, процесів і систем для задач аналізу, прогнозування, управління та проектування динамічних процесів в макроекономічних, технічних, технологічних і фінансових об’єктах. ПР10. Використовувати інструментальні засоби в розробці сучасних електронних автомобільних технологіях, проектувати концептуальні, логічні та фізичні моделі електронних компонентів, розробляти та оптимізувати їх параметри, розширювати функціональні можливості та модернізувати електронні схеми, здійснювати моніторинг та аналіз їх роботи, діагностувати та розв'язувати проблеми.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1.Прикладний аналіз даних 2.Основи збору, передавання та обробки інформації
Короткий зміст навчальної програми: У навчальній дисципліні „Сучасні електронні автомобільні технології” розглядаються теоретичні та практичні аспекти пов’язані з функціонуванням і діагностуванням електронних систем сучасних автомобілів. Проводиться аналіз різних методик діагностування. Особлива увага надається метрологічному забезпеченню процесу діагностування. Одночасно розглядаються конкретні напрямки практичного використання екологічних характеристик автомобіля та їх діагностування.
Опис: Навчальна дисципліна ВБ1.3 «Сучасні електронні автомобільні технології» включена до циклу дисциплін професійної підготовки за переліком освітньо-професійної програми магістра за спеціальністю 122 Комп’ютерні науки спеціалізації Системна інженерія (Інтернет речей). У структурно-логiчнiй схемі навчання зазначена дисципліна розміщена на V-му курсі. У процесі навчання студенти ознайомлюються з сучасними автомобільними технологіями та отримують практичні навички автоматизованого проектування електричних схем систем керування роботою моторів внутрішнього згоряння, електронних асистентів водія, автомобільних навігаційних систем.
Методи та критерії оцінювання: Перевірка готовності та виконання лабораторних робіт, перевірка виконання індивідуального домашнього завдання, екзамен. Максимальна оцінка в балах Поточний контроль (ПК) Екзаменаційний контроль Разом за дисципліну 1. Виконання лабораторних робіт (20) 2. Виконання індивідуального домашнього завдання (15) Разом за ПК 35 Екзамен письмова компонента - 50 усна компонента - 15 Разом за дисципліну - 100
Критерії оцінювання результатів навчання: Перевірка готовності та виконання лабораторних робіт, перевірка виконання індивідуального домашнього завдання, екзамен. Максимальна оцінка в балах Поточний контроль (ПК) Екзаменаційний контроль Разом за дисципліну 1. Виконання лабораторних робіт (20) 2. Виконання індивідуального домашнього завдання (15) Разом за ПК 35 Екзамен письмова компонента - 50 усна компонента - 15 Разом за дисципліну - 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Електронне та мікропроцесорне обладнання автомобілів: навч. посіб. / Ю.І. Пиндус, Р.Р. Заверуха. – Тернопіль: ТНТУ, 2016. – 209 с. 2. Вільковський Є.К., Поляник Р.Р. Цифрові тахографи на автомобілях. – К.: Видавничий дім «Слово», 2009. 3. Корецький І.М., Глобчак М.В., Яворський Я.П. “Сучасні системи впорскування пального. Навчальний посібник” – Львів, «Ліга-Прес», 2008.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).