Комп'ютерні системи контролю та діагностики на транспорті

Спеціальність: Комп'ютерні системи управління рухомими об'єктами (автомобільний транспорт)
Код дисципліни: 7.122.07.O.003
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Комп'ютеризовані системи автоматики
Лектор: Модла Роман
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни „Вимірювання, контроль та діагностика в системах автомобільного транспорту” є надання студентам необхідних теоретичних і практичних знань в області діагностування електронних систем керування автомобіля та його метрологічного забезпечення. Отримавши такі знання майбутній фахівець зможе кваліфіковано розробляти алгоритми діагностування електронних систем керування автомобіля та вибирати метрологічні характеристики обладнання для його проведення
Завдання: Завдання курсу – навчити студентів правильно застосовувати теоретичні знання з основ метрології і будови електронних систем керування сучасних автомобілів і на практиці використовувати отримані знання для вибору вимірювальної апаратури для діагностування електронних систем автомобіля.
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання (необхідно сформулювати 6 - 8 результатів навчання): 1. Знати статичні та динамічні похибки вимірювальних приладів. 2. Здійснювати сумування похибок вимірювальних перетворювачів. 3. Вміти вибирати вимірювальні прилади і інформаційно-вимірювальні системи для досягнення необхідної точності вимірювання. 4. Знати основні принципи роботи електронних систем керування автомобіля. 5. Знати основні підходи діагностування в галузі автомобільної електроніки. 6. Знати основні параметри датчиків і виконавчих пристроїв електронних систем керування автомобіля. 7. Знати основні методи проведення поелементної діагностики електронних систем керування автомобіля.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: 1. Прикладний аналіз даних 2. Основи збору, передавання та обробки інформації
Короткий зміст навчальної програми: У навчальній дисципліні „Вимірювання, контроль та діагностика в системах автомобільного транспорту” розглядаються теоретичні та практичні аспекти пов’язані з діагностуванням електронних систем керування автомобілів. Проводиться аналіз різних методик діагностування автомобільної електроніки. Особлива увага надається метрологічному забезпеченню процесу діагностування. Одночасно розглядаються конкретні напрямки практичного використання екологічних характеристик автомобіля для його діагностування.
Опис: 1. Особливості діагностики електронних систем керування автомобілів. Порядок проведення діагностики. 2. Діагностика електронного блока керування двигуна автомобіля. Зчитування кодів неполадок на автомобілях: Cadillac, General Motors, Ford, Chrysler, Honda, Toyota, ВАЗ, ГАЗ. Типи кодів помилок. Загальмований кадр в протоколі OBD – 2. Перевірка бортової діагностичної системи OBD – 2 у випробувальному їздовому циклі. 3. . Обмеження розповсюдження помилок при використанні протоколу CAN. Запис сканером даних. Програмні картріджі. Особливості діагностики комп’ютерним сканером. Безрозбірна діагностика двигуна автомобіля. 4. Діагностика з використанням комп’ютерного лінійного лямбда-зонда і газоаналізатора. Підвищений склад СН у відпрацьованих газах. Підвищений склад СО у відпрацьованих газах. Підвищений склад СО і СН у відпрацьованих газах. Окисли азоту і їх вимірювання. Стендові випробування двигуна автомобіля на токсичність відпрацьованих газів. Швидкодіюча оцінка співвідношення паливо – повітря. Діагностика і наладка двигуна автомобіля з газобалонним обладнанням за допомогою комп’ютерного лінійного лямбда-зонда. 5. Діагностика систем рециркуляціі відпрацьованих газів EGR. Моніторинг системи EGR за допомогою ЕБУ. Основні неполадки електронної системи EGR. Діагностика термоклапана і цифрового багаторівневого клапана. 6. Діагностика виконавчих пристроїв електронної системи керування двигуном. Діагностика електромагнітних форсунок за допомогою сканера, мультиметра, цифрового осцилографа і реаніматора форсунок. Таблиця продуктивності різних видів форсунок. Діагностика елетромагнітних клапанів за допомогою сканера, мультиметра і цифрового осцилографа. Діагностика електричних параметрів і продуктивності паливної помпи. 7. Діагностування типових систем електронного керування бензиновими двигунами: Jetronic, Motronic, ВАЗ. 8. Діагностика електронної системи керування мікрокліматом в салоні автомобіля. 9. Діагностика електронної системи керування гальмівної атиблокувальної системи автомобіля.
Методи та критерії оцінювання: Перевірка готовності та виконання лабораторних робіт, перевірка виконання індивідуального домашнього завдання, екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах Поточний контроль (ПК) Екзаменаційний контроль Разом за дисципліну 1. Виконання лабораторних робіт (20) 2. Виконання індивідуального домашнього завдання (15) Разом за ПК письмова компонента усна компонента 35 50 15 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дослідження метрологічних характеристик мультиметрів для поелементної діагностики електронних систем керування автомобіля: Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт з дисципліни ”Вимірювання, контроль та діагностика в системах автомобільного транспорту” для студентів спеціальності 7.05020103. 8.05020103 "Комп'ютеризовані системи управління рухомими об’єктами (автомобільний транспорт)" усіх форм навчання /Укл.: Модла Р.М. – Львів: НУЛП, 2015р.-10с. 2. Методичні вказівки і завдання для виконання розрахункової роботи з курсу " Вимірювання, контроль та діагностика в системах автомобільного транспорту " для студентів спеціальності 7.05020103. 8.05020103 "Комп'ютеризовані системи управління рухомими об’єктами (автомобільний транспорт)" усіх форм навчання /Укл.: Р.М.Модла Львів НУЛП, 2015р.-10с. 3. Тюнин А.А. Диагностика электронных систем управления двигателями легковых автомобилей. – М.: СОЛОН-ПРЕСС, 2007. – 352 с. 4. Росс Твег. Диагностика электронной системы управления двигателя автомобиля: Руководство по техническому обслуживанию и ремонту. – М.: ООО «Издательство Астрель»: ООО «Издательство АСТ», 2003. – 144 с. 5. Яковлев В.Ф. Диагностика электронных систем автомобиля. Учебное пособие. М.: СОЛОН-ПРЕСС, 2003. – 272 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).