Електричне та електронне обладнання автомобілів

Спеціальність: Комп'ютерні системи управління рухомими об'єктами (автомобільний транспорт)
Код дисципліни: 7.122.07.O.001
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Комп'ютеризовані системи автоматики
Лектор: Модла Роман Миколайович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни «Електричне та електронне обладнання автомобіля» є надання необхідних теоретичних знань про електричне і електронне обладнання сучасних автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння і електромобілів.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студен-тів компетентностей: загальні компетентності: ЗК 4 - мати дослідницькі навички; ЗК 5 - мати навички розроблення та управління проектами; ЗК 6 - уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні рішення; ЗК 7 здатність до письмової та усної комунікації українською мовою; ЗК 8 - знання іншої іноземної мови(мов); ЗК 9 - уміння працювати як індивідуально, так і в команді. фахові компетентності: ФКС 1 - здатність застосовувати професійно-профільовані знання в процесі розв’язання наукових задач, побудови математичних моделей автомобільних систем керування та систем інтернету речей; ФКС 3 - здатність застосовувати професійно-профільовані знання в процесі розв’язання наукових задач, побудови математичних моделей автомобільних систем керування та систем інтернету речей; ФКС 5 - здатність використовувати сучасні методи оброблення сигналів та зображень в автомобільних системах та системах інтернету речей; ФКС 7 -. здатність ідентифікувати та використовувати необхідний інструментарій для організації проце-су розробки проектів та здійснювати управління проектами; ФКС 8 - здатність ефективно здійснювати планування, виконання проектних дій та прийняття проектних рішень на основі нор¬мативно-методичних положень, стандартів і норм певної приклад¬ної області для управління ІТ-проектом, формувати вимоги відповідності інформаційної системи технічному завданню;
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: – знати • основні принципи роботи електронних систем керування автомобіля; • основні електронні інформаційні бази в галузі автомобільної електроніки; • комп’ютерні методи для моделювання та оптимізації автомобільних систем керування та вбудованих систем інтернету речей. – вміти • вибирати інформаційно-вимірювальні системи для досягнення необхідної точ-ності вимірювання; • відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики; • застосовувати методи проведення дистанційної діагностики електронних сис-тем керування автомобіля.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Комп’ютерні системи контролю та діагностики на транспорті Давачі автомобільних систем Супутні і наступні навчальні дисципліни: Інноваційні інформаційні технології Цифрові методи обробки сигналів і зображень
Короткий зміст навчальної програми: У навчальній дисципліні «Електричне та електронне обладнання автомобіля» ро-зглядаються теоретичні та практичні аспекти пов’язані з функціонуванням різ-них видів електронних систем керування автомобілів. Проводиться аналіз різних методик діагностування автомобільної електроніки. Особлива увага надається автоматичним системам автомобіля, які покращують його експлуатаційні харак-теристики та безпеку на дорозі. Навчальна дисципліна СК5 «Електричне та електронне обладнання автомобіля» від-носиться до обов’язкових дисциплін циклу професійної підготовки навчальної про-грами магістра за спеціальністю 122 Комп’ютерні науки спеціалізації Системна ін-женерія (Інтернет речей).
Опис: 1. Системи і елементи керування підвіскою. Керування висотою кузова. 2. Загальні принципи керування АКПП. Система автоматичного керування зчепленням. Електрогідравлічні системи керування зчепленням. Мікропроцесорні системи керування трансмісією. 3. АБС. Протибуксовна система автомобіля. Система керування тяговим зусиллям.ЕСК курсової стійкості автомобіля. 4. Тенденції розвитку мехатронних систем рульового керування автомобіля. Мехатронні компоненти рульового керування автомобіля. 5. Електронні системи керування освітленням і світлової сигналізації. Система контролю тиску в шинах. 6. Інформаційні блоки та нормативні вимоги до діагностики автомобіля. 7. Бортові контролери CAN блоків керування автомобіля. 8. Бортові системи діагностування автомобіля. 9. Системи дистанційної діагностики автомобіля.
Методи та критерії оцінювання: 1. Виконання практичних, контрольних робіт та їх захист. 2. Екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) Екзаменаційний контроль Разом за дисципліну 1. Виконання практичних робіт (20) 2. Виконання індивідуального домашнього завдання (15) Разом за ПК, письмова компонента, усна компонента 35 50 15 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Модла Р.М., Бритковський В.М., Сорочинський О.М., Чіп тюнінг електронних сис-тем керування двигуна внутрішнього згоряння автомобіля: навчальний посібник – Львів: НУ «Львівська політехніка», 2019 – 160с. 2. Методичні вказівки і завдання для виконання курсового проекту з курсу "Проек-тування та програмування бортових комп’ютерних систем " для студентів спеціаль-ності 7.05020103. 8.05020103 "Комп'ютеризовані системи управління рухомими об’єктами (автомобільний транспорт)" усіх форм навчання /Укл.: Р.М.Модла Львів 3. Соснин Д.А., Яковлев В.Ф. Новейшие автомобильные электронные системы. – М.: СОЛОН-ПРЕСС, 2005. – 240 с. 4. Альтгаузен А.Л., Ласточкин Л.А. Кондиционеры и климатические системы. – М.: Атласы автомобилей, 2002. – 144 с. 5. Казедорф Ю., Войзетшлегер Э. Системы впрыска зарубежных автомобилей. Устойство, регулировка, ремонт: Пер. С нем. Под.ред. канд.техн. наук А.С. Тюфя-кова. – М.: “За рулем”, 2000. – 256 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).