Штучний інтелект для робототехнічних комплексів

Спеціальність: Комп'ютерні системи управління рухомими об'єктами (автомобільний транспорт)
Код дисципліни: 7.122.07.E.021
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Комп'ютеризовані системи автоматики
Лектор: Лагун І.І.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є ознайомлення студентів з основними методами та алгоритмами інтелектуального керування робототехнічними системами та комплексами; принципи застосування методів штучного інтелекту для технологічних операцій в робототехнічних системах і комплексах, апаратне та програмне забезпечення для створення інтелектуальних робототехнічних систем і комплексів.
Завдання: Здатність розв’язувати складні наукові задачі та практичні проблеми під час професійно-наукової діяльності у галузі «Інформаційні технологій» або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та методів цифрового оброблення сигналів та зображень, синтезу цифрових систем керування автотранспорту, математичного моделювання систем керування автомобіля, інтелектуальних технологій керування, вбудованих систем та інтернету речей, планування експерименту та опрацювання результатів досліджень. Загальні компетентності (ЗК): - здатність до застосування знань на практиці; - потенціал до подальшого навчання. Фахові компетентності спеціальності (ФК): - здатність розробляти вбудовані системи на базі контролерів та мікроконтролерів; - здатність проектування складних вбудованих систем.
Результати навчання: Програмні результати навчання. Знання (ЗН ): - ґрунтовні знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для дослідження та синтезу автомобільних систем керування та вбудованих систем інтернету речей; - знати життєвий цикл інтегрованих автомобільних систем керування та вбудованих систем інтернету речей; зміст та послідовність процедур побудови функціональних та структурних схем; - знати як оцінювати адекватність та ефективність інформаційних систем і технологій, використовуючи методологію об'єктно-орієнтованого аналізу та проектування, a також інструментальні засоби підтримки життєвого циклу програмного забезпечення. Уміння (УМ): - вміти оцінювати етапні та кінцеві результати виконання робіт проекту та здійснювати коригування параметрів проекту, розробляти проектну документацію по проектах, здійснювати дії щодо оцінювання результатів виконання робіт проекту. - вміти здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання задач спеціалізації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи робототехніки Методи та засоби штучного інтелекту Промислові контролери, сенсори та виконавчі механізми
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Штучний інтелект для робототехнічних комплексів» містить опис основних інструментальних засобів та алгоритмів інтелектуального керування робототехнічними системами та комплексами; принципів застосування методів штучного інтелекту для технологічних операцій в робототехнічних системах і комплексах, апаратного та програмного забезпечення для створення інтелектуальних робототехнічних систем і комплексів.
Опис: Методи штучного інтелекту в сенсорних системах управління. Адаптивні системи керування роботами в робототехнічних системах і комплексах. Інтелектуальні системи управління роботами. Інтелектуальне керування роботизованими системами в умовах невизначеності. Системи технічного зору.
Методи та критерії оцінювання: Методи оцінювання рівня досягнення здобувачем результатів навчання передбачають: 1. Поточний контроль роботи здобувача: – тестове опитування; – індивідуальне усне опитування на практичних заняттях; – виконання практичних робіт та їх захист. 2. Підсумковий (екзаменаційний) контроль: Складання екзаменаційного контролю передбачає виконання письмової та усної компонент. Письмова компонента включає завдання трьох рівнів складності: – завдання 1-го рівня – тестові завдання; – завдання 2-го рівня – розкриття змісту понять та визначень; – завдання 3-го рівня – повний розгорнутий виклад поставленого питання.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критеріями оцінювання результатів навчання є: – характер засвоєння вже відомого знання (рівень усвідомлення, міцність запам'ятовування, обсяг, повнота і точність знань); – якість виявленого студентом знання, логіка мислення, аргументація, послідовність і самостійність викладу, культура мовлення; – ступінь оволодіння вже відомими способами діяльності, уміннями і навичками застосування засвоєних знань на практиці; – оволодіння досвідом творчої діяльності; – якість виконання роботи (зовнішнє оформлення, темп виконання, ретельність).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Введение в мехатронику: уч. пособие / А.И. Грабченко, В.Б. Клепиков, В.Л. Доброскок и др. – Х.: НТУ «ХПИ», 2014. – 264 с. 2. Моделирование мехатронных систем в среде MATLAB (Simulink / SimMechanics): Учебное пособие. - Мусалимов В.М., Заморуев Г.Б., Калапышина И.И., Перечесова А.Д., Нуждин К.А. - Cанкт-Петербург: НИУ ИТМО, 2014. - 114 с. 3. Егоров О.Д., Подураев Ю.В., Бубнов М.А. Робототехнические мехатронные системы. - Москва: МГТУ «СТАНКИН, 2015. — 326 c.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).