Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.043
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: старший викладач Нестор Думанський
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: 1. Інтегральні компетентності
- Здатність вирішувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у галузі соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, що передбачає застосування положень та методів соціальних комунікацій та інформаційної діяльності, і характеризуються комплексністю та невизначеністю умов
2. Загальні компетентності
- Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу
- Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях
- Знання та розуміння предметної області та професійної діяльності
- Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово
- Здатність спілкуватись іноземною мовою
- Навички використання інформаційних і комунікаційних технологій
- Здатність до пошуку, опрацювання та аналізу інформації з різних джерел
- Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт
- Здатність працювати в команді
- Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності)
- Здатність реалізувати свої права та обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свободи людини і громадянина в Україні
- Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця в загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя
3. Фахові компетентності
- Здатність здійснювати відбір, аналіз, оцінку, систематизацію, моніторинг, організацію, зберігання, розповсюдження та надання в користування інформації та знань у будь-яких форматах
- Здатність використовувати методи систематизації, пошуку, збереження, класифікації інформації для різних типів контенту та носіїв
- Здатність використовувати сучасні прикладні комп’ютерні технології, програмне забезпечення, мережеві та мобільні технології для вирішення професійних завдань
- Здатність аналізувати закономірності розвитку, документно-інформаційних потоків та масивів як штучно створеної підсистеми соціальних комунікацій
- Здатність створювати чітку, стислу та точну управлінську документацію відповідно до чинних стандартів
- Здатність підтримувати ділову комунікацію з усіма суб’єктами інформаційного ринку, користувачами, партнерами, органами влади та управління, засобами масової інформації
- Здатність впроваджувати інноваційні технології виробництва інформаційних продуктів і послуг, підвищення якості інформаційного обслуговування споживачів інформації
- Здатність проектувати та створювати інформаційні ресурси, продукти та послуги
- Здатність використовувати PR та інші прикладні соціокомунікаційні технології в умовах сучасної інформаційно-технологічної інфраструктури
- Здатність адмініструвати соціальні мережі, електронні бібліотеки та архіви
- Здатність використовувати автоматизовані інформаційно-пошукові системи, організовувати електронні бібліотеки та архіви
- Здатність створювати, наповнювати та забезпечувати функціонування веб-сайтів та веб-спільнот у мережі Інтернет
- Здатність опановувати і використовувати технології електронного урядування та електронного документообігу
- Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності, постійного підвищення рівня інформаційної культури
- Здатність опановувати та застосовувати технології системного аналізу інформаційної діяльності
Результати навчання: 1. Знання:
- Знати і розуміти наукові засади організації, модернізації та впровадження новітніх технологій в соціальних комунікаціях та інформаційній діяльності
- Впроваджувати та використовувати комунікаційні технології у соціальних системах, мультимедійне забезпечення інформаційної діяльності, технології веб-дизайну та веб-маркетингу
- Керувати документаційними процесами діяльності установ, користуватися засобами електронного документообігу, організовувати референтну та офісну діяльність
- Застосовувати у професійній діяльності технології інформаційного менеджменту, створення і підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, методологію вивчення та задоволення культурних та інформаційних потреб користувачів
- Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням
- Знати, розуміти та застосовувати в практичній діяльності законодавчі та галузеві нормативні документи
- Забезпечувати ефективність функціонування документно-комунікаційних систем
- Використовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерної техніки та офісного обладнання для вирішення технічних завдань спеціальності
- Оцінювати можливості застосування новітніх інформаційно-комп’ютерних та комунікаційних технологій для вдосконалення практик виробництва інформаційних продуктів і послуг
- Кваліфіковано використовувати типове комп’ютерне та офісне обладнання
- Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань
- Застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів
- Оцінювати результати діяльності та відстоювати прийняті рішення
- Вільно спілкуватися з професійних питань, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов
- Використовувати різноманітні комунікаційні технології для ефективного спілкування на професійному, науковому та соціальному рівнях на засадах толерантності, діалогу і співробітництва
- Приймати обґрунтовані управлінські та технологічні рішення
- Бути відповідальним, забезпечувати ефективну співпрацю в команді
- Навчатися з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань
- Дотримуватися і реалізовувати основні засади охорони праці та безпеки життєдіяльності
2. Вміння:
- Застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань спеціальності, використовуючи відомі методи
- Застосовувати знання і розуміння для розв’язування завдань синтезу та аналізу в системах, які характерні обраній спеціалізації
- Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей
- Застосовувати знання технічних характеристик, конструкційних особливостей, призначення і правил експлуатації комп’ютерної техніки та офісного обладнання для вирішення технічних завдань спеціальності
- Розраховувати, експлуатувати, налагоджувати типове для обраної спеціалізації комп’ютерне та офісне обладнання
- Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання завдань спеціальності
- Ефективно працювати як індивідуально, так і у складі команди
- Ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу інформаційних систем і їх компонент
- Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності (спеціалізації) з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів
- Виконувати відповідні експериментальні дослідження та застосовувати дослідницькі навички за професійною тематикою
- Оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення
3. Комунікації:
- Уміння спілкуватись, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською)
- Здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях
4. Автономія і відповідальність:
- Здатність адаптуватися до нових ситуацій та приймати рішення
- Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань
- Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики
- Здатність демонструвати розуміння основних засад охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комунікативні стратегії установи
Управління діловими інформаційними ресурсами
Інтернет-технології опрацювання консолідованих документних ресурсів
Сучасні технології управлінського документообігу
Документні ресурси
Короткий зміст навчальної програми: Практика сприяє вирішенню важливого завдання – підготовки висококваліфікованих фахівців, які на основі отриманих в університеті теоретичних знань повинні ефективно працювати в умовах сучасного виробництва. Практика, як органічна складова частина навчального процесу, розширює і закріплює теоретичні знання, отримані в процесі вивчення загальних та спеціальних дисциплін, дає можливість студентам набути досвіду самостійної роботи та виробничих навичок в царині вибраного фаху.
Опис: Підготовчий етап:
- ознайомлення з правилами внутрішнього розпорядку підприємства;
- інструктаж з техніки безпеки;
- ознайомлення з організаційною структурою підприємства;
- ознайомлення з основними видами діяльності та продукцією підприємства;
- розподіл студентів на робочі місця.
Основний етап:
- вивчення основних етапів функціонування відповідного відділу підприємства;
- вивчення етапів інформаційних потоків, що супроводжують діяльність підприємства;
- ознайомлення з особливостями використання програмного забезпечення;
- ознайомлення з документаційним забезпеченням процесів функціонування підприємства;
- виконання певних операції на одному з етапів документаційного та/або інформаційного процесу, характерного для підприємства, де проводиться практика.
Завершальний етап:
- оформлення звіту з практики;
- захист звіту з практики у керівника від підприємства;
- представлення керівникові від підприємства оформленого бланка завдання практики для оцінки роботи та характеристики студента.
Методи та критерії оцінювання: Захист звіту з практики
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист роботи (опитування): усна форма (100%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Програма практики "Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи" / Розробники: Н.О. Думанський, А.М. Пелещишин – Львів: Кафедра СКІД, 2020. – 19 с.
2. Положення про організацію проведення практики студентів Національного університету «Львівська політехніка», затверджене наказом ректора від 22.11.2017 р. No 265-10 / Збірник нормативних актів Національного університету «Львівська політехніка», Львів, вид. Львівської політехніки, 2018, с. 133 – 147.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).