Аналіз та синтез інформації

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.E.066
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: Мина Жанна Василівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Аналіз та синтез інформації» є формування у студентів необхідних теоретичних і методичних знань про різні види, процеси, технології аналітико-синтетичного опрацювання інформації; набуття практичних умінь та навичок інформаційного аналізу та синтезу документів, здійснення методів згортання інформації, представлення її в стандартному вигляді в традиційних та автоматизованих системах, у видах інформаційної продукції (традиційному та електронному вигляді) як результату аналітико-синтетичного опрацювання інформації та доведенню її до користувачів шляхом здійснення пошуку в інформаційних системах та комп’ютерних мережах.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКС) ФКС 2.9. Здатність здійснювати аналітико-синтетичне опрацювання інформації
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання. Знати: ЗН 5.Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням. ЗН 11. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань. УМ 2. Застосовувати знання і розуміння для розв’язування завдань синтезу та аналізу в системах, які характерні обраній спеціалізації. УМ 3. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей. КОМ 1. Уміння спілкуватись, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. Методи навчання і викладання: Лекції, лабораторні заняття – інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль –виконання та захист лабораторних робіт, усне опитування, виконання тестових завдань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Діловодство: методи і практика Супутні і наступні навчальні дисципліни: Інформаційний менеджмент Практика за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Аналіз та синтез інформації» розрахована на студентів спеціальності «Інформаційна, бібліотечна та архівна справа» з метою надати їм розуміння щодо складання і оформлення різних типів документів та формування необхідних теоретичних і методичних знань про різні види, процеси, технології аналітико-синтетичного опрацювання інформації; набуття практичних умінь та навичок інформаційного аналізу та синтезу документів, здійснення методів згортання інформації, представлення її в стандартному вигляді в традиційних та автоматизованих системах, у видах інформаційної продукції (традиційному та електронному вигляді) як результату аналітико-синтетичного опрацювання інформації та доведенню її до користувачів шляхом здійснення пошуку в інформаційних системах та комп’ютерних мережах
Опис: Правове регулювання інформаційної сфери в Україні суб’єкти інформаційної діяльності. Поняття про аналітико-синтетичну оброку документів, її суть і види. Бібліографічний опис документів. Анотування документів. Методика анотування документів. Індексування документів. Реферування документів. Підготовка оглядових документів.
Методи та критерії оцінювання: Практична перевірка – реалізується шляхом виконання та захисту лабораторних робіт, які передбачають оволодіння системою практичних професійних умінь та навичок. Така перевірка дає змогу виявити, якою мірою студент усвідомив теоретичні основи цих дій. Усний контроль (опитування) – реалізується шляхом усного опитування під час захисту практичних робіт на заняттях, сприяє опануванню логічним мисленням, виробленню і розвитку навичок аргументувати, висловлювати свої думки грамотно, образно, емоційно, обстоювати власну думку. Тестовий контроль – реалізується шляхом визначення рівня сформованості знань і вмінь з навчальної дисципліни за допомогою тестів відкритої форми (із вільно конструйованими відповідями) і тестів закритої форми (із запропонованими відповідями) у віртуальному навчальному середовищі. Програмовий контроль – реалізується шляхом пред’явлення усім студентам стандартних вимог, що забезпечується використанням однакових за кількістю і складністю контрольних завдань, запитань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів відбувається у 100-бальній шкалі. Разом за ПК (поточний контроль) : 40 балів. Екзаменаційний контроль (тестові завдання): 60 балів. Виставляння балів та оцінок здійснюється відповідно до Положення про організацію та проведення поточного і семестрового контролю результатів навчання студентів розроблене відповідно до Закону України «Про вищу освіту», Статуту Національного університету «Львівська політехніка», Положення про організацію освітнього процесу в Національному університеті «Львівська політехніка» та інших чинних законодавчих і нормативних документів щодо організації навчального процесу.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Демчина Л.І. Аналітико-синтетичне опрацювання інформації: навч.посібник: Івано-Франківськ, 2021. 134 с. 2. Долбенко Т. О. Горбань Ю. І. Документні ресурси бібліотек : навч. посіб. / реком. МОН. Київ : Ліра-К, 2021. 340 с. 3.Ломачинська І. М. Бібліографознавство: навч. посіб. Київ:Ун-т „Україна”, 2019. 304 с. 4.Матвієнко О.В., Цивін М.Н., Гуменчук А.В. Сучасні концепції документно-інформаційної науки: Інформаційна, бібліотечна та архівна справа. Київ : Ліра-К, 2021. 140 с. 5.Мина Ж.В. Аналітико-синтетичне опрацювання інформації : навч. посібник / Ж.В.Мина.; М-во освіти і науки України, Нац. ун-т "Львів. політехніка". – Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2016. – 196 с. – (Серія "Інформація. Комунікація. Документація" ; вип. 9). 6.Шипота Г.Є. Бібліографічна діяльність: навч. посіб. Київ : Ліра-К, 2020. 148 с. 7.Шкіцька І.Ю. Аналітико-синтетичне опрацювання інформації: навч.посібник для студентів спеціальності «Інформаціна, бібліотечна та архівна справа». Тернопіль: ЗУНУ, 2022. 260 с. Допоміжна 1. ДСТУ 8302:2015 «Інформація та документація. Бібліографічне посилання. Загальні положення та правила складання». Київ: ДП «УкрНДНЦ». 2024. 16.с. 2. Anita Has-Tokarz Public libraries in Poland facing the needs of refugees from Ukraine. Challenges and implementations. Інформація, комунікація, суспільство 2023 : матеріали 12-ї Міжнародної наукової конференції ICS-2023. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2023. С.45-47 3. Renata Malesa Research data management - a new function of academic libraries. Інформація, комунікація, суспільство 2023 : матеріали 12-ї Міжнародної наукової конференції ICS-2023. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2023. С.47-49 4. Халецька Л. Розвиток інтернет-комунікацій в контексті реалізації «Стратегії ІФЛА на 2019–2024 рр.». Інформація, комунікація, суспільство 2023 : матеріали 12-ї Міжнародної наукової конференції ICS-2023. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2023. 5. Машталір В., Петрушка А. Популяризація читання як інноваційний вид діяльності бібліотеки. Інформація, комунікація, суспільство 2023 : матеріали 12-ї Міжнародної наукової конференції ICS-2023. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2023. С. 55-57 6. Мина Ж., Марковець М. Аспекти розвитку бібліотечної та архівної справи в інформаційному суспільстві. Інформація, комунікація, суспільство 2023 : матеріали 12-ї Міжнародної наукової конференції ICS-2023. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2023. С.61-63 7. Кривішин Л., Петрушка А. Бібліотечна діяльність в умовах розвитку інформаційного суспільства. Інформація, комунікація, суспільство 2023 : матеріали 12-ї Міжнародної наукової конференції ICS-2023. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2023. С 72-73 8. M. Pawlowska, M.E.Wachowicz, Wprowadzenie do zarzadzania danymi naukowymi, Warszawa, 2020. 9. W.Jiang,T.Luo, Y.Yang, E. Li, W.Zhou,(2022). “Private data access control model based on block chain technology in the internet of things environment”, Chinese Journal on Internet of Things,2022, 6(4), 169-182.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).