Документні ресурси

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.E.069
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: Вовк Н.С.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Документні ресурси» є надати студентам теоретичні знання про особливості документних потоків, масивів та фондів як документних комунікацій суспільства. Показати проблеми, які в умовах інформатизації мають вирішувати фахівці документно-комунікаційної сфери, зумовлені необхідністю поєднати різноманітні носії інформації та механізми доступу до них у єдину нерозривну систему документних ресурсів та послуг. Підготувати майбутніх фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи до самостійної практичної діяльності, розуміння умов та перспектив розвитку документних систем як елементів соціальних комунікацій суспільства.
Завдання: Здатність здійснювати пошук та використання документних ресурсів
Результати навчання: Фахові компетентності професійного спрямування ФКС 3.2. Здатність здійснювати пошук та використання документних ресурсів Знання ЗН 4. Застосовувати у професійній діяльності технології інформаційного менеджменту, створення і підтримки функціонування електронних бібліотек та архівів, методологію вивчення та задоволення культурних та інформаційних потреб користувачів. ЗН 11. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань Уміння УМ 2. Застосовувати знання і розуміння для розв’язування завдань синтезу та аналізу в системах, які характерні обраній спеціалізації. УМ 6. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання завдань спеціальності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Електронний документообіг • Інтернет технології та ресурси • Аналіз та синтез інформації • Технології електронних бібліотек та архівів
Короткий зміст навчальної програми: Документні ресурси та масиви як складові документної комунікації. Динаміка розвитку документних потоків та масивів у суспільстві. Формування бібліотечних ресурсів. Формування архівних ресурсів. Формування музейних ресурсів. Формування інформаційних ресурсів
Опис: Документні ресурси як складові документної комунікації Динаміка функціонування документних потоків, масивів та фондів у суспільстві Документ в системі документних ресурсів Документний ресурс бібліотек Архівний та музейний документні ресурси Документний ресурс виставок та інформаційних центрів. Особливості електронних ресурсів
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з практичних робіт, усне опитування, контрольна робота (40%) • підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні роботи (8 робіт по 5 балів) - 40 балів. Екзаменаційний контроль - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Долбенко Т. О., Горбань Ю. І. Документні ресурси бібліотек : навч. посіб. / Т. О. Долбенко, Ю. І. Горбань. – Київ : Видавництво Ліра-К, 2017. – 348 с. 2. Лісіна С.О. Документні ресурси: навч. посібн. для студ. вищ. навч. закл. напряму 8.02010501 «Документознавство та інформаційна діяльність» / С.О.Лісіна; Національний університет "Львівська політехніка", Інститут гуманітарних і соціальних наук. – Львів, 2013. – 168 с. 3. Парафійник Н. І. Документно-інформаційні комунікації : навч. посіб. / Н. І. Парафійник. – Харків : Нац. аерокосм. ун-т «Харк. авіац. ін-т», 2011. – Ч. II. – 52 с. 4. Столяров Ю.Н. Документный ресурс / Ю.Н. Столяров. - М.: Либерия, 2009.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).