Академічна доброчесність

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.E.056
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: к.і.н., доцент Лісіна Світлана Омелянівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Академічна доброчесність» є формування у студентів необхідних теоретичних і практичних знань про принципи чесності, чесної праці та навчання. Плагіат, списування, несанкціоноване використання чужих напрацювань є неприйнятним і жодним чином не толеруються в академічній спільноті. Академічна доброчесність стосується не лише якості освіти - вона напряму впливає на те, яких громадян виховує система вищої в країні, які цінності закладаються під час навчання в університеті та яким є «секрет успіху» в суспільстві.
Завдання: ЗН 11. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для розв’язання професійних завдань. ЗН 18. Навчатися з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань
Результати навчання: УМ 3. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей. УМ 9. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності (спеціалізації) з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів. УМ 10. Виконувати відповідні експериментальні дослідження та застосовувати дослідницькі навички за професійною тематикою.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Науково-дослідна робота, Організація командної роботи Аналіз та синтез інформації, Інтернет-технології та ресурси
Короткий зміст навчальної програми: Поняття академічної доброчесності: чесний та відповідальний підхід до освітньої та наукової діяльності студентів; виконання завдань та складання іспитів у чесний спосіб; використання перевірених даних у дослідженнях; уникання плагіату та відповідальне ставлення до роботи з джерелами. Значення академічної доброчесності для іміджу ВНЗ: кодекс честі навчального закладу; антикорупційні заходи; етичні норми академічного середовища; високий рівень внутрішньої культури та свідомості; повага до наукового дослідження; боротьба з плагіатом. Види плагіату: академічний, мозаїчний, само-плагіат. Відповідальність за академічний плагіат. Протидія корупції. Верифікація джерел. Критерії оцінки джерел.
Опис: Академічна доброчесність. Фундаментальні цінності академічної доброчесності. Прояви академічної не доброчесності. Поняття плагіату і його види. Фабрикація та фальсифікація. Протидія корупції. Інформаційна грамотність. Кодекс честі (академічна система честі)
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (50%) • підсумковий контроль (залік): письмово-усна форма (50%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань та вмінь студента за результатами вивчення навчального матеріалу виконується у 100-бальній шкалі за такими критеріями: 100 – 88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87 – 80 балів – («дуже добре») виставляється за знання навчального матеріалу компонента вище від середнього рівня, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені запитання (можлива невелика кількість неточностей), вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 79–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 61 бал – («посередньо») виставляється за посередні знання навчального матеріалу компонента, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 60–50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–00 балів – («незадовільно» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Академічна чесність як основа сталого розвитку університету / Міжнарод. благод. Фонд «Міжнарод. фонд. дослідж. освіт. політики»; за заг. ред. Т.В.Фінікова, А.Є.Артюхова. К.: Таксон, 2016. 234 с. URL: http://www.univer.kharkov.ua/images/redactor/news/20160907/chesnist_osnova_rozvitk_Univers.pdf 2. Андрущенко В. Академічна не доброчесність як виклик інтелектуальній спроможності нації. Голос України. 2018. № 132 (20 липня). С. 10. 3. Бакіров В.С. Академічна культура українського студентства: основні чинники формування та розвитку. Основні результати дослідження за проектом № 49169. URL: http://www.univer.kharkov.ua/images/redactor/news/2015-07-17/2015.pdf 4. Буяк Б. Правові аспекти академічної чесності та боротьби із плагіатом. Академічна чесність як основа сталого розвитку університету / за заг. ред. Т.В. Фінікова, А.Є. Артюхова. Київ: Таксон, 2016. С. 133–150. 5.Довідник з академічної доброчесності / уклад.: В.Г. Гур’янова, Л.Т. Ониксимова, Н.В. Поберій; за заг. ред. Т.О. Маринич. Суми: Сумський держ. ун-т, 2018. 24 с. URL: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/71531 6. Лукашенко М. П. Феномен академічного капіталізму в освітньому просторі. Наукова думка інформаційного століття: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції 19 червня 2017 року у м. Дніпро / від. за вип. Голденблат М. А. Одеса: Друкарня «Друкарик», 2017. Т. 5. С. 113-117. 7. Методичні рекомендації для закладів вищої освіти з підтримки принципів академічної доброчесності. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishchaosvita/2018/10/25/recomendatsii.pdf 8. Мешковський К. Е. Доброчесність як нормоутворюючий принцип державного управління: уроки Плантона і Аристотеля. Інвестиції: практика та досвід. 2017. № 23. С. 109-112. 9. Ніколаєв Є. Як просувати цінності академічної доброчесності в українських університетах? Освітня політика. URL: http://education-ua.org/ua/articles/1131-yakprosuvati-tsinnostiakademichnoji-dobrochesnosti-vukrajinskikh-universitetakh URL: https://zakon.rada.gov.ua/go/2145-19 10. Фініков Т. Академічна доброчесність: глобальний контекст та національна потреба. Академічна чесність як основа сталого розвитку університету / за заг. ред. Т.В. Фінікова, А.Є. Артюхова. Київ: Таксон, 2016. С. 9–36. 11. Аналітична довідка за результатами дослідження практик академічної доброчесності у вищих навчальних закладах України / МОН України, Інститут освітньої аналітики. Київ, 2016. С. 22–28. URL: https://iq.vntu.edu.ua/repository/card.php?lang=en&id=592
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).