Проєктування баз даних

Спеціальність: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Код дисципліни: 6.029.04.O.036
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: старший викладач Нестор Думанський
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладання дисципліни «Проектування баз даних» полягає у набутті теоретичних знань та практичних навичок проектування та управління базами даних.
Завдання: Узагальнювати, аналізувати і синтезувати інформацію в діяльності, пов’язаній із її пошуком, накопиченням, зберіганням та використанням. Застосовувати сучасні методики і технології автоматизованого опрацювання інформації, формування та використання електронних інформаційних ресурсів та сервісів. Застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань спеціальності, використовуючи відомі методи. Застосовувати знання і розуміння для розв’язування завдань синтезу та аналізу в системах, які характерні обраній спеціалізації. Ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу інформаційних систем і їх компонент. Оцінювати отримані результати та аргументовано захищати прийняті рішення.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: уміння спілкуватись, включаючи усну, письмову та електронну комунікацію українською мовою та однією з іноземних мов; здатність використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: здатність адаптуватися до нових ситуацій та приймати рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Сучасне програмне забезпечення Офісне програмування
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна допомагає опанувати навички систематизації інформації, проєктування баз даних та використання систем управління базами даних. Що студенти вивчать? - Що таке СУБД та де їх використовують. - Як створити ефективну базу даних. - Як правильно структурувати інформацію. - Роботу з популярними базами даних.
Опис: Лекційні заняття Тема 1. Основні відомості про бази даних Тема 2. Створення бази даних в Access Тема 3. Початок роботи з базами даних Тема 4. Знайомство з об’єктами бази даних Тема 5. Створення таблиць і настроювання типів даних Тема 6. Використання зав’язків Тема 7. Керування даними за допомогою запитів Тема 8. Створення форм та звітів Тема 9. Створення діаграм Тема 10. Основні відомості про макроси. Тема 11. Створення макросу, який запускається під час відкриття бази даних Тема 12. SQL в Access: основні поняття, глосарій і синтаксис Лабораторні заняття Лабораторна робота № 1. Знайомство з СУБД Лабораторна робота № 2. Створення структури бази даних Лабораторна робота № 3. Створення таблиць та зав’язків Лабораторна робота № 4. Створення запитів бази даних Лабораторна робота № 5. Створення інтерфейсу користувача Лабораторна робота № 6. Формування звітів Лабораторна робота № 7. Використання макросів Лабораторна робота № 8. Використання SQL-запитів (створення структури бази даних)
Методи та критерії оцінювання: - письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (80%) - письмові контрольні тести (20%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Загальна оцінка (100 балів) складається з поточного контролю. Поточний контроль: лабораторні роботи (8 по 10 балів) тестові контрольні роботи (2 по 10 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Провост Ф. Data Science для бізнесу. Як збирати, аналізувати і використовувати дані / Ф. Провост, Т. Фоусет. – Київ: Наш Формат, 2019. – 400 с. Використання баз даних у LibreOffice Base [Електронний ресурс] // The Document Foundation. – 2021. – Режим доступу до ресурсу: https://help.libreoffice.org/latest/uk/text/sdatabase/main.html?DbPAR=BASE. Ізварін І. Бази даних в інформаційних системах / І. Ізварін, В. Гайдаржи. – Київ: Університет "Україна", 2018. – 418 с. Ладичук Д. О. Проектування бази геопросторових даних / Д. О. Ладичук, Н. М. Шапоринська. – Херсон: Олді-плюс, 2020. – 128 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).