Бюджетування в бізнес-структурах

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.E.054
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Селюченко Надія Євстахіївна, к.е.н., доцент
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування системи знань про процес бюджетування в бізнес-структурах та комплексу умінь і навичок формування операційних і фінансових бюджетів.
Завдання: Загальні компетентності: ЗК8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК11. Здатність приймати обґрунтовані рішення. Фахові компетентності: СК10. Здатність використовувати сучасні джерела економічної, соціальної, управлінської, облікової інформації для складання службових документів та аналітичних звітів. СК11. Здатність обґрунтовувати економічні рішення на основі розуміння закономірностей економічних систем і процесів та із застосуванням сучасного методичного інструментарію. ФКС 1.4. Здатність формувати інформаційну базу для прийняття управлінських рішень щодо підвищення ефективності бізнес-процесів та розвитку бізнесу.
Результати навчання: ПРН 5. Застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування пропозицій та прийняття управлінських рішень різними економічними агентами (індивідуумами, домогосподарствами, підприємствами та органами державної влади). ПРН 6. Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у сфері економічної діяльності. ПРН 13. Ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання соціально-економічних даних, збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та соціальні показники. АіВ 1. Управління комплексними діями або проектами, відповідальність за прийняття рішень у непередбачуваних умовах. АіВ 2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Податки та системи оподаткування бізнесу Організація операційної діяльності бізнес-структур Витрати бізнесу Економічний аналіз Кореквізити: Управління проектами Потенціал і розвиток бізнесу
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни спрямоване на формування у студентів розуміння сутності бюджетного управління бізнес-структурами та особливостей організування бюджетного процесу в бізнес-структурах, формування знань про види бюджетів, навичок володіння методами та технологією формування операційних і фінансових бюджетів, навичок використання інформаційних технологій у бюджетуванні.
Опис: Сутність бюджетування та його значення в управлінні бізнес-структурами. Типологія бюджетів. Бюджетна піраміда. Методи бюджетування. Система бюджетування в бізнес-структурах. Фінансова структура підприємства. Технологія формування операційних бюджетів. Формування фінансових бюджетів. Аналізування та оцінювання виконання бюджетів. Організування бюджетного процесу в бізнес-структурах. Мотивація і відповідальність у бюджетуванні. Інформаційні технології в бюджетуванні.
Методи та критерії оцінювання: - оцінювання виконання ситуаційних завдань, участі в дискусіях на практичних заняттях; - оцінювання розв’язування тестових завдань за темами; - оцінювання виконання та захисту індивідуальних розрахункових робіт (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (100): виконання ситуаційних завдань, участі в дискусіях на практичних заняттях (10%); розв’язування тестових завдань за темами (30%); виконання та захист індивідуальних контрольних робіт (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Білик М. Д., Бєлялов Т. Є. Фінансове планування на підприємстві: навч. посіб. Київ: ПанТот, 2015. 436 с. 2. Бюджетування зовнішньоекономічної діяльності: навч. посібн. / Кузьмін О.Є. та ін. Львів: Видавництво «Растр-7», 2014. 242 с. 3. Основи бюджетування: навч.-метод. посіб. для самост. вивч. дисц. / Л.П. Батенко, Т.О. Зінькевич, О.О. Кизенко та ін.; за заг. ред. Л.П. Батенко. К.: КНЕУ, 2010. 202 с. URL: https://kneu.edu.ua/ua/publications/cppukr&act=p_id(5887)/ 4. Партин Г.О., Задерецька Р.І. Фінансовий контролінг: навч. посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2013. 232 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).