Інвестування

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.E.037
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: кандидат економічних наук, доцент Кривцун Ірина Мирославівна
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування в здобувача освіти системи знань та практичних навиків, необхідних для прийняття рішень у сфері інвестування. В результаті вивчення дисципліни здобувач повинен: знати показники ефективності реальних та фінансових інвестицій; знати інвестиційні властивості фінансових інструментів та вміти їх аналізувати; знати принципи портфельного інвестування; вміти вирішувати завдання у процесі управління портфелем цінних паперів; вміти приймати рішення щодо порівняння та вибору об’єктів реального та фінансового інвестування; вміти розробляти інвестиційну стратегію; вміти аналізувати показники діяльності фінансових інститутів при використанні їх послуг у процесі інвестування.
Завдання: загальні компетентності: ЗК8. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК11. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК13. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо. фахові компетентності: СК3. Розуміння особливостей провідних наукових шкіл та напрямів економічної науки. СК11. Здатність обґрунтовувати економічні рішення на основі розуміння закономірностей економічних систем і процесів та із застосуванням сучасного методичного інструментарію. ФКС 1.3. Здатність розробляти та обгрунтовувати інноваційноінвестиційні рішення в бізнесі
Результати навчання: В результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПРН3. Знати та використовувати економічну термінологію, пояснювати базові концепції мікро- та макроекономіки. ПРН5. Застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для обґрунтування пропозицій та прийняття управлінських рішень різними економічними агентами (індивідуумами, домогосподарствами, підприємствами та органами державної влади). ПРН6. Використовувати професійну аргументацію для донесення інформації, ідей, проблем та способів їх вирішення до фахівців і нефахівців у сфері економічної діяльності. ПРН7. Пояснювати моделі соціально-економічних явищ з погляду фундаментальних принципів і знань на основі розуміння основних напрямів розвитку економічної науки. ПРН13. Ідентифікувати джерела та розуміти методологію визначення і методи отримання соціально-економічних даних, збирати та аналізувати необхідну інформацію, розраховувати економічні та соціальні показники. ПРН18. Використовувати нормативні та правові акти, що регламентують професійну діяльність. ПРН1.3. Показувати вміння правильно вибирати і застосовувати аналітичний та методичний інструментарій для розроблення та обгрунтування інноваційно-інвестиційних рішень у бізнесі. АіВ2. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізит: Фінанси, гроші і кредит, Фінансова діяльність суб’єктів господарювання кореквізит: Управління проєктами
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни спрямоване на формування у здобувачів освіти системи знань у сфері інвестицій як щодо формування інвестиційних ресурсів, так і їх розміщення в інвестиційні активи; набуття навиків, необхідних для прийняття інвестиційних рішень в процесі аналізу фінансових активів та формування їх портфеля, оцінки інвестиційних ризиків та управління ними, оцінки економічної ефективності реальних та фінансових інвестицій.
Опис: Сутність інвестицій та їх класифікація. Інвестиційний процес та його етапи. Структура та учасники інвестиційного ринку. Діяльність фінансових установ на інвестиційному ринку. Інвестиційна стратегія та її види. Класифікація інвестиційних ресурсів. Інвестиційні ризики та заходи управління ними. Методика оцінки ефективності інвестицій. Принципи портфельного інвестування.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (40 %): екзаменаційний контроль (60%) Поточний контроль 40 балів (індивідуальна робота 1 - 25 балів, індивідуальна робота 2 - 15 балів), іспит 60 балів (письмова компонента 40 балів, усна компонента 20 балів)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль:оцінювання виконання та захисту індивідуальних розрахункових (контрольних) робіт (правильність обчислень, коректність висновків та рекомендацій; правильність, повнота та лаконічність відповіді під час захисту роботи). Екзаменаційний контроль: оцінювання письмової та усної компоненти
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Боди З., Кейн А., Маркус А. Принципы инвестиций, 4-е изд.: Пер. с англ. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2004. – 984 с. 2.Інвестування: практикум/ (Т. Майорова, В.І. Максимович, С.В. Урванцева та ін.); за наук. Ред. Т.В. Майорової. – К.:КНЕУ, 2012. – 577, (7) с. 3.Проектне фінансування : підручник / Т. В. Майорова, О. О. Ляхова та ін.; за заг. та наук. ред. проф., д.е.н. Т. В. Майорової. — 2-ге вид., перероб. і доп. — Київ : КНЕУ, 2017. — 434, [6] с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).