Управління інтелектуально-знаннєвими активами

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.E.077
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент персоналу та адміністрування
Лектор: Ситник Йосиф Степанович доктор економічних наук, доцент
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: 1
Завдання: 1
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен знати: - предмет і завдання дисципліни «Управління інтелектуально-знаннєвими активами»; - основні теоретичні засади та принципи процесу управління інтелектуально-знаннєвими активами; - об’єкт та суб’єкт управління інтелектуально-знаннєвими активами; - функції та методи управління інтелектуально-знаннєвими активами; - класифікацію чинників впливу внутрішнього та зовнішнього середовища на процес управління інтелектуально-знаннєвими активами; - інструментарій моделювання процесів зростання особистісно-командних інтелектуально-знаннєвих активів у системі менеджменту підприємств; - елементну та структурну модель трансформації інтелектуально-знаннєвих активів підприємств. У результаті вивчення модуля студент повинен вміти: - визначати місію та цілі управління інтелектуально-знаннєвими активами; - формувати підсистему управління інтелектуально-знаннєвими активами у системі менеджменту підприємства; - планувати ресурси, необхідні для забезпечення реалізації процесу управління інтелектуально-знаннєвими активами; - визначати взаємозв’язки та взаємодій з іншими процесами на підприємстві; - регламентувати процеси та розробляти супровідну документацію під час управління; - визначати системи показників ефективності реалізації процесу управління інтелектуально-знаннєвими активами; - розробляти графіки контрольних заходів; аналізувати відхилення показників від запланованого рівня в процесі управління інтелектуально-знаннєвими активами; - формувати системи заходів для подальшого вдосконалення процесу управління інтелектуально-знаннєвими активами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Національна економіка, Економіка праці і соціально-трудові відносини, Аудит персоналу, Управління персоналом, Корпоративна культура. Корреквізити: Регулювання зайнятості в національній економіці. Мотивування персоналу. Інтелектуалізація економіки. Методологія та організація наукових досліджень в економіці.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Управління інтелектуально-знаннєвими активами» має на меті сформувати у фахівців системні знання у сфері управління інтелектуальними ресурсами, інтелектуальним потенціалом, інтелектуальним капіталом, інтелектуальною власністю, талантами. Сутність управління полягає у розвитку, мотивуванні та використанні інтелектуально-знаннєвих активів з метою досягнення цілей і виконання місії організації. Уміння розкривати та використовувати особистісний інтелектуальний потенціал персоналу на різних посадах ієрархії управління, розвивати ініціативність та лідерські здібності. У межах дисципліни розглядаються інтелектуальні здібності працівників, мотиви їх розкриття, сприяючі успішній діяльності організації. Пропонується вивчити економічно-власницьку політику в системі управління інтелектуально-знаннєвими активами організації. Розглядаються підходи до реалізація інтелектуально-знаннєвих активів організації у контексті синергічних ефектів. Дисципліна дає можливість: розуміти науково-теоретичні основи формування та використання інтелектуально-знаннєвих активів (закони, закономірності, принципи, механізми, моделі тощо); демонструвати вміння розкриття сутності мотивації інтелектуальної активності; використання інтелектуально-знаннєвих активів; мати уявлення щодо ефективності використання інтелектуально-знаннєвих активів. Програма дисципліни сприяє: розвитку інтелектуальної ініціативності для успішної реалізації функцій професійної діяльності і саморозвитку; розвитку культури управління; навчає самостійному знаходженню оптимальних шляхів досягнення життєвих цілей і умінню подолання складних життєвих ситуацій. Дисципліна розрахована на майбутніх фахівців менеджменту, управління людськими ресурсами у сфері підприємництва та державного управління й місцевого самоврядування та усіх зацікавлених осіб у питаннях управління інтелектуально-знаннєвими активами.
Опис: 1
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (45%): розв’язування аналітичних завдань, усне опитування, тести. Підсумковий контроль (55%, контрольні заходи, екзамен): тестування (15%), теоретичні питання (15%), проблемно-пошукові та діагностичні завдання (25%).
Критерії оцінювання результатів навчання: 1
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Ситник Й.С. Інтелектуалізація систем менеджменту підприємств: концепція, системний моніторинг та моделювання : монографія / Й.С. Ситник. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 380 с. 2. Ситник, Й.С., 2017. Аналізування підходів до управління інтелектуально-знаннєвими активами у контексті інтелектуалізації систем менеджменту підприємств. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Міжнародні економічні відносини та світове господарство», 11, с.134-139. 3. Гусаковська, Т.О. та Кобєлєва, Т.О., 2016. Підходи до оцінки інтелектуального капіталу промислового підприємства. Науковий вісник Полтавського університету економіки і торгівлі, 1 (73), с.16-22. 4. Дєгтяр, А.О. та Бублій, М.П., 2016. Система управління знаннями як фактор підвищення конкурентоспроможності організації. Вісник Національного університету цивільного захисту України. Серія: Державне управління, 2, с.177-183.. 5. Носова, Т.І., 2016. Управління інтелектуальним потенціалом торговельних підприємств. Кандидат наук. Харків. держ. ун-т. харчув. і торгів.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).