Проєктний аналіз

Спеціальність: Економіка бізнесу
Код дисципліни: 6.051.03.E.048
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Економіка підприємства та інвестицій
Лектор: Юхман Ярина Василівна (к.е.н., доцент кафедри економіки підприємства та інвестицій)
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета дисципліни – вивчення методів та прийомів, за допомогою яких можна розробити оптимальний проект, документально визначити умови його успішної реалізації; сформувати уявлення про методологію підготовки та реалізації проектів, способи та засоби залучення ресурсів для реалізації проектів, здобуття практичних навичок здійснення процедур, прийомів та визначення критеріїв, які використовуються при прийнятті проектних рішень.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей. Загальні компетентності: 1) здатність навчатися й оволодівати сучасними знаннями; 2) здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; 3) здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; 4) уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати обґрунтовані рішення; 5) здатність розробляти та управляти проектами. Фахові компетентності: 1) базові знання наукових понять, теорій і методів, необхідних для розуміння закономірностей функціонування та розвитку економічних систем; 2) базові знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів і технічних умов, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів у сфері економіки; 3) знання та розуміння видів господарської діяльності, бізнес-процесів, економічного механізму функціонування підприємства; 4) уміння вести пошук, збирати, систематизувати й нагромаджувати потрібну для виконання посадових обов’язків нормативно-правову, соціально-економічну, науково-методичну, довідкову та іншу інформацію; 5) здатність обирати і практично застосовувати прийоми, методи та інструменти управлінського обліку, економічного аналізу, прогнозування та планування, організування, економічного стимулювання та контролю.
Результати навчання: 1) знати сутність та принципи проектного аналізу, місце проектного аналізу в загальній системі управління підприємством; 2) знати інструментарій та функціональні аспекти проектного аналізу; 3) вміти здійснювати аналіз проектної документації; 4) вміти розробляти економічну частину проектної документації; 5) вміти визначити оточення проекту, головну мету та ієрархію цілей проекту, тип проекту; 6) вміти приймати рішення в системі проектного аналізу використовуючи стандартні фінансово-економічні показники та неформальні критерії; 7) вміти обґрунтувати ресурсне забезпечення проектних рішень; 8) вміти здійснювати розрахунки щодо аналізу окремих показників проекту та оцінки їхньої ефективності; користуватись типовими моделями для обґрунтування проектних рішень; 9) вміти розраховувати показники ризиків у проектах та оцінювати їхню значимість зі складанням компенсаторних заходів; 10) вміти прогнозувати й оцінювати близькі й віддалені наслідки змін у проекті та впроваджувати рішення і заходи щодо коригування проекту.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: - Економіко-статистичне моделювання і прогнозування - Обгрунтування господарських рішень та оцінювання ризиків - Економіка та організація інноваційної діяльності (курсовий проект) Кореквізити: - Управління проектами - Системи управління бізнес-процесами
Короткий зміст навчальної програми: Проектний аналіз та концепція проекту. Життєвий цикл проекту. Аналіз і організація контролю щодо виконання бюджету проекту. Концепція затрат і вигід у проектному аналізі. Аналіз беззбитковості проекту. Цінність грошей у часі. Грошовий потік проекту. Критерії прийняття проектних рішень. Оцінювання ризиків проекту. Аспекти проектного аналізу: маркетинговий, технічний, інституційний, соціальний, екологічний, фінансовий та економічний аналіз проекту. Аналізування і регулювання проектної діяльності.
Опис: Тема 1. Проектний аналіз та концепція проекту. Тема 2. Життєвий цикл проекту. Тема 3. Аналіз і організація контролю щодо виконання бюджету проекту. Тема 4. Концепція затрат і вигід у проектному аналізі. Аналіз беззбитковості проекту. Тема 5. Цінність грошей у часі. Тема 6. Грошовий потік проекту. Тема 7. Критерії прийняття проектних рішень. Тема 8. Оцінювання ризиків проекту. Тема 9. Аспекти проектного аналізу: маркетинговий, технічний, інституційний, соціальний, екологічний, фінансовий та економічний аналіз проекту.
Методи та критерії оцінювання: Практичні заняття – 30% (робота на практичних, індивідуальні та колективні завдання), екзамен – 70% (письмова та усна складова), семестровий контроль (100%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) практичні (семінарські) заняття - 30 балів. Екзаменаційний контроль, письмова компонента 50 балів. Усна компонента – 20 балів. Разом за дисципліну – 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Басюркина Н., Горбаченко С., Шевченко-Перепелкина Р. Проектний аналіз: навчальний посібник / під заг. ред. Карпова В.А. К.: Кондор, 2019. 324 с. 2.Кузьмичов А.І. Планування та управління проектами. К.: Ліра-К, 2016. 180 с. 3.Мостенська Т.Л., Лобунець Т.В. Управління проектами: навчальний посібник. К.: Кондор, 2017. 132 с. 4.Петренко Н.О., Кустріч Л.О., Гоменюк М.О. Управління проектами: навчальний посібник. К.: Центр навчальної літератури, 2019. 244 с. 5.Рижиков В.С., Яковенко М.М., Латишева О.В., Дегтярьова Ю.В., Щелокова А.Л., Коваленко О.О. Проектний аналіз: навчальний посібник. К.: Центр навчальної літератури, 2017. 384 с. 6.Узун Д.Д., Узун Ю.О. Проектний аналіз до самостійного вивчення дисципліни: навч. посіб. Х.: ХАІ, 2011. 74 с. 7.Чевганова В.Я., Биба В.В., Скрильник А.С. Проектний аналіз: навчальний посібник. К.: Центр навчальної літератури, 2017. 258 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).