Логістика постачання

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.01.E.047
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Маркетинг і логістика
Лектор: к.е.н., доц. Гринів Н.Т.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування знань для розв’язання складних спеціалізованих завдань та практичних проблем під час професійної діяльності у галузі логістики постачання та формування уявлень у здобувачів про механізми матеріального забезпечення діяльності підприємства і про місце забезпечення в логістичному управлінні, що передбачає застосування у процесі навчання певних теорій та методів відповідної науки, формування у майбутніх спеціалістів системних знань і розуміння концептуальних положень процесів організації закупівельної діяльності та характеризується комплексністю та невизначеністю умов
Завдання: - здатність вирішувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері у сфері маркетингової діяльності або у процесі навчання, що передбачає застосування відповідних теорій та методів і характеризується комплексністю та невизначеністю умов; - здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу; - здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; - здатність проведення досліджень на відповідному рівні; - здатність проводити маркетингові дослідження у різних сферах маркетингової діяльності; - здатність використовувати інструментарій маркетингу в інноваційній діяльності; - здатність аналізувати поведінку ринкових суб’єктів та визначати особливості функціонування ринків; - здатність планування і провадження ефективної маркетингової діяльності ринкового суб’єкта в крос-функціональному розрізі; - уміння управляти якістю товарів в системі маркетингу на підприємстві, розуміння процесу якісного обслуговування клієнтів різних типів.
Результати навчання: 1. Застосовувати набуті теоретичні знання для розв’язання практичних завдань у сфері маркетингу. 2. Визначати функціональні області маркетингової діяльності ринкового суб’єкта та їх взаємозв’язки в системі управління, розраховувати відповідні показники, які характеризують результативність такої діяльності. 3. Використовувати цифрові інформаційні та комунікаційні технології, а також програмні продукти, необхідні для належного провадження маркетингової діяльності та практичного застосування маркетингового інструментарію. 4. Пояснювати інформацію, ідеї, проблеми та альтернативні варіанти прийняття управлінських рішень фахівцям і не фахівцям у сфері маркетингу, представникам різних структурних підрозділів ринкового суб’єкта. 5. Виконувати функціональні обов’язки в групі, пропонувати обґрунтовані маркетингові рішення. 6. Розробляти нові товари та супроводжувати їх розвиток на різних етапах життєвого циклу, приймати ефективні маркетингові рішення щодо споживчих властивостей товару, упакування, оформлення, розробки назви та стилю марки, підвищення сервісу клієнтів на основі аналізу їх потреб та можливостей. 7. Донесення до фахівців і нефахівців інформації, ідей, проблем, рішень та власного досвіду в галузі професійної діяльності. 8. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб. 9. Здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: Логістика. - кореквізити: Економіка логістики.
Короткий зміст навчальної програми: Передбачає надання здобувачам знань у сфері закупівельної діяльності підприємств, знань про планування процесу постачання для потреб підприємства та сутність логістики постачання, a також знань про принципи та методи планування відносин між покупцем і продавцем, про особливості використання інструментів логістики постачання та основні переваги он-лайн-закупівель на галузевих ринках, про технології інтегрованого управління постачальниками в ланцюгах поставок та функціонально-вартісний аналіз в логістиці постачання.
Опис: Організація системи постачання. Основи матеріально-технічного постачання. Організація матеріально-технічного забезпечення. Планування постачання на підприємстві. Основи управління закупівлями. Організація закупівель продукції. Організаційна структура управління постачанням. Фактори, що впливають на вибір постачальника. Розробка договору постачання. Організація взаємодії з постачальником. Вибір стратегії транспортування і складування в постачанні. Методи розрахунку витрат на постачання. Інформаційне забезпечення постачання.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (30%): робота на практичних заняттях (20%), підготовка презентацій (10%). - підсумковий контроль (70%, екзамен): семестровий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів за видами навчальної роботи здобувачів освіти денної форми навчання 1. Усна відповідь за темою практичного заняття - 10 балів 2. Розв’язування задачі біля дошкиь - 10 балів 3. Підготовка презентації - 10 балів Загальна кількість балів за практичні заняття - 30 балів Разом практичний контроль - 30 балів. Екзаменаційний контроль - 55 балів. Усна компонента - 15 балів. Разом: 100 балів. На 100 % оцінюється, яка характеризує глибоке розуміння сутності студентом проблематики, забезпечує опрацювання додаткової інформації та засвідчує високий рівень засвоєння теоретичного матеріалу та подання оригінальних пропозицій чи рішень; на 75 % оцінюється, що характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, забезпечується подача стандартних пропозицій чи рішень; на 50 % відповідає оцінюється, що характеризує достатній рівень засвоєння студентом теоретичного матеріалу, проте відповідь неповна за змістом або має окремі неточності у формулюваннях, чи має бути подана пропозиція чи рішення, які є недостатньо обґрунтованими; на 25 % оцінюється, яка є про низький рівень знання студентом матеріалу і менше розкриває зміст питання, ніж на 50 % чи передбачається подання необґрунтованих пропозицій чи рішень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Балабанова Л.В., Германчук А.М. Комерційна діяльність: маркетинг і логістика: навч. посіб. К.: Професіонал. 2004. 288 с. 2. Банько В.Г. Логістика: навч. посіб. 2-е вид., переробл. К.: КНТ. 2007. 332 с. 3. Бурсаков А.В., Козлов А.П., Захаров В.А. Основы логистического управления: учеб. пособ. К.: МАУП. 2006. 118 с. 4. Григорак М.Ю., Карпунь О.В., Катерна О.К., Молчанова К.М. Логістика постачання, виробництва і дистрибуції: навч. Посібник. К.: КНАУ, 2017. 364 с. 5. Жарська І.О. Логістика: навч. посіб. Одеса: ОНЕУ, 2019. 209 с. 6. Зінь Е.А., Турченюк М.О. Планування діяльності підприємства. К.: ВД Професіонал. 2004. 320 с. 7. Кальченко А.Г. Логістика: підручник. Мін-во освіти і науки України, КНЕУ ім. Вадима Гетьмана. К.: КНЕУ. 2006. 284 с. 8. Крикавський Є.В. Логістика для економістів. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2004. 448 с. 9. Крикавський Є.В. Логістичне управління: Підручник. Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2005. 684 с. 10. Мороз О.В., Музика О.В. Системні фактори ефективності логістичної концепції постачання на підприємствах: монографія. Вінницький національний технічний ун-т. Вінниця: УНІВЕРСУМ-Вінниця. 2007. 165 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).