Соціальний маркетинг

Спеціальність: Соціологія та розвиток людських ресурсів
Код дисципліни: 6.054.03.E.059
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Соціологія та соціальна робота
Лектор: ас. Яцишин Уляна Володимирівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Вивчення методологічних основ та технологій здійснення маркетингової діяльності в сфері соціального забезпечення, принципів соціальної відповідальності і компетентності.
Завдання: Здатність застосовувати знання в практичних ситуаціях. Здатність діяти соціально відповідально та свідомо. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. Здатність оперувати базовим категоріально-понятійним апаратом соціології. Здатність до опанування та використання основних класичних та сучасних соціологічних теорій. Здатність розуміти специфіку маркетингових підходів, рішень та інструментів.
Результати навчання: Використовувати понятійний апарат соціології в освітній, дослідницькій та інших сферах професійної діяльності. Розуміти історію розвитку соціології, її сучасні концепції та теорії, основні проблеми. Застосовувати положення соціологічних теорій та концепцій до дослідження соціальних змін в Україні та світі. Пояснювати закономірності та особливості розвитку і функціонування соціальних явищ у контексті професійних задач. Вільно спілкуватися державною та іноземною / іноземними мовами усно і письмово з професійних питань. Вміти використовувати інформаційно-комунікаційні технології у процесі пошуку, збору та аналізу соціологічної інформації. Обґрунтовувати власну позицію, робити та аргументувати самостійні висновки за результатами досліджень і аналізу професійної літератури. Вміти розробляти програму соціологічного дослідження. Володіти навичками збору соціальної інформації з використанням кількісних та якісних методів. Презентувати результати власних досліджень для фахівців і нефахівців. Концептуальні наукові та практичні знання. Критичне осмислення теорій, принципів, методів і понять у сфері професійної діяльності та/або навчання. Поглиблені когнітивні та практичні уміння/навички, майстерність та інноваційність на рівні, необхідному для розв’язання складних спеціалізованих задач і практичних проблем у сфері професійної діяльності або навчання. Збір, інтерпретація та застосування даних. Спілкування з професійних питань, у тому числі іноземною мовою, усно та письмово. Формування суджень, що враховують соціальні, наукові та етичні аспекти. Організація та керівництво професійним розвитком осіб та груп. Здатність продовжувати навчання із значним ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: • Державне управління, громадська думка і процеси самоврядування в Україні. кореквізити: • Візуальна соціологія. • Проблема злочинності та її регулювання в громаді. • Репутаційний менеджмент у зв’язках з громадськістю. • Управлінський консалтинг.
Короткий зміст навчальної програми: Курс розрахований на ознайомлення студентів із специфікою використання маркетингових механізмів для організації функціонування соціальної сфери, ефективного “продажу” соціальних послуг, застосування соціального маркетингу в діяльності соціальних служб та організацій. З цією метою передбачені такі методи навчання: лекції, практичні заняття, консультації, а також виконання студентами індивідуальних науково-дослідних завдань. Програмою передбачено закріплення лекційного матеріалу на практичних заняттях з використанням інтерактивних методів навчання. Також у програмі відображено години та завдання самостійної роботи студента, виконання ним індивідуальної контрольної роботи та написання підсумкових тестів. Предмет логічно вписується в перелік інших дисциплін, передбачених для здобуття конкретної спеціальності.
Опис: Концепція сталого розвитку та поняття соціальної відповідальності. Передумови та історія виникнення соціального маркетингу. Сутність концепції соціально відповідального маркетингу. Планування маркетингу соціального забезпечення. Маркетингові дослідження у соціальній сфері. Розробка комплексу соціального маркетингу. Технології просування соціально-значимих продуктів. Маркетингові комунікації. Управління соціальним маркетингом. Залучення та розвиток ресурсів організації. Маркетинг в некомерційній та невиробничій сферах: український за закордонний досвід.
Методи та критерії оцінювання: робота на практичних заняттях (вибіркове усне опитування, доповіді, презентації), екзаменаційний контроль (тестовий контроль).
Критерії оцінювання результатів навчання: доповідь (якість знань – їх повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність; правильне користування поняттєвим та термінологічним апаратом; культура мовлення (грамотність, логічність і послідовність викладу); рівень осмисленості знань – вмінням формулювати самостійні оціночні судження та теоретичні висновки), презентація (відповідність тематиці практичного заняття; естетичне оформлення презентації; чітка, лаконічна доповідь; здатність відповісти на уточнюючі запитання; посилання на джерела).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Герасимяк, Н. В. (2014). Соціально-відповідальний маркетинг як одна з передових концепцій сучасного маркетингу. Збірник наукових праць Луцького національного технічного університету, (14), 14. 2. Дєліні, М. М. (2017). Соціальний та благодійний маркетинг у системі соціально-економічної відповідальності бізнесу. Науковий вісник Херсонського державного університету. Сер.: Економічні науки, (27 (1)), 135-138. 3. Іванов, С. В. (2018). Корпоративно-соціальна відповідальність і соціально-етичний маркетинг: проблема взаємодії в сфері бізнесу. Економічний простір, (133), 166-182. 4. Міцура, О. О., & Провозьон, Ю. М. (2011). Досвід використання комплексу соціально орієнтованих маркетингових комунікацій в Україні та світі. Маркетинг і менеджмент інновацій, (4 (2)), 147-154. 5. Панухник, О. В., & Плекан, У. М. (2017). Соціальний маркетинг як інструмент підвищення конкурентоздатності підприємств. 6. Решетнікова, І. Л. (2018, November). Соціальний і етичний маркетинг: конфлікт цілей та інструментів їх досягнення. Маркетинг та логістика в системі менеджменту: тези доповідей XІI Міжнародної науково-практичної конференції (pp. 205-207). Видавництво Львівської політехніки.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).