Інформатика та сучасні інформаційні технології

Спеціальність: Соціологія та розвиток людських ресурсів
Код дисципліни: 6.054.03.O.003
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Обчислювальна математика та програмування
Лектор: доцент кафедри ОМП Глинський Я.М.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: • формування у майбутніх фахівців сучасного рівня інформаційної культури і розвиток когнітивних структур мислення; • здобуття фундаментальних знань про будову і принципи функціонування комп’ютерів й інформаційних систем, про програмне забезпечення комп’ютерів, про інформаційне моделювання як засіб пізнання і дослідження об’єктів у соціології, про сучасні інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) опрацювання різних структур даних, про процеси опрацювання даних, зокрема їх створення, зберігання, перетворення, пересилання, пошук, візуалізацію та захист; про принципи організації й проведення обчислювальних експериментів з використанням сучасного програмного забезпечення персональних комп’ютерів і комп’ютерних мереж (редакторів текстів, електронних таблиць, систем керування базами даних тощо); • відпрацювання навиків дистанційного навчання і самостійної роботи з комп’ютерними навчальними ресурсами і самостійного розв’язування типових завдань засобами сучасних ІКТ з метою застосування цих навиків в індивідуальному навчальному процесі під час роботи над курсовими і дипломними проектами і в майбутній професійній діяльності, а також з метою створення передумов для самостійного оволодіння новими перспективними засобами ІКТ в майбутньому.
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: • вміти здобувати інформацію для розв’язування певної проблеми, • аналізувати, систематизувати і класифікувати її, • знаходити шляхи вирішення проблеми, • робити необхідні узагальнення, • встановлювати закономірності на основі опрацювання інформації і даних, • робити аргументовані висновки, • застосовувати отримані знання для розв’язування нових проблем. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: ЗК 3. Здатність до аналізу та синтезу; ЗК 4. Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; ЗК 8. Уміння використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології; ЗК 10. Знання іноземних мов на рівні, достатньому для навчання та подальшої професійної діяльності; ЗК 12. Креативність, ініціативність, здатність до системного мислення, критики та самокритики; фахових : ФК 7. Навики фахового спілкування, здатність до комунікації та інформаційно-аналітичної діяльності у сфері соціології; ФК 9. Здатність опрацьовувати різноваріантні підходи до розв’язання прикладних проблем і задач у сфері фахової діяльності (зокрема, соціоінформаційного та соціотехнологічного характеру)
Результати навчання: ЗН2. Планування і проведення емпіричних досліджень методами кількісної та якісної соціології; ЗН6.Основ інформаційних технологій та охорони праці в галузі. УМ1. Здійснювати пошук інформації з різних джерел для розв’язання фахових задач; КОМ2. Здатність використовувати усну та письмову комунікацію українською мовою для здійснення професійної діяльності; АіВ1. Здатність до самостійної автономної професійної роботи та виконання фахових завдань у складі мультидисциплінарних команд фахівців; АіВ2. Здатність до використання різноманітних методів, зокрема інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях; АіВ3. Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізити: Вступ до теорії ймовірності та соціальна статистика
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Інформатика та сучасні інформаційні технології» поділяється на розділи «Вступ до інформатики», «Прикладне програмне забезпечення ПК», «Текстовий редактор», «Електронні таблиці», «Бази даних», «Презентації», «Статистика». Лекції призначені для подання теоретичних відомостей. Їх рекомендується проводити в аудиторіях, оснащених засобами візуалізації лекційного матеріалу. Лабораторні заняття передбачають самостійне виконання кожним студентом комплексних індивідуальних завдань навчального, пізнавального чи фахового спрямування та має за мету систематизацію знань та продовження формування відповідних компетенцій кожного студента. Для ефективного засвоєння основних тем дисципліни лабораторні заняття проводяться в комп’ютерних лабораторіях (класах) з застосуванням персональних комп’ютерів, локальних мереж та швидкісного доступу до мережі інтернет.
Опис: Вступ до інформатики. Інформаційні системи і технології. Програмне забезпечення комп’ютера. Прикладне програмне забезпечення ПК. Текстовий редактор (процесор). Електронні таблиці (ЕТ). Системи керування базами даних (СКБД). Презентації. Cтатистика. Інформаційні системи професійного спрямування Інтернет.
Методи та критерії оцінювання: Виконання лабораторних і домашніх робіт, захист розрахунково-графічних робіт, поточне тестування і підсумкова контрольна робота, здача диференційованого заліку.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розрахунково-графічна робота - 20 Захист поточних лабораторних робіт - 50 Підсумкова контрольна робота-тест - 30
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Глинський Я.М. Інформатика. Практикум з інформаційних технологій – Тернопіль: Підручники і посібники, 2014. – 304 с. 2. Глинський Я.М., Ряжська В.А. Інтернет. Сервіси, HTML, WEB-дизайн. Навч. посібник. Львів, 2009. – 240 с. 3. Інформатика та сучасні інформаційні технології. Віртуальне навчальне середовище ВНС НУ ЛУ: Бакалаврат, 1-й курс, Соціологія.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).