Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи

Спеціальність: Інформаційні управляючі системи та технології
Код дисципліни: 7.122.01.O.014
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Автоматизовані системи управління
Лектор: Ірина Гадьо Практика за темою магістерської роботи проводиться згідно з робочою програмою практики, погодженою з базою практики. Практикою керують викладачі ведучої кафедри та спеціалісти відповідних підприємств.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Головна мета проходження практики випускників кафедри АСУ полягає в оволодінні студентами сучасними технологіями та формами організації праці у сфері їхньої майбутньої професії, формування у них, на базі одержаних під час навчання в університеті теоретичних знань та практичної підготовки, професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень у процесі їхньої професійної діяльності; формування здатності систематично поновлювати свої знання та творчо застосовувати їх у практичній діяльності.
Завдання: ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та /або інноваційного характеру у сфері комп’ютерних наук. ЗК1. Здатність до абстрактного мислення , аналізу та синтезу. ЗК2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. ЗК3. Здатність спілкуватись державною мовою як усно, так і письмово ЗК4. Здатність спілкуватись іноземною мовою ЗК5. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК6. Здатність бути критичним і самокритичним. ЗК7. Здатність генерувати нові ідеї. СК01. Усвідомлення теоретичних засад комп’ютерних наук СК02. Здатність формалізувати предметну область певного проєкту у вигляді відповідної інформаційної моделі СК03. Здатність використовувати математичні методи для аналізу формалізованих моделей предметної області. СК04. Здатність збирати і аналізувати дані (включно з великими), для забезпечення якості прийняття проектних рішень. СК05.Здатність розробляти , описувати, аналізувати та оптимізувати архітектурні рішення інформаційних та комп’ютерних систем різного призначення. СК06. Здатність застосовувати існуючі і розробляти нові алгоритми розв’язування задач у галузі комп’ютерних наук СК07. Здатність розробляти програмне забезпечення відповідно до сформульованих вимог з урахуванням наявних ресурсів та обмежень. СК08. Здатність розробляти і реалізовувати проекти зі створення програмного забезпечення, у тому числі в непередбачуваних умовах, за нечітких вимог та необхідності застосовувати нові стратегічні підходи, використовувати програмні інструменти для організації командної роботи над проєктом СК09. Здатність розробляти та адмініструвати бази даних та знань СК010. Здатність оцінювати та забезпечувати якість ІТ-проєктів, інформаційних та комп’ютерних систем різного призначення, застосовувати міжнародні стандарти оцінки якості програмного забезпечення інформаційних та комп’ютерних систем, моделі оцінки зрілості процесів розробки інформаційних та комп’ютерних систем. СК011. Здатність ініціювати, планувати та реалізовувати процеси розробки інформаційних та комп’ютерних систем та програмного забезпечення, включно з його розробкою, аналізом, тестуванням, системною інтеграцією, впровадженням і супроводом.
Результати навчання: РН1.Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері комп’ютерних наук і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень, критичне осмислення проблем у сфері комп’ютерних наук та на межі галузей знань. РН2. Мати спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем комп’ютерних наук, необхідні для проведення досліджень та/або впровадження інноваційної діяльності з метою розвитку нових знань та процедур. РН6. Розробляти концептуальну модель інформаційної або комп’ютерної системи. РН7. Розробляти та застосовувати математичні методи для аналізу інформаційних моделей. РН10. Проектувати архітектурні рішення інформаційних та комп’ютерних систем різного призначення. РН11.Створювати нові алгоритми розв’язування задач у сфері комп’ютерних наук, оцінювати їх ефективність та обмеження на їх застосування. РН14. Тестувати програмне забезпечення. РН17. Виявляти та усувати проблемні ситуації в процесі експлуатації програмного забезпечення, формулювати завдання для його модифікації або реінжинірингу. РН19. Аналізувати сучасний стан і світові тенденції розвитку комп’ютерних наук та інформаційних технологій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Необхідні обов'язкові попередні навчальні дисципліни (пререквізити): успішне завершення першого року навчання другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальністю 122 “Комп’ютерні науки” (спеціалізація “Інформаційні управляючі системи та технології”).
Короткий зміст навчальної програми: Зміст дослідницької практики за темою магістерської роботи включає ознайомлення зі структурою бази практики, виробничою діяльністю і умовами праці; вивчення правил техніки безпеки та охорони праці; виконання обов’язків на робочому місці, зокрема це може бути посада стажиста чи техніка-програміста тощо; детальне ознайомлення зі структурою й апаратними компонентами комп’ютерних систем та програмними продуктами, що експлуатуються чи проектуються на підприємстві, методикою вибору й комплектування технічних засобів; участь у розробці та експлуатації програмного, інформаційного, математичного, лінгвістичного забезпечень системи (підсистеми) та інше. За період практики студент повинен у повному обсязі виконати програму практики та видане йому індивідуальне завдання, зібрати необхідні матеріали й оформити звіт.
Опис: Термін проведення. Дослідницька практика за темою магістерської роботи проводиться в терміни, що визначені наказом по університету “Львівська політехніка” після 2-го семестру навчання другого (магістерського) рівня вищої освіти. Загальна робота студента за весь період проходження практики можна поділити на такі основні етапи: 1. Підготовка до проходження практики ? Вступна консультація для студентів. ? Ознайомлення і пошук баз практики. ? Повторна консультація для студентів (затвердження скерувань студентів на бази практики). ? Оформлення Наказу на проходження практики студентами. ? Оформлення Завдання на практику. 2. Початок практики ? Інструктаж для студентів (доведення Наказу про проходження практики до студентів, ознайомлення з технікою безпеки (ТБ)). ? Видача Завдання на практику студентам. ? Формування індивідуальних завдань. ? Відбуття студентів на бази практики. 3. Проходження практики ? Знайомство з базою практики. ? Інструктаж з ТБ, правил роботи, поведінки, безпечних методів роботи на базі практики, комунікацій в колективі. ? Отримання практичних консультацій та навичок по основних напрямках та дисциплінах, які вивчав студент. ? Отримання та виконання індивідуального завдання на базі практики. 4. Завершення практики ? Оформлення результатів виконання групових чи індивідуальних завдань. ? Затвердження результатів виконання практики на базі практики. ? Отримання відгуків та рекомендацій від керівників практики від баз практики. 5. Оформлення звіту про практику ? Оформлення звіту про виконання індивідуального завдання практики відповідно до встановлених вимог. ? Представлення результатів практики у формі звіту та презентаційного матеріалу (презентації). ? Формування висновків про успішне (чи ні) завершення проходження практики. 6. Захист звіту про практику ? Протягом першого тижня після завершення практики (відповідно до затвердженого кафедрою графіку) пройти захист практики та отримати оцінку, що фіксується у відомостях. ? Отримати подальші рекомендації щодо продовження роботи за обраним напрямком.
Методи та критерії оцінювання: Після закінчення терміну практики студенти звітують про виконання завдань практики. Звіт (а в разі необхідності й інші документи, наприклад, характеристика або відгук з бази практики), підписані керівником практики від виробництва, подаються на рецензування керівнику практики від кафедри. Звіт має містити відомості про виконання студентом усіх розділів програми практики та індивідуального завдання, відповідні висновки та пропозиції, список використаної літератури тощо. Звіт оформляється за вимогами, що визначені у програмі практики. Залік з практики приймає комісія, до складу якої входять керівник практики від навчального закладу, викладачі кафедри та керівник від бази практики (у разі проходження практики за межами кафедри АСУ). Залік проводиться на кафедрі протягом тижня після завершення практики. Студент отримує диференційовану оцінку, яка враховує повноту виконання ним програми практики й індивідуального завдання, результати захисту звіту з практики, оцінку керівника практики від виробництва, оформлення документів про практику.
Критерії оцінювання результатів навчання: Формування звіту за результатами практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи, що включає також самостійне виконання завдань під фаховим керівництвом (40%). Захист результатів практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Програма практики за темою магістерської роботи студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти за спеціальностю 122 “Комп’ютерні науки” (спеціалізація “Інформаційні управляючі системи та технології”). Укл. Балич Б.І., Гадьо І.В., Теслюк В.М. – Львів: НУ “Львівська політехніка”, кафедра АСУ, 2022. 2. Наказ Міністерства освіти України від 08.04.1993 № 93 (Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міносвіти № 351 (v0351281-94) від 20.12.94) Про затвердження «Положення про проведення практики студентів вищих навчальних закладів України» / http://zakon.rada.gov.ua › z0035-93. 3. Методичні рекомендації зі складання програми практики студентів вищих навчальних закладів Міністерства освіти України від 14.02.96 р. №31-5/97. / http://sites.znu.edu.ua › Metod_rekom_pro_rozrob_progr_prak 4. Положення про організацію проведення практики студентів Національного університету «Львівська політехніка», затверджене наказом ректора від 22.11.2017 р. № 265-10 / Збірник нормативних актів Національного університету «Львівська політехніка», Львів, вид. Львівської політехніки, 2018, с. 133 – 147.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).