Інноваційні інформаційні технології

Спеціальність: Інформаційні управляючі системи та технології
Код дисципліни: 7.122.01.O.001
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: викладач кафедри ІТВС
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання навчальної дисципліни «Інноваційні інформаційні системи» є формування системи знань у галузі організації та функціонування інформаційних систем інноваційної діяльності, а також методології розв’язування комплексів управлінських завдань.
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен здобути наступні уміння: - розробляти інтелектуальні компоненти з використанням нейромережевих технологій - для оцінювання даних з давачів в умовах завад і неповної інформації, компресування та розпізнавання зображень і сцен. - здатність використовувати засоби збереження (бази даних, сховища та простори даних), оперативного аналітичного та інтелектуального опрацювання даних та мережеві технології при розробці інформаційних управляючих систем та технологій. - застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань розвитку інформаційно-управляючих систем та технологій, використовуючи відомі методи. - застосовувати знання для вирішення задач синтезу та аналізу інформаційноуправляючих систем; - системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей в інформаційно-управляючих системах та технологіях. - застосовувати знання технічних характеристик компонент інформаційно-управляючих систем, технологічних особливостей опрацювання різних видів інформації; - поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію розвитку інформаційно-управляючих систем та технологій з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів. В результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен набути здатність усвідомлювати відповідальність за розвиток професійних знань і практичних навичок, необхідність навчання впродовж усього життя.
Результати навчання: • Вміти розробляти інтелектуальні компоненти з використанням нейромережевих технологій для оцінювання даних з давачів в умовах завад і неповної інформації, компресування та розпізнавання зображень і сцен. • Вміти використовувати засоби збереження (бази даних, сховища та простори даних), оперативного аналітичного та інтелектуального опрацювання даних та мережеві технології при розробці інформаційних управляючих систем та технологій. • Вміти застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань розвитку інформаційно-управляючих систем та технологій, використовуючи відомі методи. • Вміти застосовувати знання для вирішення задач синтезу та аналізу інформаційно-управляючих систем; • Вміти системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей в інформаційно-управляючих системах та технологіях. • Вміти застосовувати знання технічних характеристик компонент інформаційно-управляючих систем, технологічних особливостей опрацювання різних видів інформації; • Вміти поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію розвитку інформаційно-управляючих систем та технологій з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів. • Володіння достатніми знаннями в галузі інформаційних технологій, що дасть можливість критично аналізувати ситуацію в інформаційно-управляючих системах та технологіях та визначати ключові тенденції їх вдосконалення та розвитку; • Розуміння інструментів та стратегій, що мають відношення до діагностування та аналізу стану розвитку інформаційно-управляючих систем та технологій на рівні, що дозволить працевлаштування за фахом, здатність ефективно використовувати на практиці теоретичні знання при створенні та реалізації інформаційно-управляючих систем та технологій; • Теоретичні та практичні знання з інформаційно-управляючих систем та технологій на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи; • Знання основ професійно орієнтованих дисциплін спеціальності 122 «Комп’ютерні науки та інформаційні технології; • Отримання знань, що забезпечать здатність аналізувати та критично осмислювати проблеми та задачі при розробленні інформаційних управляючих систем та технологій. • Професійно-профільні знання для формулювання вимог та розроблення інтелектуальних управляючих систем та технологій, проблемно-орієнтованих та вбудованих комп’ютерних систем, комп’ютеризованих систем цифрової обробки сигналів, оцінки їх параметрів та надійності. • Знання та розуміння методологій проектування та модернізації інформаційно-управляючих систем та технологій відповідно до нормативних вимог чинних стандартів і технічних умов; • Здобуття адекватних знань та розумінь, що відносяться до спеціальності 122 «Комп’ютерні науки та інформаційні технології», масштаб яких буде достатнім, щоб успішно організовувати та проводити дослідження з тематики інформаційно-управляючих систем та технологій, формувати та репрезентувати результати професійної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізити: • Математичні методи представлення знань • Нейронні мережі та елементи адаптивних систем
Короткий зміст навчальної програми: Основними завдання вивчення дисципліни «Інноваційні інформаційні технології» є вивчення інформаційних технологій в інноваційній діяльності, систем оброблення управлінської інформації, організації та методології розв’язування відповідних комплексів завдань; набуття вмінь використовувати базові програмні засоби та пакети прикладних програм.
Опис: 1. Мета вивчення та структура курсу «Інноваційні інфоромаційні технології». 1.1. Основні поняття. 1.2. Лiтература для самостiйної роботи над курсом. 2. Автоматизація кластерного аналізу в інноваційній діяльності. 2.1. Кластерний аналіз. 2.2. Сфери використання кластерного аналізу. 3.Автоматизація факторного аналізу в інноваційній діяльності. 3.1. Основні цілі факторного аналізу. 3.2.Головна мета факторного аналізу. 4.Автоматизація оптимізаційного моделювання в інноваційній діяльності. 4.1. Стадії економетричного дослідження: 4.1.1 формулювання підтри-муваної гіпотези; 4.1.2. тестування підтримуваної гіпотези; 4.1.3. вирішення на підставі певних критеріїв, чи оцінки є задовільними та надійними; 4.1.4. визначення придатності моделі до передбачення. 5. Автоматизація імітаційного моделювання в інноваційній діяльності. 5.1. Імітаційне моделювання. 5.2. Імітаційна модель. 5.3. Сфери застосування імітаційних моделей. 5.4. Методи імітаційного моделювання 6. Автоматизація прогнозування в інноваційній діяльності. 6.1. Прогнозування. 6.2. Стадії процесу прогнозування: 6.2.1. формулювання завдання на розробку прогнозу; 6.2.2. прогнозування об’єкта; 6.2.3. верифікація. 6.4.Класифікація прогнозів.
Методи та критерії оцінювання: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40%) підсумковий контроль (контрольний захід): письмово-усна форма (60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування (40%) підсумковий контроль (контрольний захід): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: • Тоцька О. Л. Інформаційні системи в інноваційній діяльності : [зб. тестів] / О. Л. Тоцька. – Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2010. – 64 с. • Тоцька О. Л. Інформаційні системи в інноваційній діяльності : [навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл.] / О. Л. Тоцька. – Луцьк : Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, 2010. – 184 с. • Тюрин Ю. Н. Анализ данных на компьютере / Ю. Н. Тюрин, А. А. Макаров ; под ред. В. Э. Фигурнова. – 3-е изд., перераб. и доп. – М. : ИНФРА-М, 2003. – 544 с., ил.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Інноваційні інформаційні технології (курсова робота)

Спеціальність: Інформаційні управляючі системи та технології
Код дисципліни: 7.122.01.O.006
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Автоматизовані системи управління
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна