Мережі наступного покоління та захист даних

Спеціальність: Інформаційні управляючі системи та технології
Код дисципліни: 7.122.01.O.002
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Автоматизовані системи управління
Лектор: к.т.н., доц. Обельовська Квітослава Михайлівна к.т.н., доц. Дорошенко Анастасія Володимирівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: вивчення концепцій, принципів функціонування та технологій передачі даних мереж наступного покоління.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: загальних: • здатність навчатися, сприймати знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними; • здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до системного мислення; • набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій; • знання та розуміння предметної області та розуміння фаху; фахових: • здатність використовувати теоретичні та прикладні знання в галузі комп’ютерних наук та інформаційних технологій для розроблення інтелектуальних інформаційних компонентів та синтез на їх основі інформаційних управляючих систем. • здатність аналізувати проблеми і задачі в галузі інформаційних управляючих систем та технологій, здійснювати їх декомпозицію, формулювати вимоги, вибирати і розробляти ефективні методи розв’язання задач. • уміння створювати інформаційні управляючі системи та технології з урахуванням усіх аспектів поставленої задачі, включаючи створення, просування, реалізацію та удосконалення. • здатність використовувати та впроваджувати нові технології при створенні та модернізації інформаційних управляючих систем, зокрема з метою підвищення їх конкурентоспроможності.
Результати навчання: - знати мережі наступного покоління, методи забезпечення якості сервісу, технології первинних мереж, вимоги Європейського регламенту захисту даних (GDPR). - уміння впроваджувати сучасні мережі наступного покоління при розробці інформаційних управляючих систем та технологій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: - - кореквізити: інноваційні інформаційні технології
Короткий зміст навчальної програми: Концепція мереж наступного покоління (NGN). Архітектура NGN. Методи і засоби забезпечення якості обслуговування (QoS). Безпровідні мережі наступного покоління. Первинні мережі. Технології транспортування даних SDH/SONET, NGSDH. Технологія DWDM. Оптичні транспортні мережі OTN. Технологія MPLS. Застосування вимог GDPr в NGN.
Опис: 1. Архітектура NGN. Архітектура мережі мобільного зв’язку 5G. 2. Забезпечення якості сервісу (QoS). Методи забезпечення QoS. Механізми обслуговування черг. Механізм зворотного зв’язку. Протокол резервування ресурсів RSVP. Потокові протоколи. Управління перевантаженнями. Стандарти QoS в IP-мережах. Диференційоване обслуговування DiffServ. Швидкі UDP Інтернет з’єднання QUIC. Методи забезпечення QoS в безпровідних мережах. 3. Первинні мережі. Технологія SDH/SONET, NGSDH. Технологія DWDM. Оптичні транспортні мережі. 4. Технологія MPLS. 5. Захист даних у відповідності до вимог GDPr.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (35%): контрольні роботи, інтернет-огляд за темою та його презентація; - підсумковий контроль (65 %): екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна сумарна оцінка - 100 балів Виконання інтернет-огляду та його презентація - 20 балів Контрольна робота у вигляді тесту - 5 балів Оцінювання з розділу захисту даних - 10 балів Екзаменаційна контрольна робота (тест) - 65 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: - Kurose, James F. Computer networking : a top-down approach / James F. Kurose, Keith W. Ross.—8th ed., 2021. - Quality of Service Overview - Cisco https://www.cisco.com/c/en/us/td/docs/ios/12_2/qos/configuration/guide/fqos_c/qcfintro.pdf - Педагогічний програмний засіб «Телекомунікаційні системи та мережі. Структура й основні функції. Том 1» . Електронний підручник, 2018. http://www.znanius.com/3534.html - Офіційний переклад General Data Protection Regulation (GDPR) https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/uploaded-files/es-2016679.pdf - Computer Networks with David Wetherall: Video Lectures University of Washington (Washington) By WashingtonVideo Lectures: 92 https://cosmolearning.org/courses/computer-networks-with-david-wetherall/video-lectures/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).